;
coinex

آغاز جنگ آمازون و گوگل بر سر حاکمیت بازار اسپیکرهای هوشمند !

آمازون بر بازار اسپیکرهای هوشمند در حال حکمرانی است اما با این وجود هنوز هم فضا برای رقابت گوگل و اپل با شرکت آمازون وجود دارد.

به گزارش تکراتو، مجموعه‌ی اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو با همراهی دستیار دیجیتال الکسا، باعث حاکمیت مطلق آمازون بر بازار اسپیکرهای هوشمند شده اند. اما تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که تعدادی کمی از شهروندان آمریکایی از چنین دستگاه‌‌هایی استفاده می‌کنند. بنابراین گوگل و اپل هم قادرند سهمی از این بازار را داشته باشند.


بیشتر بخوانید: اضافه شدن قابلیت مترجمی هوشمند به بلندگوی الکسای آمازون


بررسی بازار اسپیکرهای هوشمند و کاربردهای آنها

بررسی‌ها نشان می‌دهند که ‌هم‌اکنون، محبوب‌ترین کاربرد‌های اسپیکر هوشمند، گوش‌دادن به‌ موسیقی، تنظیم تایمر و بررسی وضعیت هوا است. اما کاربران می توانند برای خرید اینترنتی نیز از اسپیکرهای هوشمند استفاده کنند.

 حاکمیت بازار اسپیکرهای هوشمند !

گائل برتراند، مدیر واحد بینش برند و هوش رسانه‌ی اجتماعی اعلام نمود که احتمال منتهی‌شدن جست‌وجوهای صوتی به اقدامی خاص  (Action-Oriented)، حدود ۳۰ درصد بیش‌تر از جست‌وجوهای متنی است؛ بنابراین شرکت‌ها فرصتی ایده‌آل برای ارائه‌ی سرویس‌های خود به‌کاربرانی دارند که از این طریق به جست‌وجو می‌پردازند.


بیشتر بخوانید: اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی معرفی شد


نرخ استفاده‌ی کاربرانی که در حال حاضر چنین اسپیکری را در اختیار دارند، بسیار بالا است، براساس پژوهش‌های انجام شده، در حال حاضر ۵۰ درصد از کاربران، چندین بار در روز از اسپیکر خود استفاده می‌کنند و ۲۶ درصد از آن‌ها نیز حداقل یک بار در روز از آن بهره می‌برند.

چیزی حدود 66 درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند در اختیار آمازون است و محصولات گوگل نیز با سهمی ۳۰ درصدی، جایگاه دوم را برای خود به ارمغان آورده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: kantar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر