;
coinex

جلوگیری کردن فایرفاکس از جاسوسی فیسبوک ؛ اضافه شدن افزونه ای جدید

فایرفاکس با استفاده از یک افزونه جدید از ردیابی فعالیت ها و جاسوسی فیسبوک جلوگیری می کند. رسوایی اطلاعاتی این شبکه اجتماعی مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گزارش تکراتو، بعد از اینکه رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیسبوک در نقض حریم خصوصی میلیون ها کاربر مشخص شد، موزیلا تصمیم گرفت برای جلوگیری از جاسوسی فیسبوک افزونه ای برای فایرفاکس منتشر نماید. با این افزونه فیسبوک قادر به ردیابی فعالیت های کابران نیست.


بیشتر بخوانید: افت سهام فیس بوک ادامه دارد ؛ ۸۰ میلیارد دلار کاهش ارزش کمپانی زاکربرگ


روند کار افزونه فایرفاکس برای جلوگیری از جاسوسی فیسبوک

پس از نصب افزونه روی فایرفاکس، در ابتدا تمام کوکی های فیسبوک پاک شده و حساب کاربری لاگ اوت می شود. در ادامه برای ورود مجدد به فیسبوک، صفحه در یک پنجره مجزا و ایزوله باز می شود. این افزونه در واقع تمام فعالیت های کاربران در فیسبوک را از فعالیت در دیگر وبسایت ها جدا می کند.

اگر روی لینک وبسایت دیگری کلیک کنید، تب جدید خارج از این محیط ایزوله باز می شود تا دیگر فیسبوک قادر به جاسوسی نباشد. اگر در وبسایت ها دکمه اشتراک گذاری در فیسبوک را بزنید، مجددا به تب ایزوله Facebook Container  باز خواهید گشت و می توانید در صورت تمایل اجازه اشتراک اطلاعات با فیسبوک را همانجا صادر نمود. این افزونه با وجود تمام مزایایی که دارد، در بعضی مواقع می تواند باعث ایجاد اختلال در کارها شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: neowin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر