;
coinex

بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus)

در این مطلب به بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) پرداخته‌ایم؛ پرچمدار جدید سامسونگ که می‌توان از آن به عنوان قدرتمندترین گوشی در اکوسیستم اندروید یاد کرد.

گلکسی اس 9 پلاس بزرگترین و پیشرفته‌ترین گوشی اندرویدی است که شما می‌توانید در اختیار داشته باشید. این گوشی هوشمند شباهت زیادی به گلکسی اس 8 پلاس دارد، اما یک دوربین قدرتمند و نمایشگر منحصر بفرد را در اختیار شما می‌گذارد.

سامسونگ Galaxy S9 Plus از نظر طراحی فرق زیادی با Galaxy S8 Plus ندارد و یک بهینه سازی نسبتا تکراری محسوب می‌شود، اما باید به این نکته توجه کنید که حتی گلکسی اس 8 پلاس هم در طول 11 ماه گذشته یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار بوده است.

برای انجام بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس وب‌سایت تکرادار به مدت 2 هفته این دستگاه را مورد آزمون قرار داده است و به این نتیجه رسیده که نمایشگر این گوشی هوشمند و قابلیت‌های برجسته آن در زمینه عکاسی در شرایط کم نور برجسته‌ترین ویژگی‌های این محصول هستند.

سامسونگ در ساخت این گوشی زیبا از یک نمایشگر 6.2 اینچی منحنی شکل بدون مرز (Infinity display) و دوربین اصلی با حداکثر دهانه دیافراگم F/1.5 استفاده کرده تا بتواند بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربرانش بگذارد.

در واقع می‌توان گفت که گلکسی S9 و برادر بزرگ‌ترش اولین گوشی‌هایی هستند که با چنین دیافراگمی عرضه شده‌اند. اینم دوربین می‌توانند در محیط‌هایی با نور کم، عکس‌های بسیار با کیفیتی بگیرد و از این نظر در سطح بالاتری نسبت به گوشی‌های برجسته‌ای مانند گوگل پیکسل 2 قرار می‌گیرد.

گلکسی اس 9 پلاس
گلکسی اس 9 پلاس با رنگ زیبای بنفش یاسی!

گلکسی S9 پلاس از یک دوربین دوگانه اصلی بهره برده و می‌تواند قابلیت‌های تله فوتو دوربین گلکسی نوت 8 سامسونگ را در اختیار شما بگذارد. این گوشی هوشمند همچنین امکان ضبط کردن فیلم‌هایی با سرعت فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه را برای شما فراهم می‌کند و یک دوربین 8 مگاپیکسلی را برای گرفتن عکس‌های سلفی، رنگ کردن عکس‌ها و ایموجی واقعیت افزوده در اختیار شما بگذارد.

سامسونگ در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش به بازخوردهای منفی کاربران و منتقدان در مورد مکان قرار گیری اسکنر اثر انگشت گوشی‌های سری گلکسی اس 8 توجه کرد و این سخت افزار امنیتی را در گوشی‌های پرچمدار جدیدش به زیر سنسور دوربین اصلی انتقال داد. این قابلیت بیومتریک هم اکنون در مکان بهتری قرار دارد.

هرچند که به دلیل مجهز شدن اس 9 و اس 9 پلاس به یک اسکنر قرنیه چشم دقیق‌تر و قابلیت تشخیص چهره بهتر، شاید شما نیازی به استفاده از یک اسکنر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی نداشته باشید. سازنده مشهور کره‌ای علاوه بر این، در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش از اسپیکرهای استریو هم استفاده کرده است.

استفاده از اسپیکرهای استریو، فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی، قابلیت ای آر ایموجی و دوربین‌های دوگانه اصلی با آرایش عمودی در ساخت گلکسی اس 9 پلاس باعث شده است که این گوشی پرچمدار زیبا، شباهت بیشتری به آیفون X اپل پیدا کند. در واقع گلکسی اس 9 پلاس، هر آنچه را که دهمین آیفون اپل در توان دارد، در کنار یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری، نمایشگر بزرگ‌تر و قابلیت برجسته عکاسی گوگل پیکسل 2 ایکس ال در شرایط کم نور در اختیار شما می‌گذارد.

نکته جالب این است که گوشی‌های اپل و گوگل قدرتمندترین رقیبان گلکسی اس 9 پلاس نیستند و این رقابت هنوز هم با حضور محصولاتی مانند گلکسی اس 8 پلاس گرم می‌شود. اس 8 پلاس هم اکنون با قیمت ارزان‌تری خرید و فروش می‌شود و برای آن دسته از کاربرانی که توانایی پرداخت فاکتور خرید گران‌قیمت گلکسی اس 9 پلاس را ندارند، یک انتخاب خوب محسوب می‌گردد.

این که سامسونگ می‌خواهد در ماه اوت سال 2018 (اواخر تابستان 97) از فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 خود رونمایی کند، باعث می‌شود که برتری گلکسی اس 9 پلاس موقتی باشد. می‌توان گفت که هم اکنون گلکسی اس 9 پلاس بهترین گوشی بزرگ اندروید و یکی از گران‌ترین گوشی‌های این پلتفرم موبایلی است و این مقام را تا زمان عرضه نوت 9 در اختیار دارد. در ادامه به بررسی گلکسی اس 9 پلاس پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

مشخصات فنی گلکسی اس 9 پلاس

  • بدنه‌ای با ابعاد 158.1 در 73.8 در 8.5 میلی‌متر و وزن 189 گرم
  • نمایشگر 6.2 اینچی
  • پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 / سامسونگ اگزینوس 9810
  • رم 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی (بسته به مکان عرضه)
  • دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
  • باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت

 

طراحی

  • طراحی شیشه‌ای–فلزی زیبا با تغییراتی جزیی نظیر اسکنر اثر انگشت انتقال یافته به قسمت مرکزی پنل پشتی
  • اسپیکرهای استریو
  • تفاوت ابعادی کم با گلکسی اس 8 پلاس

پایبندی سامسونگ به استفاده از پنل شیشه‌ای در پشت و جلو دستگاه در کنار یک قاب فلزی باعث شده که گلکسی اس 9 پلاس به یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شود. این گوشی هوشمند تفاوت زیادی با گلکسی اس 8 پلاس ندارد، اما این موضوع چندان مهم نیست؛ مگر اینکه به دنبال تغییرات جدیدی باشید که هر سال در ساخت یک گوشی جدید اعمال می‌شود.

گلکسی اس 9 پلاس
گلکسی اس 9 پلاس (گوشی سمت چپ) و گلکسی اس 9 استاندارد (گوشی سمت راست) هر دو در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مقاوم هستند.

سامسونگ در پنل پشت گوشی پرچمدار جدیدش تغییراتی را اعمال کرده است. اسکنر اثر انگشت به قسمت مرکزی پنل و زیر سنسور دوربین انتقال یافته است. این اسکنر در گلکسی اس 8 پلاس و برادر کوچک‌ترش در کنار سنسور دوربین اصلی گذاشته شده است و از این رو کاربر به سختی می‌تواند بدون این که اشتباه کند و انگشتش را بر روی سنسور دوربین بگذارد، قفل گوشی را باز کند.

انتقال سنسور اثر انگشت به زیر سنسور دوربین اصلی یک بهینه سازی محسوب می‌شود، اما باید به این نکته اشاره کرد که اندازه این سنسور در مقایسه با اندازه سنسور اثر انگشت بیشتر گوشی‌های اندروید، کوچک‌تر است.

شما می‌توانید گلکسی S9 پلاس را در چهار رنگ مشکی، آبی، خاکستری تیتانیومی و بنفش یاسی خریداری کنید. اگر که می‌خواهید مدل مشکی رنگ آن را خریداری کنید، باید یک قاب محافظ را نیز برای آن بخرید، زیرا این مدل اثر انگشتان دست کاربر را به راحتی روی خود نشان می‌دهد.

گلکسی اس 9 پلاس
گلکسی اس 9 پلاس یک گوشی اندروید بزرگ است.

به جز دوربین دوگانه، از نظر طراحی تفاوت برجسته دیگری را بین گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی اس 8 پلاس پیدا نمی‌کنید. سامسونگ در ساخت S9+ ابعاد بدنه را کمی تغییر داده تا حاشیه‌های بالایی و پایینی نمایشگر را باریک‌تر کند و ارتفاع گوشی پیشرفته جدیدش را نسبت به ارتفاع گلکسی اس 8 پلاس کوتاه‌تر سازد، اما می‌توان گفت که گلکسی اس 9 پلاس هنوز هم یک گوشی بزرگ است.

در هنگام استفاده از گلکسی S9 پلاس شما هنوز هم باید انگشتان خود را بکشید تا بتوانید گوشه‌های نمایشگر را لمس کنید و این امر استفاده از نرم افزارهایی مانند گوگل مپس (Google Maps) را در هنگام حرکت کمی سخت می‌کند. اگر نسبت به خریدن گوشی‌های بزرگ چندان راغب نیستید، توصیه می‌کنیم که گلکسی اس 9 را خریداری کنید، زیرا گلکسی اس 9 پلاس یک گوشی بزرگ محسوب می‌شود که برای دستان بزرگ ساخته شده است.

صفحه نمایش

  • 2 اینچی QHD پلاس سوپر AMOLED منحنی شکل
  • نسبت نمایشگر به بدنه 90 درصدی
  • نداشتن اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در درون صفحه نمایش

نمایشگر 6.2 اینچی به کار رفته در ساخت گلکسی اس 9 پلاس یک پنل توسعه یافته و بزرگ است. این پنل در واقع همان صفحه نمایشی محسوب می‌شود که سامسونگ در ساخت گلکسی اس 8 پلاس مورد استفاده قرار داد، اما علی رغم این موضوع هنوز هم یک فناوری منحصر بفرد به شمار می‌آید.

نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس
گلکسی اس 9 پلاس هم از یک نمایشگر زیبا و دوستداشتنی منحنی شکل بهره می‌برد با این تفاوت که حاشیه‌های این نمایشگر در مقایسه با حاشیه‌های نمایشگر گلکسی اس 8 پلاس باریک‌تر است.

نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس با نسبت تصویر 18.5 به 9 ساخته شده است. این نمایشگر دارای رزولوشن QHD پلاس بوده، اما در صورت استفاده با رزولوشن پیش فرض فول اچ دی (1080p) هم کارایی بسیار منحصر بفردی دارد. صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس ترکیبی از یک پنل آینده نگرانه با لبه‌های منحنی شکل، رنگ‌های واضح و نسبت کنتراست بسیار خوب است. پنل نمایشگر، 90 درصد از سطح جلویی این دستگاه را پوشانده و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد.

نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس

در هنگام استفاده از نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس کاربر به دلیل اندازه بزرگ و طراحی منحنی شکل آن گاهی فرامین لمسی خود را با اشتباه اعمال می‌کند. برای مثال ممکن است که انگشت شما در هنگام استفاده از نرم افزار پیام رسان به اشتباه کلید برگشت به عقب را که در زیر لبه نمایشگر قرار گرفته است، لمس کند.

ایموجی ای آر

  • پاسخ نه چندان قدرتمند سامسونگ به قابلیت انیموجی (Animoji) اپل
  • ذخیره سازی و به اشتراک گذاری آسان با استفاده از نرم افزارهای واسط

ایموجی AR گلکسی اس 9 پلاس پاسخ سامسونگ به ویژگی انیموجی اپل است. این ویژگی از دوربین 8 مگاپیکسلی این دستگاه استفاده می‌کند تا یک تصویر 2 بعدی از صورت شما را تحلیل کرده و سپس بیش از 100 ویژگی مختلف صورت شما را به آن اضافه می‌سازد و تصویر نهایی را در قالب یک آواتار 3 بعدی در اختیار شما می‌گذارد.

ای آر ایموجی گلکسی اس 9 پلاس
ای آر ایموجی شباهت زیادی به شما ندارد!

ماسک‌های AR سامسونگ حالت‌های صورت را در یک آواتار قابل تنظیم با استفاده از الگوریتم‌های نرم افزاری و یک دوربین سلفی تقلید می‌کند. نکته‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که حرکات فایل‌های ای آر ایموجی با حرکات تصاویر انیمیشنی ثبت شده توسط دوربین TrueDepth آیفون X اپل قابل مقایسه نیستند.

خبر خوب این است که شما می‌توانید پیام‌های حاوی تصاویر ایموجی واقعیت افزوده را برای دوستان خود ارسال کنید. سامسونگ حالات صورت شما را در قالب یک فرمت جهانی گیف (Gif) ذخیره می‌کند و از این رو مخاطبان شما هم می‌توانند این تصاویر متحرک را ببینند.

استیکرهای ای آر
استیکرهای واقعیت افزوده بهتر از ایموجی آی ار است.

حقیقتی که در مورد ویژگی ایموجی AR سامسونگ وجود دارد این است که هرچقدر هم که سعی کنید، نمی‌توانید تصاویری متحرک و کاملا شبیه به صورت خودتان بسازید. از طرفی این ویژگی بعد از مدت زمانی کوتاه برای شما خسته کننده می‌شود و به همین علت، مطمئنا یک دلیل قانع کننده برای خریدن گلکسی اس 9 پلاس به شمار نمی‌آید.

با همه این تفاسیر اگر که نگاه عمیق‌تری به منوی قابلیت ای ار ایموجی گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ بیندازید، ویژگی‌های سودمندتری را پیدا می‌کنید. برای مثال شما می‌توانید علاوه بر این که جنسیت، مدل مو و رنگ پوست آواتار خود را تغییر دهید، با استفاده از برچسب‌های واقعیت افزوده تصاویر خود را نیز آرایش کنید. این ویژگی در حقیقت از نرم افزار اسنپ چت گرفته شده و البته کمی خلاقانه‌تر است.


بیشتر بخوانید: آموزش کار با اسنپ چت ؛ هر آنچه که باید درباره این پلتفرم بدانید


بیکسبی

  • بیکسبی ویس (Bixby Voice) یک دستیار هوشمند است، اما گاهی فرامین شما را به درستی نمی‌فهمد.
  • بیکسبی ویژن (Bixby Vision) می‌تواند ترجمه‌هایی فوری را با کیفیت خوب ارائه کند.
  • این دستیار برای ارائه عملکرد خود باید به اینترنت متصل شود.

گلکسی اس 9 پلاس و برادر کوچک‌ترش از قابلیت‌های بیکسبی ویس و بیکسبی ویژن بهره می‌برند. این دو ویژگی نسبت به آنچه که سامسونگ در سال گذشته در قالب یک قابلیت هوش مصنوعی به همراه گوشی‌های پرچمدارش ارائه کرد، بهبود یافته است.

دستیار مجازی نصب شده بر روی گلکسی اس 9 پلاس برای رقابت با گوگل اسیستنت (Google Assistant) و سیری (Siri) ارائه شده است. این دستیار برای مثال می‌تواند بعد از دریافت فرمان شما، بدون این که شما بخواهید پیام خود را تایپ کنید، نرم افزار توییتر را باز کرده و یک توییت را مطابق آنچه که گفته‌اید، تایپ کند.

دستیارهای مجازی اپل و گوگل نمی‌توانند به این نحو فرامین شما را دنبال کنند، اما در مقایسه با بیکسبی، راحت‌تر می‌فهمند و این یک ویژگی بزرگ محسوب می‌شود. بیکسبی در واقع مانند یک دانش آموز باهوش است که به دلیل گوش ندادن به فرامین معلمش عملکرد ناامید کننده‌ای دارد!

بیکسبی ویژن نسبت به بیکسبی ویس کارایی بهتری دارد و می‌تواند از مطالب مورد نظر شما ترجمه‌هایی فوری ارائه کند. برای مثال شما می‌توانید با نگه داشتن دوربین گوشی خود به سمت یک علامت یا منو ترسیم یا نوشته شده به یک زبان خارجی، معنی این منو را به زبان مورد نظر خود دریافت کنید، بدون این که نیازی باشد که از آن مطلب مورد نظر عکس بگیرید و برای دریافت ترجمه آن صبر کنید.

بیکسبی ویژن

این ویژگی برای کاربرانی که به طور مداوم در سفر هستند، یک ابزار خوب محسوب می‌شود با این حال برای این که بتوانید از این ابزار استفاده کنید باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که قابلیت گوگل ترنسلیت (Google Translate) بیکسبی ویژن راندمان بسیار خوبی ندارد.

بیکسبی ویژن یک ابزار نسبتا مفید است، اما در صورتی که در یک رستوران نشسته‌اید، توصیه می‌کنیم که به جای استفاده از این قابلیت از پیشخدمت بخواهید تا منوی غذا را با زبان مورد نظر شما بیاورد. قابلیت ترجمه فوری بیکسبی ویژن برای ترجمه کردن علائم ساده کارایی خوبی دارد، اما یک ابزار کاملا بی عیب و نقص نیست.

بیکسبی ویژن علاوه بر این سعی می‌کند که به طور مداوم با استفاده از جزییات معنایی موجود علائم اختصاری را نامگذاری و شرح دهد، غذاهای مختلف را شناسایی کند و به شما بگوید که یک غذا چقدر کالری دارد؛ البته توانایی این ابزار در نامگذاری یک غذا بیشتر یک جوک خنده دار است تا یک ابزار مفید!

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی گلکسی اس 9 پلاس در صورتی که بخواهید صورت خود را آرایش کنید، در قالب یک ابزار مفید برای شما ایفای نقش می‌کند؛ زیرا بیکسبی ویژن به یک قابلیت جدید به نام حالت میکاپ (makeup mode) مجهز شده است و می‌تواند به کمک برندهای مشهور سازنده لوازم آرایشی مشهوری مانند کاور گرل (CoverGirl) و سفورا (Sephora) وسایل آرایشی مختلفی نظیر ریمل، رژ لب و … را در اختیار شما بگذارد.

سازنده مشهور کره‌ای گفته است که این ابزار یکی ویژگی واقعیت افزوده محسوب می‌شود و ارائه شده تا یک پروسه خرید را برای شما ساده‌تر سازد. با این حال می‌توان گفت که ابزار ارائه شده بیشتر یک دمو تکنولوژیکی زیبای نصب شده بر روی یک گوشی جدید است تا یک روش قانع کنننده برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی!

قابلیت‌های بیومتریکی بهبود یافته

  • عملکرد همزمان قابلیت تشخیص چهره و اسکنر قرنیه چشم
  • قابلیت ارائه شده عملکرد خوبی دارد، اما راندمان موفقیت آن کمتر از قابلیت فیس آیدی (Face ID) اپل است.

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس قابلیت تشخیص چهره و اسکنر قرنیه چشم را همزمان در اختیار شما می‌گذارد. این فرآیند در واقع پاسخ سامسونگ به فناوری فیس آیدی اپل است.

این دو قابلیت در کنار یکدیگر عملکرد خوبی دارند و زمانی که کاربر به گوشی نگاه می‌کند، می‌توانند به سرعت قفل نمایشگر را باز کنند؛ اما در هنگامی که نور خورشید در حال تابیدن است، نمی‌توانند راندمان خوبی ارائه کنند، از این رو در یک روز آفتابی زمانی که می‌خواهید در اسرع وقت از نرم افزار گوگل مپس (Google Maps) استفاده کنید یا به یک پیام جواب دهید، نباید بر این دو ابزار تکیه کنید.

قابلیت های بیومتریکی گلکسی اس 9 پلاس
قابلیت تشخیص چهره و اسکنر قرنیه چشم گلکسی اس 9 (پلاس) به طور همزمان عمل می‌کنند.

بررسی‌های انجام شده نشان داده‌اند که این دو ابزار می‌توانند در یک روز عادی در 95 درصد اوقات به راحتی قفل نمایشگر را باز کنند، یعنی در یک روز ممکن است که حدود 5 بار در باز کردن قفل گوشی شکست بخورد و این یک آمار آزار دهنده است. نکته‌ای که باید در نظر قرار گیرد این است که راهکار سامسونگ در باز کردن قفل گوشی به کمک فناوری تشخیص چهره در گذشته هم ناامن بوده و از این رو احتمال فریب خوردن آن وجود دارد؛ حتی اگر که دور زدن آن سخت باشد.

در مجموع می‌توان گفت که هیچ یک از این قابلیت‌های آینده نگرانه در عملکرد و ایمنی به خوبی باز کردن قفل گوشی با استفاده از اسکنر اثر انگشت نیستند؛ اگرچه که متاسفانه اپل و سامسونگ در تلاش هستند که این فناوری را کنار بگذارند.

سامسونگ این امکان را فراهم ساخته است که کاربر بتواند به طور اختیاری تنظیماتی را اعمال کند که تنها در صورت شناخته شدن صورت یا چشمان کاربر توسط گلکسی اس 9 پلاس، محتویات اعلان‌های این گوشی هوشمند نمایش داده شود. این ویژگی حریم خصوصی بسیار خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد، اما به محض این که چهره یا قرنیه چشم کاربر را شناسایی کرد، قفل نمایشگر را باز می‌کند و شما مجبور هستید که برای خواندن اعلان‌های نشان داده شده نوار اعلان را باز کنید. اپل نیز در هنگام ارائه نسل دوم فناوری کارآمد تاچ آی دی (Touch ID) خود راهکار مشابهی را دنبال کرده بود.

اسپیکرهای جدید

  • اسپیکرهای استریو گلکسی اس 9 پلاس کارایی اسپیکرهای آیفون 7 را ارائه می‌کنند.
  • صدای این اسپیکرها 40 درصد بیشتر از صدای اسپیکر گلکسی اس 8 پلاس که در قسمت پایین بدنه این گوشی قرار دارد، است.
  • کیفیت صدای اسپیکرهای استریو گلکسی اس 9 پلاس به خوبی کیفیت صدای اسپیکرهای استریو آیفون X نیست.

سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار بالاخره با ارائه گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس اسپیکرهای استریو را هم در اختیار کاربرانش گذاشت. این اسپیکرها توسط شرکت AKG Acoustics که در تملک سامسونگ قرار دارد، ساخته شده‌ و می‌توانند شدت صدایی 40 درصد بیشتر از آنچه را که از اسپیکر گلکسی اس 8 پلاس دریافت می‌کنید، ارائه کند.

بلندگوهای گلکسی اس 9 و برادر بزرگ‌ترش صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) را هم پشتیبانی می‌کند و از این رو کاربران این دو گوشی همراه می‌توانند صدای 360 درجه را هم در اختیار داشته باشند.

اسپیکرهای استریو گلکسی اس 9 پلاس

اسپیکرهای گلکسی اس 9 پلاس خروجی صوتی بسیار خوبی دارند و از نظر کیفیت و وضوح صدا تقریبا با اسپیکرهای آیفون X اپل برابری می‌کنند. سازنده مشهور آمریکایی گوشی آیفون 7 و محصولاتی را که بعد از این گوشی همراه عرضه کرد، به اسپیکرهای استریو مجهز ساخت.

بهترین ویژگی مجهز شدن گلکسی اس 9 پلاس به اسپیکرهای استریو این است که شما به طور تصادفی صدای خروجی اسپیکر قرار گرفته در انتهای گوشی را در هنگام نگه داشتن این محصول طور افقی، کاملا غیر فعال نمی‌کنید؛ مشکلی که در مورد همه گوشی‌های قبلی سامسونگ وجود دارد.

رابط کاربری و مشخصات فنی

  • پردازشگر گلکسی اس 9 پلاس (اسنپدراگون 845) نسبت به پردازشگر گلکسی اس 8 پلاس (اسنپدراگون 835) 30 درصد سریع‌تر است.
  • گلکسی اس 9 پلاس از یک رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و برحسب منطقه فروش با دو حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود.

گلکسی اس 9 پلاس با دو نوع پردازشگر اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 عرضه می‌شود و سریع‌ترین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود که تا به امروز تست شده است. هر دو تراشه با فناوری 10 نانومتری ساخته شده‌اند و جدیدترین و پیشرفته‌ترین پردازشگرهای به کار رفته در گوشی‌های هوشمند هستند. این دو پردازشگر در گلکسی اس 9 پلاس با یک رم 6 گیگابایتی و در گلکسی اس 9 استاندارد با یک رم 4 گیگابایتی پشتیبانی می‌شوند.

شما با خرید یک گلکسی اس 9 پلاس می‌توانید کارهای چند وظیفگی خود را به راحتی بر روی نمایشگر 6.2 اینچی این گوشی هوشمند انجام دهید، بازی‌های 3 بعدی سنگین را به راحتی اجرا کنید و از مزایای نرم افزارهای مجازی هم به واسطه پایه سامسونگ Dex (که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد)، بهره ببرید.

تراشه نصب شده بر روی گلکسی S9 پلاس در تست‌های بنچمارک 30 درصد سریع‌تر و کارآمدتر از تراشه نصب شده بر روی گلکسی اس 8 پلاس و نوت 8 عمل می‌کند و از این رو شما در انجام هیچ یک از کارهای فوق با مشکل روبرو نمی‌شوید.

گلکسی اس 9 پلاس

نکته مهم‌تری که باید مد نظر قرار دهید، این است که گلکسی S9 پلاس در انجام کارهای روزمره دنیای واقعی هم هیچ گونه کاهش سرعتی را از خود نشان نمی‌دهد. این روند می‌تواند در هر گوشی هوشمندی با گذشت زمان به دلیل سنگین و قوی‌تر شدن نرم افزارها تغییر کند، اما سازنده مشهور کره‌ای به کمک استفاده از سخت افزارهای پیشرفته و قدرتمند گلکسی اس 9 پلاس را در مقابل چنین مشکلاتی بیمه کرده است.

گلکسی اس 9 پلاس رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) را روی سیستم عامل اندروید 8 اوریو در اختیار دارد. این رابط کاربری تا جای ممکن بدون نرم افزارهای سنگین ساخته شده تا بتواند کارهای شما را به راحتی انجام دهد.

در واقع می‌توان گفت که تنها مشکل رابط کاربری اندروید سامسونگ صفحه کلید این نرم افزار است، زیرا این کیبورد به طور مداوم لغاتی اشتباه را به شما پیشنهاد می‌کند و در هنگام تایپ یک متن به اشتباه از حروف بزرگ استفاده می‌کند. بد نیست بدانید که سیستم عامل آی او اس 11 اپل هم این مشکل را دارد.

گلکسی اس 9 پلاس با دو حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند توانایی پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD را نیز دارد و از این رو شما می‌توانید با استفاده از یک مموری کارت، ظرفیت حافظه این گوشی هوشمند را به 400 گیگابایت افزایش دهید.

از آنجایی که ال جی و اپل حافظه داخلی گوشی‌های خود را به حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت ارتقاء داده‌اند، ارائه گلکسی اس 9 پلاس با دو حافظه 64 و 128 گیگابایتی باعث می‌شود که این گوشی هوشمند در مقایسه با گوشی‌های گران قیمت اپل و ال جی امتیاز کمتری را از نظر ظرفیت حافظه داخلی کسب کند.

در صورتی که به ضبط کردن فیلم‌های 4K علاقه زیادی دارید، توصیه می‌کنیم که برای گلکسی اس 9 پلاس خود یک کارت حافظه میکرو SD هم خریداری کنید.

دوربین

  • اولین دوربین نصب شده با دیافراگم f/1.5 بر روی یک گوشی هوشمند
  • فناوری دیافراگم دوگانه با عملکردی شبیه به چشم انسان
  • دارای قابلیت فیلم برداری سرعت آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه

در بررسی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس ، دوربین یک بخش جذاب است. دوربین قدرتمند دوگانه این دستگاه به دهانه دیافراگم f/1.5 مجهز شده تا بتواند در شرایط کم نور، عکس‌های بسیار باکیفیتی را از مناظر مختلف برای شما ثبت کند.

دوربین گلکسی اس 9 پلاس
دوربین دوگانه گلکسی اس 9 پلاس از یک دیافراگم دوگانه بهره می‌برد!

فناوری دیافراگم دوگانه دوربین این گوشی هوشمند یک دیافراگم f/1.5 را برای جذب نور بیشتر به منظور عکاسی در شرایط کم نور و یک دیافراگم f/2.4 را برای گرفتن عکس در شرایط عادی در اختیار شما می‌گذارد. سازنده مشهور کره‌ای گفته است که در ساخت این فناوری، نحوه تطبیق یافتن چشم انسان بر میزان شدت نور را دنبال کرده است.

دوربین گلکسی اس 9 پلاس به واسطه فناوری جدیدش در مقایسه با دوربین گلکسی اس 8 پلاس، می‌تواند 28 درصد نور بیشتر را دریافت کند و عکس‌هایی با 30 درصد نویز کمتر ارائه نماید. این دوربین یک DRAM را هم در کنار سنسور تصویر خود دارد و می‌تواند عکس‌ها را با ترکیب 12 فریمی (به جای 3 فریمی) ارائه کند.

سامسونگ بر خلاف ال جی که در ساخت گوشی ال جی V30S ThinkQ تنها یک راهکار هوش مجازی نرم افزاری را به کار گرفته، در ساخت دوربین گوشی پرچمدار مدل پلاس جدیدش تغییرات سخت افزاری برجسته‌ای را اعمال کرده و نتایج استفاده از این بهینه سازی‌ها هم به خوبی در عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با این گوشی پرچمدار بزرگ قابل مشاهده هستند.

این بهینه سازی‌ها در کنار یکدیگر باعث شده‌اند که عکس‌هایی که در شرایط کم نور از مناظر مختلف می‌گیرید، نور بیشتری داشته باشند. در حقیقت گلکسی اس 9 پلاس می‌تواند روشن‌ترین عکس‌های ثبت شده با یک گوشی همراه را با کمترین میزان نویز در اختیار شما بگذارد.

استفاده از دیافراگم f/1.5 محدودیت‌های خاص خود را نیز به دنبال داشته است. استفاده از این دیافراگم باعث شده است که عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی اس 9 پلاس در هنگام شب بیش از حد بهینه سازی شوند و پوست اندام بدن فاقد بافت به نظر برسد.

استفاده از این دیافراگم محو شدگی‌های حرکتی درخشان را نیز حتی در هنگامی که هدف عکاسی شما حرکت بسیار کمی دارد، نشان می‌دهد. عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی اس 9 پلاس از عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون X اپل یا پیکسل 2 ایکس ال گوگل روشن‌تر هستند، اما دوربین S9 پلاس تمایل دارد که بافت تصویر را به بهای ارائه نور بیشتر کاهش دهد. البته ترجیح این دو حالت به نظر کاربر بستگی دارد.

دوربین گلکسی اس 9 پلاس
مجسمه گاو مهاجم در منطقه تجاری شهر نیویورک در یک روز ابری و بارانی

دوربین گلکسی اس 9 پلاس با دوربین گلکسی اس 9 تفاوت دارد. گلکسی اس 9 پلاس از ویژگی دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 بهره می‌برد. این دوربین به کمک لنزهای تله فوتو خود، بزرگنمایی بصری را بدون ایجاد اختلال در کیفیت تصویر در اختیار شما می‌گذارد.

لنز دوم این دوربین نیز می‌تواند به واسطه قابلیت لایو فوکوس (Live Focus) خود اثر بوکه بسیار خوبی را در عکس‌های پرتره مناظر مورد علاقه کاربر اعمال کند. برای اطلاع بیشتر از قابلیت لایو فوکوس مطلب زیر را از دست ندهید.



در واقع می‌توان گفت که از نظر راندمان، ایجاد پیش زمینه‌های محو شده در عکس‌ها گلکسی اس 9 پلاس، آیفون X اپل و پیکسل 2 گوگل تقریبا در یک رده هستند.

دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس
سامسونگ در ساخت گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی اس 9 استاندارد خود از یک نوع دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

دوربین سلفی

گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی اس 9 به یک نوع دوربین سلفی مجهز شده‌اند و مانند سایر گوشی‌های هوشمند سامسونگ قابلیت فوکوس خودکار را به عنوان یک ویژگی خاص در اختیار شما می‌گذارند. عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین سلفی، روشنایی بسیار خوبی دارند؛ اما به میزان زیادی اشباع شده هستند.

سامسونگ توانسته است با دوربین گوشی‌های جدیدیش، رنگ‌ها را  زنده‌تر جلوه دهد؛ اما این بهینه سازی باعث شده است که رنگ پوست در عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی اس 9 پلاس به طبیعی رنگ پوست در عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون X نباشد و نشانه‌های قرمزی بیشتری را نشان دهد.

دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس

برترین نرم افزار دوربین نصب شده بر روی یک گوشی همراه

سامسونگ به همراه گلکسی اس 9 جدید خود یک نرم افزار دوربین بسیار قدرتمند، با کاربرد آسان ارائه کرد. این نرم افزار از هر لحاظ بهتر از نرم افزار ارائه شده توسط گوگل و اپل است و در جایگاهی بالاتر از نرم افزار ارائه شده توسط ال جی می‌ایستد. برای استفاده از حالت‌های عکاسی مختلف در این برنامه تنها کافی است که صفحه نمایاب (viewfinder) نشان داده شده بر روی نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی S9 پلاس را از هر نقطه از این صفحه نمایش از سمت چپ به سمت راست حرکت دهید. با انجام این کار حالت‌های عکسبرداری تغییر می‌کنند و شما می‌توانید نام هر حالت را در بالای صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید.

برای تغییر دادن حالت استفاده از دوربین اصلی به دوربین سلفی یا برعکس هم تنها باید صفحه نمایش را از بالا به پایین یا برعکس حرکت دهید. سامسونگ همچنین این امکان را فراهم ساخته که با باز کردن دست خود بر روی نمایشگر به صورت یک فرمان لمسی، تایمر دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس را نیز فعال کنید.

می‌توان گفت که بهترین ویژگی این نرم افزار نحوه فعال سازی سریع دوربین است. کاربر تنها باید دو بار کلید خاموش / روشن سازی نمایشگر را فشار دهد تا دوربین برای عکاسی یا فیلمبرداری آماده شود.

فیلمبرداری فوق آهسته و کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

سامسونگ این امکان را فراهم کرده که کاربران گلکسی اس 9 پلاس بتوانند با نرخ 60 فریم بر ثانیه به مدت 5 دقیقه فیلم با کیفیت 4K ضبط کنند. فیلم‌های ضبط شده در این حالت کیفیت خوبی دارند، اما فاقد ویژگی تثبیت کننده تصویر نوری هستند و ویژگی فوکوس خودکار را نیز پشتیبانی نمی‌کنند.

شما می‌توانید با فیلمبرداری در باقی رزولوشن‌ها (4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه به پایین) از قابلیت لرزشگیر اپتیکال استفاده کنید. سازنده کره‌ای همچنین این امکان را فراهم کرده که فیلم‌های دارای سرعت استاندارد خود را با فرمت HEVC ضبط کنید تا از این طریق فضای کمتری از حافظه داخلی گوشی شما برای ذخیره کردن این فیلم‌ها اشغال شود.

برترین ویژگی دوربین گلکسی اس 9 پلاس توانایی این دوربین در فیلمبرداری با سرعت فوق آهسته است. این دوربین می‌تواند امکان فیلم برداری سوپر اسلوموشن را با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p برای شما فراهم سازد.


تماشا کنید: قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن گلکسی اس ۹ سامسونگ


فیلم‌های ضبط شده در این حالت گاهی در صورت وجود نداشتن نور به اندازه کافی یا در برخی اوقات زمانی که نور به اندازه کافی وجود دارد، دارای نقاط سفید رنگ هستند اما در مجموع کیفیت خوبی دارند و می‌توانند با فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین گوشی‌های اکسپریا ایکس زد 1 یا اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت سونی رقابت کنند.

سامسونگ در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش رزولوشن فیلم‌های ضبط شده با سرعت فوق آهسته در نرخ 240 فریم بر ثانیه را به فول اچ دی ارتقا داده است. این سازنده گفته است که فیلمبرداری با سرعت آهسته یکی از محبوب‌ترین حالت‌های فیلمبرداری جهان است و ظاهرا علت محبوب بودن این قابلیت برای کاربران گلکسی اس 9 پلاس این است که گوشی پرچمدار بزرگ 2018 سامسونگ می‌تواند زمانی که حرکتی را شناسایی می‌کند، فیلم برداری با سرعت فوق آهسته را شروع کند.

در هنگام ضبط کردن فیلم با سرعت بسیار کم، زمان بندی برای فشار دادن دکمه مجازی شاتر همیشه کار سختی بوده است و این ویژگی جدید باعث می‌شود که این محدودیت برطرف شود.

فیلم‌های گرفته شده در این حالت در صورتی که مشخصات حرکت رد شده از جلوی باکس تشخیص دهنده حرکت صفحه نمایش کاملا قابل تشخیص نباشد، کیفیت بسیار خوبی ندارند؛ اما در هنگامی که شرایط ایده آل وجود دارد با کیفیت بسیار منحصر بفردی ضبط می‌شوند.

عملکرد باتری

  • باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت
  • همان باتری به کار رفته در گلکسی اس 8 پلاس با توانایی ایفای نقش به مدت یک روز کامل
  • قابلیت شارژ سریع گلکسی اس 9 پلاس در تست‌های انجام شده سرعت بیشتری را ارائه کرده است.

در بررسی سامسونگ گلکسی S9+ ، باتری را تست کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این جزء هم مانند سایر قسمت‌های گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری به کار رفته در گلکسی اس 9 پلاس همانند باتری به کار رفته در گلکسی اس 8 پلاس است و می‌تواند به مدت یک روز کامل فرامین شما را انجام دهد.

باتری گلکسی اس 9 پلاس
توصیه کاربردی: رزولوشن نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس را بر روی حالت پیش فرض فول اچ دی بگذارید. این تغییر تفاوت بسیار زیادی را در کیفیت فایل‌های قابل نمایش، بجز در هنگام استفاده از هدست Gear VR، نشان نمی‌دهد اما در مقایسه با رزولوشن QHD پلاس نمایشگر مصرف شارژ باتری را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

سامسونگ در ساخت گلکسی اس 9 پلاس از یک باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. این باتری ظرفیت بیشتری نسبت به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی و 3300 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 8 دارد و در واقع بزرگ‌ترین باتری نصب شده بر روی یک گوشی پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود.

انتظار داشتیم که نصب یک تراشه کارآمدتر بر روی گلکسی اس 9 پلاس و برادر کوچک‌ترش باعث شود که باتری این دو گوشی هوشمند بتوانند برای مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارند، اما این اتفاق رخ نداد.

سامسونگ ظرفیت باتری گوشی‌های جدیدش را افزایش نداده و می‌توان گفت که احتمالا علت این پایبندی تجربه‌های تلخی است که سازنده مشهور کره‌ای دو سال پیش بعد از عرضه گلکسی نوت 7 کسب کرد. با این حال تست‌های انجام شده در این بررسی نشان داده‌اند که این برند قدرتمند توانسته تا زمان شارژ شدن باتری گوشی‌های خود را کاهش دهد.

نتایج تست‌های انجام شده در این بررسی نشان دادند که باتری گلکسی اس 9 پلاس مانند باتری گلکسی اس 8 پلاس برای پخش کردن یک فیلم 90 دقیقه‌ای HD به 13 درصد از انرژی خود نیاز دارد، اما با سرعت بیشتری شارژ می‌شود. در این تست‌ها نشان داده شد که آداپتور شارژ سریع گلکسی اس 9 پلاس شارژ باتری این گوشی هوشمند را پس از 15 دقیقه اتصال از صفر درصد به 19 درصد، پس از 30 دقیقه اتصال به 38 درصد و پس از 45 دقیقه اتصال به 58 درصد می‌رساند.

این شارژ می‌تواند ظرف مدت 100 دقیقه، باتری خالی گلکسی اس 9 پلاس را به طور کامل شارژ کند. سامسونگ فناوری شارژ بی سیم را هم ارائه می‌کند و در صنعت عرضه پدهای شارژ وایرلس هم فعالیت دارد. فناوری شارژ وایرلس چی (Qi) این سازنده هنوز نمی‌تواند از نظر سرعت شارژ با شارژرهای سیمی این برند رقابت کند، اما نسبت به فناوری شارژ بی سیم ارائه شده برای گوشی آیفون X اپل سرعت بیشتری دارد.

قیمت گلکسی اس 9 پلاس

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس به طور رسمی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شدند. فرآیند پیش فروش آنها از تاریخ 6 اسفند (25 فوریه) در اروپا و از تاریخ 11 اسفند (2 مارس) در ایالات متحده شروع شد و جالب اینجاست که همزمان با عرضه جهانی، پیش فروش گلکسی S9 و گلکسی S9+ در ایران نیز از تاریخ 10 اسفندماه انجام شد. عرضه رسمی این دو گوشی از 20 اسفند در بازار ایران آغاز شده است

قیمت گلکسی اس ۹ پلاس ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان اعلام شد و اکنون قیمت آن در بازار ایران بسته به نوع فضای ذخیره سازی، از 4 میلیون و 400 تا 4 میلیون و 850 هزار تومان است

نتیجه نهایی بررسی سامسونگ Galaxy S9 Plus

گلکسی اس 9 پلاس برترین گوشی بزرگ سامسونگ محسوب می‌شود. نمایشگر 6.2 اینچی منحنی شکل این گوشی، علی‌رغم این که تفاوت زیادی با پنل به کار رفته در گلکسی اس 8 پلاس ندارد، وسعت خوب و طراحی زیبایی دارد.

گلکسی S9 پلاس می‌تواند ویژگی‌های برجسته‌ای را در اختیار شما بگذارد؛ این گوشی هوشمند هم اکنون از یک سنسور اسکنر اثر انگشت پشتی ایده آل و قرار گرفته در مکان خوب، اسپیکرهای استریو با قابلیت پخش صدای باکیفیت و یک دوربین قدرتمند برای گرفتن عکس‌های منحصر بفرد در شرایط کم نور و ضبط فیلم‌های زیبا با سرعت فوق آهسته بهره می‌برد. در واقع می‌توان گفت که این گوشی هوشمند بهترین دوربین نصب شده بر روی یک اسمارت فون را در اختیار شما می‌گذارد.

گلکسی اس 9 پلاس به عنوان یک بهینه سازی تکراری ویژگی‌های برجسته دیگری را هم در خود دارد. این محصول زیبا نسبت به گلکسی اس 8 پلاس از یک پردازشگر سریع‌تر، رم قوی‌تر، دستیار مجازی هوشمندتر و ویژگی جدید ای آر ایموجی بهره می‌برد. البته باید به این نکته اشاره کرد که ای آر ایموجی گلکسی اس 9 پلاس و برادر کوچک‌ترش بیشتر یک دمو تکنولوژیکی زودگذر و تقلیدی نه چندان کارآمد از فناوری انیموجی اپل هستند.

گلکسی اس 9 پلاس

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ سه محدودیت بزرگ را برای کسب موفقیت در بازار در پیش روی خود دارد. محدودیت اول اندازه بزرگ این گوشی هوشمند است که نشان می‌دهد سامسونگ آن را بیشتر برای کاربرانی که دستانی بزرگ دارند، ساخته است. اگر که از این دسته از کاربران نیستید توصیه می‌کنیم که گلکسی اس 9 استاندارد را بخرید حتی در صورتی که به رم بیشتر، باتری قدرتمندتر و نمایشگر بزرگ‌تر مدل پلاس این گوشی هوشمند علاقمند شده‌اید.

محدودیت دوم این است که گلکسی اس 9 پلاس نسبت به گلکسی اس 9 استاندارد قیمت بسیار بالاتری دارد و این اختلاف قیمت برای یک باتری قدرتمندتر، رم بیشتر و نمایشگری که تنها 0.4 اینچ بزرگ‌تر است، زیاد محسوب می‌شود. محدودیت سوم این است که سامسونگ می‌خواهد در ماه اوت گلکسی نوت 9 خود را معرفی کند و گوشی‌های سری نوت سامسونگ همیشه نسبت به گوشی‌های سری گلکسی اس این برند کمی بزرگ‌تر و به طور قابل توجهی بهتر بوده‌اند صرف نظر از این که به قلم کاربردی اس پن (S Pen) هم مجهز هستند.

با همه این تفاسیر اگر که به گوشی‌های بزرگ علاقمند هستید، محصولی بهتر از گلکسی اس 9 پلاس را پیدا نمی‌کنید، زیرا این گوشی هوشمند مخصوص کاربران دارای دستان بزرگ و توان مالی خوب ساخته شده است.

رقبای گلکسی اس 9 پلاس در بازار

  • آیفون X اپل

آیفون X اپل

آیفون X اپل یک سکوی انتقال برای کاربرانی است که می‌خواهند از اکوسیستم اندروید به اکوسیستم آی او اس مهاجرت کنند. اپل در ساخت این گوشی هوشمند از یک نمایشگر تقریبا بدون حاشیه، دوربین سلفی قدرتمند و قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده کرده است؛ هرچند که برخی از این ویژگی‌ها برای کاربران و طرفداران سامسونگ قدیمی به نظر می‌رسد.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به دلیل داشتن نمایشگرهای منحنی شکل از نظر طراحی نسبت به دهمین آیفون اپل برتری دارند. اپل اپلیکیشن آی مسیجز (iMessages) و یک اکوسیتم نرم افزاری منسجم‌تر را در اختیار شما می‌گذارد و در مقابل گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از قیمتی اقتصادی‌تر و دوربینی قدرتمندتر برای گرفتن عکس در شرایط کم نور بهره می‌برند.

در مجموع اگر که می‌خواهید وارد دنیای کوپرتینو شوید و با کاربران گوشی‌های سری گلکسی اس 9 سامسونگ رقابت کنید، آیفون X بهترین گذرگاه برای شما محسوب می‌شود.

  • گلکسی اس 9 سامسونگ

گلکسی اس 9 سامسونگ

قبل از خریدن گلکسی اس 9 پلاس باید به این دو سوال فکر کنید که آیا می‌توانید بهای گران گلکسی اس 9 پلاس را بپردازید و نمایشگر 6.2 اینچی بزرگ این گوشی هوشمند را به راحتی در دست بگیرید؟

گلکسی اس 9 پلاس در مقایسه با گلکسی اس 9 از برتری‌هایی مانند یک نمایشگر بزرگ‌تر، رم قوی‌تر، باتری قدرتمندتر و حافظه داخلی بیشتر بهره می‌برد، اما در صورتی که با گوشی‌های بزرگ رابطه خوبی ندارید، توصیه می‌کنیم که گلکسی اس 9 استاندارد را بخرید؛ زیرا این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 5.8 اینچی مجهز شده است و راحت‌تر در دست شما قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: بررسی گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ


در واقع هیچ نوع افزایش قدرت و راندمانی، در صورتی که علاقه‌ای نسبت به نگه داشتن و استفاده از یک گوشی همراه با دو دست خود نداشته باشید، نمی‌تواند شما را به خرید یک گوشی بزرگ ترغیب کند.

  • گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ

به سختی می‌توان گفت که از نمای جلو تفاوتی بین گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 9 پلاس وجود دارد. این دو گوشی هوشمند شباهت ظاهری زیادی به یکدیگر دارند و از این رو اگر که به دنبال یک گوشی قدرتمند با برچسب قیمت اقتصادی‌تر هستید، توصیه می‌کنیم که گلکسی اس 8 پلاس را انتخاب نمایید.

این گوشی هوشمند فاقد دوربین اصلی دوگانه، اسپیکرهای استریو، رم بیشتر، پردازشگر سریع‌تر و توانایی خوب گلکسی اس 9 پلاس برای گرفتن عکس در شرایط کم نور است، اما با قیمت بسیار خوبی عرضه می‌شود و تنها یک پله پایین‌تر از گلکسی اس 9 پلاس قرار دارد.

  • پیکسل 2 ایکس ال گوگل

پیکسل 2 ایکس ال گوگل

پیکسل 2 ایکس ال و گلکسی اس 9 پلاس در بازار گوشی‌های هوشمند، شانه به شانه با یکدیگر جلو می‌روند؛ زیرا هر دو گوشی به سیستم عامل اندروید و دوربین‌های قدرتمندی مجهز هستند. محصول سامسونگ می‌تواند در شرایط کم نور عکس‌های بهتری بگیرد، اما محصول گوگل بافت طبیعی‌تری را در عکس‌های خود نمایش می‌دهد.

گلکسی اس 9 پلاس از سرعت بیشتر، ظاهر زیباتر و یک نمایش بزرگ‌تر بهره می‌برد، اما در مقابل پیکسل 2 ایکس ال هم یک نمایشگر 6 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 را در کنار سخت افزارهایی قدرتمند در اختیار شما می‌گذارد.

کلام آخر

گلکسی اس 9 پلاس به دلیل داشتن یک نمایشگر منحنی شکل 6.2 اینچی و دوربین دوگانه اصلی با کارایی بسیار خوب در زمینه گرفتن عکس در شرایط کم نور، بهترین گوشی اندروید بزرگ عرضه شده در بازار است. این گوشی هوشمند شباهت بسیار زیادی به گلکسی اس 8 پلاس دارد، اما یک اسکنر اثر انگشت را با مکانی بهتر در کنار اسپیکرهای استریو قدرتمند در اختیار شما می‌گذارد.

ویژگی ایموجی واقعیت افزوده و قیمت گران گلکسی اس 9 پلاس کمی اغراق آمیز بوده و غیر قابل توجیه است، اما اگر که به دنبال یک گوشی اندروید بزرگ با قابلیت‌های منحصر بفرد هستید، توصیه می‌کنیم که این گوشی هوشمند را انتخاب کنید.

ویژگی‌های مثبت

  • قدرت بسیار بالای دوربین در گرفتن عکس‌های باکیفیت در شرایط کم نور
  • سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در مکان بهتر
  • اسپیکرهای استریو قوی

ویژگی‌های منفی

  • تفاوت بسیار کم با گلکسی اس 8 پلاس از نظر طراحی ظاهری
  • اغراق آمیز بودن ویژگی ای آر ایموجی
  • قیمت بسیار گران نسبت به قیمت گلکسی اس 9 استاندارد تنها برای یک نمایشگر با 4 اینچ اندازه بیشتر

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    باعرض سلام: ترجمه ایکس وِژن در ایران عمل نمی کند . شما چگونه با آن کار کردید وتوضیح داده اید. تا تبلیغی بی مورد برای سامسونگ باشد . البته من خودم هم اس9 پلاس دارم و هم نوت 8. ترجه قلم نوت 8 فقط با فیلتر شکن کار می کند . ولی ترجمه اس 9 پلاس (ایکس ویژن ) در ایران با فلتر شکن هم کار نمی کند . خریداران ایرانی گول تبلیغ سامسونگ را خورده اند . لطفا شما تبلیغ اونا را نکنید . باتشکر

    پاسخ

    سلام به تکراتویی های عزیز
    من خودم شخصا علاقه زیادی به پیشرفت های تکنولوژی در زمینه موبایل ها دارم ولی یه مدته که دیگه واقعا چیز خاصی به غیر از چندین صفحه بررسی تخصصی راجع به میزان دقت در عکسبرداری و فیلمبرداری و نرخ فریم و … برای مطالعه وجود نداره .
    الان که نگاه میکنم واقعا کسی به نیازهاش و خواسته هاش تو استفاده از موبایل توجهی نداره …. انگار همه فقط دنبال پیکسل بیشتر و کلاس بیشتر هستند و شرکت ها هم دقیقا همینو به مشتریاشون ارائه میدن .
    حکایت بررسی اس 9 پلاس هم همینه در حالیکه هیچ برتری خاصی نسبت به اس 8 پلاس نداره و فقط و فقط مارکتینگ و رقابت در زمینه داشتن دوربین قوی تر رو دنبال میکنه .

    پاسخ