;
coinex

هویت مهاجم یوتیوب ؛ نسیم نجفی اقدم دیوانه بود یا قهرمان مبارزه با سانسور؟

با روشن شدن هویت مهاجم یوتیوب سوالات بسیاری در ذهن کاربران وب شکل گرفت. در این مقاله به بررسی عقاید و زندگی نسیم نجفی اقدم خواهیم پرداخت.

نسیم نجفی اقدم، تروریستی دیوانه که مدعی بود زمین جای قشنگی نیست… یا یک فعال حقوق حیوانات که در برابر سانسور کوتاه نیامد؟ پس از حمله به مرکز یوتیوب در سن برونو کالیفرنیا و اعلام هویت فرد مهاجم، کاربران ایرانی بار دیگر شوکه شدند.

 

نسیم نجفی اقدم کیست؟

نسیم نجفی، دختری 39 ساله ایرانی، ساکن کالیفرنیای جنوبی که به گفته خودش در ارومیه به دنیا آمده، هرگز ازدواج نکرده، یک سال و نیم در ترکیه زندگی می‌کرده و بهترین دوران زندگیش را،در مهرشهر کرج تجربه نموده و از سال 2009 رسما وگان شده است.

با بررسی بیشتر ویدیوهای موجود از او در گوشه و کنار اینترنت دریافتیم که نسیم به شدت حامی حقوق حیوانات است به نوعی دچار اختلال هذیانی است. وی قطعا از اختلالات روانی رنج می‌برده است، هرچند تشخیص نوع اختلال وی به عهده متخصصین این حوزه است، ولی یک جمله معروف در زمینه اختلالات روانی وجود دارد. ممکن است شما از پارانوئید رنج ببرید، اما فردی واقعا درصدد کشتن شما باشد! مشخصه بیماری که به اختلال شخصیت پارانوئید یا اختلال شخصیت بدگمان (Paranoid personality disorder) مبتلاست، شکاکیت و بی اعتمادی دیرپا به همه افراد است.

نسیم در ویدیوهای خود، بارها نسبت به کسانی که از گوشت حیوانات به عنوان منبع غذایی استفاده می‌کنند، انتقاد کرده است. او استفاده از گوشت حیوانات را، عملی غیر انسانی می‌دانست که در زمین -در بعضی ویدئوها، وی خود را فرازمینی معرفی می‌کرد، هرچند ممکن است این مساله را تنها به عنوان موضوعی سرگرم کننده یا در جهت جذب مخاطب عنوان کرده باشد- رواج دارد.

علاوه بر گیاه خواری و عدم استفاده از گوشت حیوانات، نسیم نجفی اقدم به عنوان یک وگان، استفاده از لبنیات و مواد آرایشی که از اجزای حیوانی درست شده باشند و همچنین پوست انواع حیوانات به عنوان لباس، پرهیز کرده و دیگران را نیز منع می‌کرد.

هویت مهاجم یوتیوب و عقاید او

به نظر نسیم اقدم دولت‌ها، مخصوصا دولت آمریکا با پایین آوردن قیمت محصولات حیوانی، موجب رواج استفاده از آن‌ها در بین مردم شده و به این ترتیب به مافیای پزشکی و تولیدات دامی (سیستمی که از بیمار نمودن مردم و فروش دارو به آن‌ها سود می‌برد) کمک می‌کنند. هرچند با توجه به سازوکار اقتصاد در آمریکا، امکان مداخله دولت در پایین آوردن قیمت محصولات دامی وجود ندارد.

مهاجم ساختمان مرکزی یوتیوب بارها از کمپانی گوگل انتقاد کرده بود. به گفته نسیم نجفی یوتوب با فیلتر نمودن هوشمند ویدیوهای ساخت وی، از نمایش آن‌ها برای عموم مردم جلوگیری کرده و موجب کاهش درآمد او از تبلیغات می‌شود. به عنوان اثبات این موضوع وی مقایسه بازدید ویدئوهای قدیمی‌تر خود را نسبت به ویدیوهای جدید، منتشر کرده بود.


بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد از یوتیوب (YouTube)


علاوه بر انتقاداتی که نسیم نجفی اقدم به یوتیوب و دولت آمریکا و گوشت‌خواران وارد می‌نمود، بارها به گونه‌های مختلف، نسبت به فضای موجود در فضای مجازی نیز انتقاداتی را مطرح کرده بود. به نظر نسیم، رفتارهای کاربران از الگوهای ساده‌ای پیروی می‌کند و علایق آن‌ها را تنها موضوعاتی با محوریت جنسی و… تشکیل می‌دهد.

بدون شک، نسیم نجفی دارای طرز فکر خاصی در مورد حقوق حیوانات بوده است، به گونه‌ای که او عنوان کرده بود؛ برای من، حفظ حقوق حیوانات و انسان‌ها با یکدیگر تفاوتی نمی‌کند. در جایی دیگر نیز، کسانی که حیوانات را فاقد شعور و درک دانسته و خود را مجاز به بهره برداری از آن‌ها می‌دانند، افرادی پست و بیشعور خوانده بود.

نسیم اقدم در ویدیویی که به زبان فارسی منتشر شد، عنوان کرده بود. از هر 5 نفری که با من روبرو می‌شوند، 4 نفرشان آدم‌های شیادی هستند. در جایی دیگر، در جواب فردی که به او توهین کرده بود، پاسخ داده بود که در زمین دعاهای منفی راحت‌تر برآورده می‌شوند.

پدر نسیم نجفی هرچند حاضر به رو به رو شدن با دوربین خبرنگاران نشد، اما به خبرنگاران توضیح داد؛ پس از اینکه، وی برای دو روز به تماس‌های تلفنی‌اش پاسخ نداده است، به پلیس در مورد او هشدار داده بود. نسیم نجفی اقدم تنها چند ساعت پیش از حادثه در محلی که تنها سی دقیقه با محل وقوع فاصله داشت، در اتومبیلش رویت شده بود.

پلیس پس از مشاهده نسیم که در اتومبیل خود خوابیده بود، از او مدارک شناسایی‌اش را درخواست می‌کند. با مشخص شدن هویت وی، با توجه به اینکه نسیم توسط پدرش، اسماعیل نجفی اقدم، به عنوان گمشده گزارش شده بود، به خانواده او اطلاعات لازم را مبنی بر پیدا شدنش می‌دهند. پدر نسیم، با توجه به مکان رویت شدن وی و میزان نفرتی که او از یوتیوب داشت، احتمال بروز خرابکاری را به پلیس گزارش می‌کند.

به هر حال، با توجه به کاهش درآمد نسیم از یوتیوب و نوع تفکرات درونی خود، نسیم نجفی اقدم در روز تولد 39 سالگیش به یوتوب حمله کرده و در نهایت با زخمی کردن سه نفر با گلوله، به زندگی خود نیز خاتمه می‌دهد. علاوه بر این سه نفر، یک نفر دیگر در هنگام فرار با شکستگی قوزک پا مواجه شده است.

نسیم در وب سایت شخصی خود چنین نوشته بود:

آگاه باشید در دنیای کنونی، آزادی گفتاری وجود ندارد. با گفتن حقیقت از حمایت سیستم، برخوردار نمی‌شوید. با فیلتر کردن ویدئوهای ساخته شده توسط افراد هدف، از دیده شدن آن‌ها توسط مردم جلوگیری می‌شود.

در جایی دیگر، اقدم از نقل قول هیتلر استفاده نموده بود:

دروغی بزرگ و ساده بگویید. با تکرار آن، مردم رفته رفته آنرا باور خواهند نمود.

فارغ از اینکه، نسیم دچار اختلالات هذیانی بوده است و ویدیوهای ساخت وی، با توجه به نحوه افکت گذاری و محتوا، بیشتر مناسب فضای دارک وب بوده است، اما سوالاتی نیز در ذهن تداعی می‌شود.

آیا گوگل امکان سانسور هوشمند اخبار و اطلاعات را دارد؟ آیا در دنیای امروز، آزادی بیان وجود دارد؟ آیا کنترل ذهن توده‌های مردم توسط خوراک خبری خاص، تنها یک تئوری توطئه است؟ و در نهایت آیا محتواهای به اشتراک گذاشته‌ای همچون Jackass به ذهن افراد آسیب بیشتری می‌زند یا ویدیوهای نسیم نجفی اقدم؟ پاسخ به این سوالات را به عهده شما خوانندگان گرامی می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو، youtube ،nbcbayarea ،telegraph ،nbcnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    اعتماد به غرب آخرش همینه

    پاسخ

    واقعا اقدام یک فرد متوهم آن هم با مسلک فرقه ضاله بهاییت چه ارزشی دارد که وقت خود و ترافیک مخاطبان را حرامش کردید؟!
    یا اینکه به طور غیرمستقیم قصد مطرح کردن همچین جرثومه هایی وجود دارد؟
    فیسبوک با آن همه مخاطب و برو بیا با این افتضاح عظیم فروش اطلاعات کاربران به یک شرکت انگلیسی مواجه شده( که آن هم مطمین باشید اگر طرفش شرکتی آمریکایی بود لو داده نمی شد!) گوگل و یوتیوب که جای خود دارند و دم خروس آن ها سال هاست برای اهل فن و افراد واقع بین ، بیرون افتاده است.

    پاسخ

    سانسور توسط گوگل که هست بارها هم دیدیمش
    یه نکته بگم که در هر صورت من با حمله ی این خانوم مخالفم
    این رو هم بگم که برخلاف شایعات ایشون بهایی هستند نه شیعه یا سنی!

    پاسخ

    سلام
    به نظر من اینکه سایت یوتیوب بخواد سانسور کنه کاملا طبییه . این سایت جزیی از شرکت گوگل هست که فعالیتش در کل جهان (البته بجز کره ی شمالی ) وجود داره و چه کسی باور میکنه که دولت یک کشور ( مثلا ایالات متحده ) اجازه ی همچین فعالیتی و کش رفتن اطلاعات مختلف مردم رو همین طوری به گوگل یا فیس بوک و … بده در واقع برای دریافت اطلاعات و جاسوسی این شرکت ها رو تاسیس کرده و با معرفی یک مدیر (که از خودشون هم هست) بر روی کار شون سرپوش میزارند .
    و خلاصه بازهم میگم کاملا طبیعیه که همان طور که فیلم های لورفته یا غیر اخلاقی رو سانسور میکنند روی موارد دیگه هم همین نظر رو داشته باشن . به طور مثال اگه بنده اینجا نظری بنویسم که برخلاف عقاید شما یا سیاست های سایت باشه احتمالا شما حذفش میکنید.
    با سپاس از اخبار سریعتون

    پاسخ