;
coinex

پرداخت جریمه 9 میلیارد دلاری گوگل به اوراکل ؛ علت چیست؟

تعیین مقدار دقیق خسارت و جریمه نهایی گوگل بر عهده دادگاه فدرال محلی در سن فرانسیسکو است اما علت جریمه 9 میلیارد دلاری گوگل چیست؟

به گزارش تکراتو، در سال 2010 اوراکل از گوگل شکایت کرد و طی هشت سال گذشته، مناقشه بین این دو غول دنیای تکنولوژی هر روز جدی تر از قبل شده است. مشکلات زمانی آغاز شد که گوگل تصمیم گرفت بدون دریافت مجوزهای قانونی، سیستم عامل اندروید را برای اجرای اپلیکیشن های جاوا آماده کند.

گوگل در این مدت سعی کرده تا دادگاه را مجاب کند که به شکل منصفانه ای از API های اوراکل استفاده کرده تا نهایتاً بتواند سیستم عامل خود را با پلتفرم جاوا سازگار کند. اما دادگاه چنین ادعایی را رد کرد و گفت گوگل به دنبال سازگاری کامل نبوده، بلکه فقط بخش هایی از کد را که لازم داشته به کار گرفته است.


بیشتر بخوانید: مذاکرات گوگل و اوراکل به نتیجه ای نرسید؛ این دو شرکت منتظر رای دادگاه هستند


بررسی علت جریمه 9 میلیارد دلاری گوگل

گوگل باید به شرکت اوراکل جریمه پرداخت کند. علت جریمه 9 میلیارد دلاری گوگل این است که این شرکت به صورت غیرمجاز از کُدهای جاوا در سیستم عامل اندروید خود استفاده کرده است. دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا نیز اعلام کرد که گوگل استفاده زیادی از API های اوراکل در توسعه سیستم عامل موبایلی خود داشته که در این اقدام نقض قوانین کپی رایت و حقوق معنوی آشکار است.

روند دادرسی درازمدت نشان می دهد که به احتمال زیاد، گوگل بازنده نهایی این پرونده خواهد بود. بنابراین پرداخت جریمه 9 میلیارد دلاری گوگل به اوراکل حتمی است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bloomberg

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر