;
coinex

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 (بخش دوم)

نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 چندی پیش کار خود را آغاز نمود و شرکت‌های معتبر جهان با عرضه نمونه‌های تولیدی و مفهومی خود در آن شرکت نمودند. در ادامه به دومین بخش از معرفی بهترین اتومبیل های عرضه شده در این همایش خواهیم پرداخت.

نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک یا NYIAS یکی از همایش های معتبر و قدیمی صنعت اتومبیل سازی جهان بوده که به صورت منظم از سال ۱۹۰۰ میلادی در منهتن (Manhattan) شهر نیویورک کشور ایالات متحده آمریکا برگزار می‌گردد. محل برگزاری این رویداد نیز که از اواخر ماه مارس آغاز می‌گردد، در حال حاضر Jacob Javits Convention Center است. در پی بررسی خودروهای معرفی شده در نمایشگاه‌های خودروی جهان در تکراتو، طی چند قسمت جداگانه به بررسی بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 خواهیم پرداخت.

بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

در نوشته “جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 (بخش اول)” به معرفی 5 خودروی آکورا RDX مدل سال 2019، آئودی RS5 Sportback مدل 2019، کادیلاک XT4 مدل 2019، جنسیس G70 و خودروی هیبریدی هوندا اینسایت (Insight) پرداختیم. در این نوشته و در ادامه این مبحث، 5 نمونه دیگر از بهترین اتومبیل های نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 را معرفی خواهیم نمود.

جگوار F-Pace SVR مدل 2019

شرکت بریتانیایی جگوار (Jaguar) که در حال حاضر تحت مالکیت گروه خودروسازی Jaguar Land Rover قرار دارد، از اواسط دهه 1930 میلادی، به تولید خودروهایی لوکس و مجهز اشتغال دارد. پس از همه گیر شدن موج خودروهای شاسی بلند، این شرکت بریتانیایی نیز مانند سایر تولیدکنندگان بزرگ جهان، طراحی . ساخت این کلاس از بدنه را در دستور خود قرار داد. مدل F-Pace نیز که از سال 2016 در خط تولید این شرکت دارد، نتیجه این تصمیم گیری است. اما این شرکت با عرضه مدل F-Pace SVR سال 2019 که توانسته در جمع بهترین های نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2018 قرار گیرد، خود را برای رقابت با حریفانی چون مرسدس AMG GLC63 و آلفارومئو استلویو (Alfa Romeo Stelvio) آماده کرده است.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

F-Pace SVR 2019 از یک پیشرانه قدرتمند 8 سیلندر خورجینی 5.0 لیتری سود برده که توانایی تولید نیرویی برابر با 550 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 502 پاوند بر فوت (معادل 680 نیوتون متر) را با استفاده از سیستم سوپرشارژر (Supercharger) دارد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده مدرن 8 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به هر چهار چرخ (AWD) منتقل خواهد شد. با استفاده از این موتور، SVR با زمانی در حدود 4.3 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 176 مایل در ساعت (معادل 283 کیلومتر در ساعت) یکی از بهترین خودروهای 2019 در کلاس بدنه شاسی بلند اسپرت به حساب می‌آید.

تجهیزات و امکانات

تولیدات جگوار همیشه از بالاترین سطح تجهیزات و امکانات سود برده و F-Pace SVR نیز از همین رویه پیروی می‌کند. از امکانات موجود در این خودرو می‌توان از موارد زیر یاد نمود:

  • خروجی‌های اگزوز 4 گانه
  • رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی و 22 اینچی فورج کاری شده
  • دیفرانسیل هوشمند الکتریکی جگوار (EAD)
  • سیستم تعلیق هوشمند
  • سیستم فرمان الکترونیکی
  • پشتیبانی از اینترنت 4G و LTE برای 8 گجت در داخل کابین
  • صفحه نمایش لمسی رنگی با کیفیت بسیار بالای 10 اینچی
  • صفحه پشت آمپر TFT با کیفیت HD با سایز 12.3 اینچ
  • اهرم‌های تعویض دنده آلومینیومی در پشت فربیلک فرمان

قیمت و زمان عرضه

هرچند قیمت مشخص و دقیقی برای این شاسی بلند اسپرت بریتانیایی اعلام نشده، اما بر اساس مقایسه تجهیزات و امکانات با مدل F-Pace S موجود، این خودرو در تابستان سال جاری و با قیمتی در حدود 100.000 دلار (معادل 500 میلیون تومان با احتساب دلار 5.000 تومانی در زمان نگارش مطلب) به فروش خواهد رسید.

جگوار F-Pace SVR در ایران

این خودرو با توجه قوانین غیرکارشناسی موجود در ایران برای واردات اتومبیل و انحصار طلبی دو شرکت حکومتی ایران خودرو و سایپا، هم از لحاظ پیشرانه و هم از لحاظ قیمت از خطوط قرمز خودروهای مجاز برای واردات عبور کرده و به صورت رسمی قابلیت تردد در خیابان‌های کشور (به جز مناطق آزاد و حاکمان و فرزندان با ژن خوب) را نخواهد داشت.

خودروی مفهومی لینکلن Aviator

شرکت لینکلن (Lincoln) یک از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فورد آمریکا بوده که از سال 1917 میلادی به تولید انواع خودروهای لوکس و لیموزین اشتغال دارد. پس از شاسی بلند غول آسا و بسیار بزرگ Navigator که در نوشته “بهترین خودروهای شاسی بلند ۲۰۱۸ که ارزش انتظار را دارند” به معرفی آن پرداختیم، این شرکت با نمونه مفهومی Aviator نسل جدید که بر پایه نسل سوم فورد اکسپلورر ساخته شده، قصد ورود به بازار شاسی بلندهای 7 نفره سایز متوسط را دارد.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

هنوز اطلاعات دقیقی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده اما احتمال استفاده از موتور 6 سیلندر خورجینی 2.7 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر دوگانه مشابه با نمونه استفاده در فورد F-150 در نسل جدید Aviator بسیار زیاد است. بنا بر اعلام مدیران، نسخه پلاگین هیبرید این خودرو نیز پس از عرضه مدل بنزینی راهی بازار خواهد شد. سیستم انتقال نیرو نیز به چرخ‌های عقبی (RWD) بوده که به صورت سفارشی قابلیت تبدیل به چهار چرخ متحرک را دارد.

تجهیزات و امکانات

لینکلن اویتور یک نمونه مفهومی بوده و اطلاعاتی در خصوص امکانات و تجهیزات آن تا زمان عرضه نسخه اصلی وجود ندارد. اما بر اساس هدف گذاری بر رقابت با حریفانی مانند ب ام و و مرسدس بنز، این خودرو قطعا از مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات در بخش‌های رفاهی، سرگرمی، ایمنی و کمکی رانندگی سود خواهد برد.

قیمت و زمان عرضه

نسل جدید لینکلن Aviator یک نمونه مفهومی بوده و قیمت مشخصی برای آن وجود ندارد. اما با توجه به قرار گرفتن در مکانی مابین مدل نویگیتور و ناتیلوس (Nautilus)، این خودرو برچسب قیمتی مابین 50.000 دلار تا 75.000 دلار (مابین 250 تا 375 میلیون تومان) دارد.

لینکلن Aviator در ایران

با وجود مفهومی بودن این خودرو، به دلیل قیمت بالاتر از 40.000 دلار و قرار گرفتن در رده خودروهای لوکس به زعم تصمیم گیرندگان در کنار تیره بودن روابط ایران و آمریکا، Aviator در حال حاضر قابلیت حضور در ایران را ندارد.

نیسان آلتیما 2019

با وجود استقبال بسیار زیاد خریداران از نمونه‌های شاسی بلند و کراس اوور در چند سال گذشته و علیرغم تجربه نه چندان موفق هوندا سیویک و تویوتا کمری، نیسان مدل جدید از سدان سایز متوسط خود را به این همایش ارسال نمونه که قابلیت قرار گرفتن در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 را دارد.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

مشابه با اکثر خودروهای سدان سایز متوسط موجود در بازار، نیسان آلتیما 2019 به جای استفاده از پیشرانه 6 سیلندر خورجینی با قدرت 270 اسب و گشتاور 251 پاوند بر فوت (معادل 340 نیوتون متر) نسل فعلی، از موتورهای 4 سیلندر نیرو خواهند گرفت. موتور 4 سیلندر خطی توربو جدید با تکنولوژی خاص مشابه با نمونه موجود در سایر تولیدات این شرکت مانند اینفینیتی QX50 یکی از گزینه‌های موجود برای آلتیما 2019 است. این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود 248 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 273 پاوند بر فوت (معادل 370 نیوتون متر) را دارد که از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

دومین پیشرانه نیز یک موتور 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی (بدون استفاده از سیستم توربوشارژر) با حجم 2.5 لیتر بوده که با افزایش قدرت نسبت به نسل فعلی، توانایی تولید نیرویی در حدود 188 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 پاوند بر فوت (معادل 244 نیوتون متر) را دارد. گیربکس استاندارد این مدل نیز همان سیستم انتقال قدرت CVT نیسان است. اما این قابلیت نیز وجود داشته که نیروی تولیدی به هر چهار چرخ منتقل شود که به این ترتیب آلتیما را از سایر رقبای مستقیم متمایز می‌کند.

تجهیزات و امکانات

  • سیستم فرمان الکتریکی
  • رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی
  • صفحه نمایش 7 اینچی رنگی لمسی
  • صفحه کیلومتر شمار 8 اینچی رنگی
  • پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay به صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها
  • پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل
  • استارت بدون نیاز به کلید خودرو
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • ترمز خودکار کمکی در هنگام حرکت به جلو و عقب
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • سیستم سنجش سطح هوشیاری راننده
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)

قیمت و زمان عرضه

نیسان آلتیما 2019 که یکی از نمونه‌های اقتصادی در جمع بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 به حساب می آید، با قیمت پایه‌ای در حدود 24.000 دلار (معادل ۱۲۰ میلیون تومان) یکی از خودروهای ارزان قیمت بازارهای جهانی بوده و از پاییز سال جاری میلادی به رقابت با حریفانی مانند هوندا آکورد، تویوتا کمری و کیا اپتیما خواهد پرداخت.

نیسان آلتیما 2019 در ایران

این خودرو هم از لحاظ قیمت و هم از نظر حجم موتور، توانایی ورود به بازار ایران را دارد. با توجه به سابقه مناسب نیسان ماکسیما در ایران و ارائه مدل تینا (Teana) ، آلتیما ۲۰۱۹ نیز در صورت عرضه به قیمت مناسب می‌تواند به موفقیت قابل توجهی دست یابد. قیمت آلتیما ۲۰۱۹ در بازار ایران با توجه به قیمت دلار فعلی و تعرفه‌ها رقمی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان (معادل ۶۰.۰۰۰ دلار) خواهد بود.

سوبارو فورستر 2019

شرکت سوبارو یک خودروساز ژاپنی بوده که فعالیت خود را از دهه ۱۹۵۰ میلادی با شعار “اطمینان در حرکت” آغاز نموده است. از خصوصیات اصلی تولیدات این شرکت می‌توان به ثبات در فرم طراحی در سال‌های متمادی اشاره کرد. این خودروساز کلوب‌ها و هواداران مختص خود را داشته که سالانه به برگزاری همایش‌ها و تورهای مختلف می‌پردازند. نسل جدید شاسی بلند فورستر (Forester) نیز که نسبت به مدل‌ها قبلی از لحاظ ابعاد بزرگتر شده، یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 به حساب می‌آید.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

پیشرانه استاندارد فورستر ۲۰۱۹ یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با آرایشی افقی خاص این شرکت بوده که توانایی تولید نیروی قابل قبولی برابر با ۱۸۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود ۱۷۶ پاوند بر فوت (معادل ۲۴۰ نیوتون متر) را دارد. نیروی تولیدی نیز به صورت استاندارد و با استفاده از سیستم الکترونیکی توزیع گشتاور و یک گیربکس اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد.

تجهیزات و امکانات

در تولیدات سوبارو در طول 6 دهه فعالیت این شرکت، از امکانات و تجهیزات مدرن روز صنعت اتومبیل استفاده می شده و در فورستر 2019 نیز بر همین منوال عمل شده است. از تجهیرات موجود در این خودرو می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • چراغ‌های مجهز به لامپ‌ها LED
  • تکنولوژی Start/Stop برای کاهش مصرف سوخت
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی
  • سیستم هشدار و ممانعت از برخورد در بخش جلویی به همراه ترمز خودکار کمکی
  • سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده
  • صفحه نمایش ۶.۵ اینچی لمسی رنگی با کیفیت بالا در مدل‌های پایه
  • صفحه نمایش ۸.۰ اینچی لمسی رنگی به صورت سفارشی
  • سیستم ردیابی خودرو در صورت سرقت
  • سیستم مدیریت والدین (کنترل سرعت و مسافت پیموده شده با خودرو)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو

قیمت و زمان عرضه

اعلام قیمت رسمی نسل پنجم سوبارو فورستر ۲۰۱۹ به زمان عرضه نهایی موکول شده اما بر اساس مقایسه با مدل سال گذشته، این نمونه با قیمت پایه‌ای کمتر از 25.000 دلار (معادل 125 میلیون تومان) یکی از بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 از لحاظ توازن بین قیمت و قدرت و سطح تجهیزات بوده و قرار است که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی راهی بازارهای جهانی گردد.

قیمت سوبارو فورستر 2019 در ایران

نسل قبلی این خودرو به صورت محدود وارد ایران شده و نسل پنجم آن نیز با توجه به قیمت پایین و حجم موتور، توانایی ورود به بازار داخلی را دارد. اما به دلیل استفاده از موتور بزرگتر از 2.0 لیتر، تعرفه گمرکی آن اندکی بالا رفته و در صورت ورود، با توجه به ظاهر نه چندان جذاب و برچسب قیمت بالاتر از 300 میلیون تومان، با وجود توانایی‌های مناسب و اطمینان رانندگی، حرف چندانی در برابر رقبای آسیایی با قیمت مشابه و ظاهر جذاب‌تر و ابعاد بزرگ‌تر نخواهد داشت.

تویوتا کرولا هاچ بک 2019

تویوتا کرولا بیش از ۵ دهه است که در بازارهای خودروی جهان حضور داشته و علاوه بر کسب عناوینی و القابی مانند قابل اطمینان، قابل احترام، قابل قبول و انعطاف پذیر توانسته با فروشی بیش از 40 میلیون دستگاه، رتبه اول را در بین پرفروشترین خودروهای تاریخ به خود اختصاص دهد. اما تاکنون نمونه هاچ بک اختصاصی از این خودرو ساخته نشده و تویوتا کرولا iM نیز نتوانسته انتظارات را برآورده نماید. اما این شرکت با ارسال تویوتا کرولا هاچ بک مدل سال 2019 با طراحی، پیشرانه و گیربکس جدید، توانسته جایگاهی را در بین بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018 به خود اختصاص دهد.

جذاب ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه نیویورک 2018

موتور استفاده شده در این خودرو یک نمونه جدید 4 سیلندر 2.0 لیتری بوده ولی هنوز اطلاعاتی در خصوص میزان قدرت و مصرف سوخت آن اعلام نشده و مدیران تویوتا تنها به ذکر عباراتی مانند قدرت بیشتر، مصرف سوخت و آلایندگی کمتر بسنده نموده‌اند. اما در مجموع با توجه به سابقه بسیار خوب، کرولا جدید توانایی مطرح شدن به عنوان یکی از بهترین خودروهای 2019 در کلاس هاچ بک و حتی هات هچ (Hot Hatch) را دارد.

تجهیزات و امکانات

با وجود قیمت پایه پایین‌تر از 20.000 دلار (معادل ۱۰۰ میلیون تومان) تویوتا کرولا به سطح مناسبی از تجهیزات رفاهی، سرگرمی، ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده که نمونه‌هایی از آنها عبارتند از:

  • چراغ‌های جلویی با لامپ‌های LED با آرایش عمودی
  • رینگ‌های استاندارد ۱۶ اینچی در تیپ‌های پایه و ۱۸ اینچی سفارشی
  • صفحه نمایش ۸.۰ اینچی لمسی رنگی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • صندلی‌های با طراحی جدید با راحتی بیشتر
  • استارت بدون نیاز به کلید
  • پشتیبانی از Apple CarPlay و دستیار صوتی الکسا آمازون
  • صفحه پشت آمپر دیجیتال ۷.۰ اینچی TFT
  • سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت JBL با خروجی ۸۰۰ وات و ۸ بلندگوی جداگانه

قیمت و زمان عرضه

تیپ پایه تویوتا کرولا 2019 هاچ بک مانند سایر نسل‌های پیشین یک نمونه اقتصادی و ارزان قیمت بوده و قیمتی در حدود 19.500 دلار (معادل 98 میلیون تومان) دارد و قرار است که در تابستان سال جاری راهی بازار گردد.

قیمت تویوتا کرولا 2019 در ایران

کرولا سابقه حضور در ایران را از سالیان دور داشته و در حال حاضر نیز مدل‌های 2017 و 2018 آن در بازار وجود دارند. این خودرو هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ حجم پیشرانه توانایی ورود به بازار بسیار استاندارد و جذاب ایران! را داشته و در صورت ورود و عرضه با قیمتی مابین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، قابلیت تکرار موفقیت مدل‌های پیشین را دارد. اما در صورت قیمت گذاری بر همین منوال و افزایش نرخ دلار، قیمت بالاتر از 200 میلیون تومان این خودرو را از دسترس بسیاری از مشتریان دور خواهد نمود.

مشخصات فنی بهترین خودروهای نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 در یک نگاه

حجم موتور تعداد سیلندر قدرت* گشتاور** زمان عرضه قیمت پایه**
F-PACE SVR 5.0 8 سوپرشارژ ۵۵۰ ۶۸۰ تابستان 2018 ۵۰۰
Aviator 2.7 6 توربو ۳۲۰
Altima 2.5 4 ۱۸۸ ۲۴۴ پاییز 2018 ۱۲۰
Forester 2.5 4 ۱۸۲ ۲۴۰ تابستان 2018 ۱۲۵
Corolla Hatchback 2.0 4 تابستان 2018 ۹۸

*اسب بخار

**نیوتون متر

**میلیون تومان


بیشتر بخوانید:


گالری تصاویر بهترین اتومبیل های نمایشگاه خودروی نیویورک 2018

منبع: Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    راستش خدا نصیب مون کنه همه بگین الهی امین

    پاسخ