;
coinex

اقداماتی که باید پس از گم شدن یا سرقت کارت بانکی انجام داد!

آیا شما تاکنون با مشکل گم شدن و یا سرقت کارت بانکی روبه رو شده اید؟ به نظر شما بعد از سرقت کارت بانکی چه اقداماتی را باید انجام داد؟

به گزارش تکراتو، مشکل سرقت کارت بانکی و یا گم شدن آن اتفاقی است که ممکن است برای هر شخصی پیش آید. اما مسئله دیگری که ممکن است ذهن افراد را بعد از سرقت کارت بانکی به خود مشغول کند این است که بعد از این اتفاق چه اقداماتی را باید انجام داد؟! اگر در ایام تعطیل یا خارج از وقت اداری باشد، چی ؟

اقدامات لازم بعد از سرقت کارت بانکی

بهتر است در زمان وقوع چنین اتفاقی و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده کردن از کارت بانکی، سریع آن را سوزاند. این امکان وجود دارد که بدون مراجعه به بانک عامل، این کار را در هر ساعتی از شبانه روز انجام داد.

نحوه مسدود کردن کارت بانکی بعد از دزدیده شدن

مسدودسازی کارت از طریق تماس با تلفن گویای بانک مربوطه و صحبت با کارشناس یا اپراتور که با پاسخ به سوالاتی اعم از شماره کارت و یا مشخصات هویتی و رمز کارت انجام می‌شود، امکان پذیر است. همچنین مسدودسازی کارت از طریق اینترنت بانک هم قابل انجام است، یعنی شما وقتی وارد اکانت حساب بانکی خود شوید، گزینه‌ای برای مسدودسازی وجود دارد. لازم به ذکر است که امکان مسدودسازی کارت از طریق همراه بانک هم در بیشتر نرم افزارهای بانکی وجود دارد.

مسدودسازی کارت از طریق خدمات  بدون کارت دستگاه‌های ATM هم به این شکل میتواند انجام شود که با مراجعه به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز در محل خود، دکمه ثبت و سپس گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید. در ادامه شماره کارت  و رمز کارت را وارد کنید و درنهایت کارت سرقت شده، مسدود خواهد شد.

توصیه هایی در مورد کارت بانکی و رمز آن

کارشناسان پلیس فتا همواره به کاربران تاکید می‌کنند که کارت و رمز عابر بانک خود را به دیگران ندهند. همچنین مسافران باید دقت کنند که هنگام خرید به وسیله کارت‌های بانکی مراقب عملیات کسر از حساب و کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان باشند، این عملیات در مقابل چشم شما باید انجام شود.  رمز عبور خود را شخصا وارد کنید و آن را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر