;
coinex

تصادفات جاده‌ای همچنان بزرگترین قاتل ایرانیان است

تصادفات جاده‌ای در ایران همچنان بزرگترین قاتل ما به شمار می‌رود. 35 کشته تنها در 2 روز! این خبری بود که اخیرا برخی از رسانه های داخلی به آن پرداختند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا دیروز اعلام کرد که بر اساس آمارهای رسیده، فقط در 48 ساعت، 35 نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند.

همزمان با آغاز موج دوم مسافرت‌های نوروزی به نظر می‌رسد که مجددا جاده‌های ایران به بزرگترین قاتل ایرانیان تبدیل شده است. سردار مهری می‌گوید که تنها در دو روز 35 نفر در تصادفات جاده ای فوت کرده و بالغ بر 1000 نفر نیز مجروح شده‌اند. با اینکه این عدد بسیار بزرگی است، اما جالب اینجاست که به گفته سردار مهری این آمار نسبت به سال گذشته، کاهش 5 درصدی را نشان می‌دهد.

تلفات جاده‌ای در ایران آن‌هم در این تعداد بالا، خبر چندان جدیدی نیست. جاده‌های ایران مدت زمان زیادی است که مشغول گرفتن جان هموطنانمان است و آمار و ارقام‌های بعضا عجیبی نیز از آن به چشم می‌خورد. برخی آن را با کشته‌های جنگ جهانی دوم مقایسه کرده و برخی از آمارها تعداد تلفات جاده ای ایران را با کشته شدگان جنگ هشت ساله ایران و عراق قیاس می‌کنند.

تلفات جاده‌ای در ایران ؛ هر 33 دقیقه یک نفر

تلفات جاده‌ای در ایران ؛ هر 33 دقیقه یک نفر 

چندی پیش (اواخر پاییز 96) آماری منتشر شد که کاملا تکان دهنده بود. فرمانده پلیس راهور ناجا، در مهرماه سال گذشته در همایشی که به یادبود قربانین حوادث رانندگی برگزار می‌شد، اعلام کرد که تعداد کشته شدگان در تصادفات جاده ای ایران روزانه ۴۳ نفر  است. یعنی درست در هر نیم ساعت یک نفر جان خود را از دست می‌دهد!

اما حقیقتا مقصر اصلی در این گونه تصادفات کیست؟ آیا نبود جاده های مناسب و نبود علائم رانندگی علت این تصادفات است یا باید آن را به ماشین های بدون استاندارد داخلی نسبت داد و یا شاید این مشکلی است که در درون ما قرار دارد و مقصر آن کسی نیست جز خودمان!

همه این موارد را مقصر اصلی بدانید؛ اما در آمار تلفات جاده‌ای که به تازگی منتشر شده است، رئیس پلیس راهور ناجا مهمترین علت تصادفات اخیر را سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه راننده به جلو عنوان کرده است. در واقع چیزی حدود 80 درصد عامل تصادفات جاده ای این روزها، همین موارد عنوان شده است.

سردار مهری می‌گوید در موج بازگشت هم رانندگان باید حواس خود را جمع کرده و به موقع استراحت کنند. او در ادامه آمار قابل توجهی ارائه می‌کند.

مهری می‌گوید که 78 درصد از تصادفات جاده‌ای در روز هشتم فروردین ماه در بین ساعات 20 تا 24 شب اتفاق افتاده و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که این رانندگان از دقت کافی برخوردار نبوده‌اند که یکی از مهمترین دلایل آن می‌تواند خواب‌آلودگی و عدم استراحت کافی راننده باشد.

عصر تکنولوژی است و اطلاعات و داده‌ها در این دوره حرف اول را می‌زند. از کنار دیتاهای معتبر و مطمئنی که منتشر می‌شوند به راحتی عبور نکنید. برخی از آنها حتی می‌توانند جان شما را نجات دهند!

بخش بزرگی از تصادفات جاده ای در ایران معمولا در همین بازه زمانی رخ می‌دهد که مهمترین‌ترین دلیل آن نیز خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در شب است، پس فقط کافیست در جاده با استراحت کافی و توجه کامل به جلو، در پشت فرمان ماشینتان قرار بگیرید تا بتوانیم درصد زیادی از تلفات جاده ای را کاهش دهیم.

داده ها را جدی بگیرید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر