;
coinex

افزایش حملات سایبری علیه رایانه های مک ؛ عدم وجود امنیت مناسب!

پیش از این انواع حملات رایانه ای، بیشتر علیه سیستم عامل ویندوز اتفاق می افتاد اما اکنون، حملات سایبری علیه رایانه های مک نیز افزایش یافته است.

به گزارش تکراتو، این روزها هکرها و بدافزارنویسان به رایانه های مک هم توجه ویژه ای دارند. بررسی های موسسه امنیتی ملوربایتس نشان می دهد تعداد حملات بدافزاری بر علیه رایانه های مک در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۲۷۰ درصد افزایش داشته است. کارشناسان امنیتی این شرکت هشدار داده اند که در دو ماهه اول سال ۲۰۱۸ چهار بدافزار جدید و خطرناک که رایانه های مک را هدف قرار داده اند شناسایی شده اند و بسیاری از این بدافزارها توسط کاربران و نه شرکت های امنیتی شناسایی شده اند.


بیشتر بخوانید: بررسی آمار حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ ؛ ۵۰۰ حمله در هر دقیقه!


شناسایی و بررسی حملات سایبری علیه رایانه های مک

یک کاربر مک، از دستکاری مخفیانه تنظیمات دی ان اس خود که غیرقابل تغییر بود خبر داد و در ادامه به وجود بدافزاری مخرب پی برد. بدافزار یادشده که بعدها OSX.MaMi نام گرفت، یک گواهی امنیتی مورد اعتماد را بر روی رایانه مک این کاربر برای خرابکاری های آتی نصب کرده بود.

یکی دیگر از بدافزارهای جدید مک با سوءاستفاده از برنامه جاوا رایانه های کاربران را بمباران می کرد. این بدافزار برای آلوده کردن رایانه های مک کاربران از روش ارسال لینک به وب سایت های آلوده استفاده می نمود.

ملوربایتس هشدار داد که تعداد حملات سایبری علیه رایانه های مک روز به روز در حال افزایش است. به گفته وی کاربران رایانه های مک باید برای ارتقای امنیت خود تلاش کنند، اما این وضعیت به معنای ایمنی نامطلوب این سیستم عامل نیست.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: computerworld

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر