;
coinex

بررسی چگونگی سرمایه گذاری و حمایت از پیام رسان های بومی

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به تشریح نحوه حمایت از پیام رسان های بومی پرداخت و در ادامه 5 پیام رسان را که حمایت خواهند شد معرفی نمود.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید نمود که  پیام رسان های بومی که توسط مرکز ملی فضای مجازی معرفی شده باشند مودر حمایت قرار خواهند گرفت.

حمید فتاحی تاکید نمود که هدف از برگزاری اولین کنفرانس خبری آنلاین وزیر ارتباطات روی یکی از شبکه های اجتماعی داخلی نیز حمایت از پیام رسان های بومی بوده است. وی ادامه داد که وزارت ارتباطات تنها به حمایت های فنی اکتفا نخواهد کرد و این وزارتخانه در سایر حوزه ها نیز از پیام رسان های داخلی حمایت خواهد نمود. وی در ادامه به تدوین لوایح پنجگانه حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز، اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: بررسی مشکلات پیام رسان های داخلی؛ بزرگترین مشکل پیام رسان های داخلی چیست؟


افزایش نرم افزارهای حوزه‌ی فضای مجازی

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت علاوه بر پرداختن به موضوع حمایت از پیام رسان های ایرانی ، اعلام نمود که در حوزه فضای مجازی نرم افزارهایی وجود دارند که تاکنون بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده اند. وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که آنها در وزارت ارتباطات در تلاشند تا با تمام امکانات موجود به حمایت از پیام رسان های ایرانی بپردازند.

وی از ارائه تسهیلات سخن گفت و ادامه داد که این تسهیلات در قالب وام وجوه اداره شده با سود ۸ درصد و حذف تمام روال های بانکی، در راستای حمایت از پیام رسان های بومی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: آیا وعده های دولت برای حمایت از پیام رسان های داخلی تحقق خواهد یافت؟


حمایت از پیام رسان های بومی معرفی شده توسط شورای فضای مجازی

فتاحی به پیام رسان های مورد حمایت شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد که ویسپی، ای گپ، گپ، بیسفون پلاس و سروش، از جمله این پیام رسان ها هستند. وی ادامه داد که شورای عالی فضای مجازی این ۵ پیام رسان را به عنوان پیام رسان های بومی معرفی کرده است و وزارت ارتباطات با تمام قدرت در حوزه زیرساخت و سایر حوزه ها از این پیام رسان ها حمایت می کند.

سرمایه گذاری بر روی پیام رسان های داخلی

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد که سرمایه گذاری و حمایت از پیام رسان های داخلی وقتی امکان پذیر است که کاربران از آن محصول استفاده کنند؛ لذا آگاهی دادن در مورد خدمات گسترده پیام رسان های داخلی از جمله راهکاری موجود برای رونق بخشیدن به عملکرد این پیام رسان هاست. به گفته وی شبکه های اجتماعی داخلی باید امکاناتی به قرار زیر را داشته باشند تا بتوانند مورد حمایت و اقبال عمومی واقع شوند:

  • آگاهی افکار عمومی
  • معرفی خدمات
  • صرفه اقتصادی
  • حفظ حریم خصوصی

.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر