;
coinex

جشن تولد اپل ؛ اپل تولد ۴۲ سالگی خود را جشن گرفت!

جشن تولد اپل دیروز بود. این کمپانی بزرگ دیروز تولد 42 سالگی خود را جشن گرفت. این شرکت دقیقا ۴۲ سال پیش در روز اول آوریل بنیانگذاری شده بود.

42 سال پیش، روز اول آوریل مصادف با ۱۲ فروردین، استیو جابز و استیو وزنیاک شرکت Apple را در یک گاراژ کوچک بنیانگذاری کردند و به طور حتم هیچ کدام از این دو نفر تصور نمی کردند که شرکت آنها روزی دنیا را این گونه تغییر دهد.

البته وزنیاک از ادامه مسیر انصراف داد، اما اپل تحت مدیریت استیو جابز در طی این ۴ دهه توانست نقش مهمی در شکل دهنی دنیای تکنولوژی ایفا کند. در این سال ها اپل تعداد قابل توجهی از نخستین ها را روانه بازار کرد، اما بدون هیچ شک و شبهه ای بزرگترین هدیه این شرکت به دنیای تکنولوژی یک گجت کوچک با تاثیری بسیار بزرگ است و آن چیزی نیست جز آیفون.


بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های آیفون در سال ۲۰۱۸: ۵۰ نرم افزار iOS که باید امتحان کنید


آغاز موفقیت های اپل و تولد آیفون

براساس استاندرهای امروزی چیزی که استیو جابز روی سن کنفرانس مک ورد حدود ۱۰ سال پیش معرفی کرد به هیچ وجه کامل نبود، اما ویژگی هایی داشت که برای بسیاری در آن زمان قابل تصور نبود. آیفون به عنوان نخستین موبایل بدون صفحه کلیدی فیزیکی پای به عرصه رقابت گذاشت و با سیستم عامل منحصر به فردی که در اختیار داشت استانداردهای اولیه برای یک موبایل هوشمند را پایه گذاری کرد

جشن تولد اپل


بیشتر بخوانید: اپل ۱۰۰ میلیون گوشی آیفون ۶.۱ اینچی را جایگزین آیفون ۸ می‌کند


حضور آیپد در دنیای گجت ها

تقلید ده ها تولید کننده دیگر از محصولات این شرکت که حتی تا همین امروز نیز ادامه دارد خود گواه تاثیر بزرگ و جایگاه ویژه ای است که کمپانی اپل در دنیای تکنولوژی دارد. شاید اگر نخستین آیپد در سال ۲۰۱۲ معرفی نمی شد می توان گفت که موفقیت و جایگاه آیفون کاملاً اتفاقی بوده است، اما آیپد اپل و جابز دقیقاً همان کار را با دنیای تبلت ها کرد که آیفون با دنیای موبایل. هرچند امروزه تبلت ها دیگر جایگاه و محبوبیت گذشته خود را ندارند، اما نمی توان از تاثیری که آیپدهای اپل در شکل دهی به صنعت گجت های همراه به جای گذاشتند، غافل شد.


بیشتر بخوانید: استفاده از نسخه جدید IOS در آیپد ۹.۷ اینچی اپل


اپل بعد از استیو جابز

عده ای باور دارند که اپل بعد از مرگ جابز بخش بزرگی از جذابیت و خلاقیت خود را از دست داده است، اما این ثروتمندترین کمپانی دنیا همچنان یکی از بزرگترین شرکت هاست و محصولات آنها حتی در دوره پسا جابز نیز توانسته اند الگویی برای دیگر سازندگان جهت پیشرفت و تحول تولیدات باشند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خدا رحمتت کنه استیو! من تو را الگوی خود قرار داده‌ام و همیشه الگوی من خواهی ماند .

    پاسخ