;
coinex

تغییر رنگ صورت انسان تحت تاثیر احساسات مختلف!

براساس بررسی های انجام شده تغییر رنگ صورت انسان تحت تاثیر احساسات مختلف اتفاق می افتد. به گفته محققان دانشگاه اوهایو این تغییر رنگ به صورت موضعی است.

به گزارش تکراتو، در مطالعاتی مشخص شده است که تغییر رنگ صورت انسان در نقاطی مانند بینی، گونه‌ها و چانه به طور ناخودآگاه با تغییر احساسات فرد اتفاق می افتد. البته این تغییر ممکن است برای برخی از افراد غیرقابل تشخیص باشد.

تغییر رنگ صورت انسان با تغییر احساسات

دکتر الکس مارتینز، متخصص علوم شناختی از دانشگاه اوهایو اعلام کرد که مطالعات نشان می‌دهد که عامل اصلی تغییر رنگ موضعی صورت انسان، تغییر احساسات و تغییر در ریتم خون‌رسانی به قسمت‌های مختلف صورت است که تمام این مراحل توسط سیستم عصبی مرکزی و تحت تاثیر وضعیت ذهنی کنترل می‌شوند.

وی در ادامه اعلام کرد که برای دستیبابی به شواهد لازم جهت اثبات این نظریه، تعداد زیادی تصویر پرتره از داوطلبان با احساسات مختلف تهیه شده و سپس توسط رایانه و نرم‌افزار اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته است. بعد از بررسی نتایج مشخص شد که تغییر رنگ صورت در اثر احساسات از الگوهای مشابهی در همه پیروی می‌کند.

در هنگام شادی، گونه‌ها قرمز شده و رنگ چانه نیز به آبی متمایل می‌شود. وضعیت رنگ صورت هنگام شگفت‌زدگی نیز با قرمز شدن پیشانی قابل تشخیص است. بنابراین تغییر احساسات آدمی در تغییر رنگ صورت انسان غیرقابل انکار است.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر