;
coinex

افزایش امنیت ویندوز 10 در مقایسه با نسخه های قبلی آن

یک موسسه امنیتی میزان مقاومت ویندوز 10 در برابر بدافزارها را بررسی کرده است. به گفته آنها امنیت ویندوز 10 نسبت به نسخه های قبلی افزایش پیدا کرده است.

مایکروسافت همواره اعلام می کند که  ویندوز 10 ایمن ترین نسخه سیستم عامل این کمپانی است و به گفته آنها از کاربران در برابر حملات کاملا محافظت می کند. در ادامه کمپانی امنیتی Webroot نیز برای بررسی این مساله، میزان نفوذ نرم افزارهای مخرب را در سیستم هایی که از آنتی ویروس Webroot استفاده می کنند، با هم مقایسه کرده است.


بیشتر بخوانید: هر آنچه از آپدیت جدید ویندوز ۱۰ باید بدانید ؛ با آپدیت اسپرینگ کریترز بیشتر آشنا شوید!


نتایج حاصل از بررسی امنیت ویندوز 10

پس از انجام بررسی های لازم نتایج به دست آمده نشان می دهد که سیستم هایی که از ویندوز 10 استفاه می کنند دارای 0.04 بدافزار بوده و سیستم هایی که دارای ویندوز 7 هستند، 0.08 بدافزار دارند. بنابراین از بین بدافزارهایی که شناسایی شده اند، 15 درصد آنها مربوط به به ویندوز 10 و میزان 65 درصد نیز به ویندوز 7 مربوط می شود که یعنی امنیت ویندوز 10 از 7 بیشتر است.

در سال 2017 میزان کاربرانی که از ویندوز 10 استفاده می کنند، با افزایش 7 درصدی رو به رو بود و به 72 درصد رسید. همچنین سهم ویندوز 7 نیز تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است. به نظر می رسد که کاربران هم متوجه تفاوت امنیت در این دو نسخه شده اند و می دانند که امنیت ویندوز 10 افزایش یافته است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر