;
coinex

رسیدگی به پرونده هکر روسی شبکه‌های اجتماعی در آمریکا

به پرونده هکر روسی شبکه‌های اجتماعی در آمریکا رسیدگی می شود. دادگاه فدرال ایالات متحده به جرائم وی رسیدگی و مجازات سنگینی برایش تعیین خواهد کرد.

این هکر روسی شبکه‌های اجتماعی ، برای اولین بار در پنجم اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی بود که به جرم هک و نفوذ به اطلاعات شخصی بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی در جمهوری چک دستگیر و تحویل مقامات قضایی این کشور داده شد. این هکر به امریکا باز گردانده شده است تا دادگاه عالی قضایی ایالات متحده به جرائم وی رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید: اتهام به هکرهای ایرانی برای سرقت اطلاعات دانشگاهی کشورهای مختلف


رسیدگی به پرونده هکر روسی شبکه‌های اجتماعی

این هکر روسی الکساندروویچ نیکولین نام دارد، 30 سال سن دارد و در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۶ سال پیش، به اطلاعات شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر شبکه های اجتماعی لینکدین، دراپ باکس و فرم اسپرینگ دسترسی و نفوذ پیدا کرد. البته هنوز انگیزه این هکر برای دسترسی به این حجم از اطلاعات شخصی و کاری مشخص نشده است.

دو سال پیش ماموران پلیس بین الملل (اینترپل) با همکاری ماموران پلیس فدرال آمریکا (FBI ) این هکر روسی را در شهر پراگ، جمهوری چک دستگیر کردند و به تازگی نیز تحویل دادگاه فدرال ایالات متحده داده اند تا رسیدگی به پرونده وی در این کشور صورت گیرد. به نظر می رسد که حداکثر مجازات برای این هکر روسی شبکه‌های اجتماعی ، ۳۲ سال حبس در زندان و جریمه یک میلیون دلاری باشد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thehackernews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر