;
coinex

ورود ناخواسته کاربران به سایت های آلوده با باگ دوربین اپل

باگ دوربین اپل و آسیب‌پذیری موجود در نرم افزار آن باعث شده است تا کاربران به صورت ناخواسته به سمت و سوی وب سایت های آلوده به بدافزار کشانده شوند.

به گزارش تکراتو، حالت QR code که امروزه بر روی دوربین تمامی گوشی‌های جدید وجود دارد، یک قابلیت بسیار کاربردی برای انتقال سریع اطلاعات است که به صورت یک نماد سیاهرنگ مربع شکل بر روی بسیاری از محصولات وجود دارد. کاربران با گرفتن دوربین خود بر روی این نماد، قادرند اطلاعات مربوط به محصول یا مکان مورد نظر را به راحتی به دست بیاورند.


بیشتر بخوانید: آسیب پذیری های موبایلی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ افزایش یافت


اکنون آسیب پذیری جدیدی در نرم افزار دوربین محصولات اپل یافت شده است. این آسیب پذیری به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا با استفاده از URL موجود در قابلیت QR code، از حساب‌های کاربری افراد در فضای مجازی سواستفاده کنند و اطلاعات آنها را بوسیله انتشار بدافزارهای خطرناک و آلوده کردن دستگاه موردنظر، به سرقت ببرند.


بیشتر بخوانید: باگ های امنیتی جدید اپل تمامی کامپیوترها، آی‌پدها و آیفون‌ها را در معرض آسیب قرار دادند


هشدار به کاربران به دلیل باگ دوربین اپل

گروهی از کارشناسان ارتباطات و متخصصان امنیت سایبری اعلام کرده اند که یک باگ و روزنه امنیتی جدید در سیستم عامل iOS 11 در محصولات اپل کشف شده است. باگ دوربین اپل به صورت ناخواسته کاربران و اطلاعات آنها را به سمت وب سایت و نرم افزارهای آلوده به بدافزار و خطرناک هدایت می کند.

این گروه امنیتی به کاربران گوشی های آیفون، آیپد و آیپاد هشدار دادند و اعلام کردند که در صورتی که سیستم عامل دستگاه آنها نسخه جدید iOS 11 است، باید از این مساله آگاه و مطلع باشند، زیرا نرم افزار دوربین این دسته از محصولات اپل مشکل دارد و به هنگام استفاده از حالت  QR code، فرایند سواستفاده فعال و آغاز می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thehackernews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر