;
coinex

گوگل برق تولیدی از منابع تجدید پذیر را خریداری می کند!

گوگل اعلام کرده است که برق تولیدی از منابع تجدید پذیر که توسط این شرکت تامین می شود بیش از نیاز خود گوگل به عنوان یک کمپانی تجاری است.

به گزارش تکراتو، برنامه بزرگترین موتور جستجوی دنیا برای تامین نیازهای خود به انرژی از طریق منابع تجدید پذیر از اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز شده است. هدف از این امر این بود که روزی همه ۱۳ دیتاسنتر و تمام ساختمان های اداری و مراکز تحقیقاتی این شرکت از برق پاک برای فعالیت های خود استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: اپل روی انرژی پاک برای تولید چین سرمایه گذاری کرد


البته به دلایل فنی و تجاری هنوز تمام برق مورد نیاز تاسیسات کمپانی گوگل در سرتاسر دنیا از منابع تجدید پذیر تامین نمی شود، اما این شرکت معادل تمام مصرف خود را از مزارع توربین های بادی یا پنل های خورشیدی خریداری می کند تا به این وسیله از توسعه این صنعت حمایت کرده باشد.

برق تولیدی از منابع تجدید پذیر

در حال حاضر گوگل سالیانه بیشتر از ۳ گیگاوات برق پاک را از تولید کنندگان خریداری می کند و بخش مازاد آن را در اختیار دیگر مصرف کنندگان در حوزه تجاری و خانگی قرار می دهد. گوگل در تلاش است تا روزی به پوشش ۱۰۰ درصدی مصارف خود از طریق منابع تجدید پذیر دست یابد.

البته فقط گوگل نیست که انجام چنین اقداماتی را در پیش گرفته است بلکه سایر کمپانی های بزرگ مانند آمازون، اپل و مایکروسافت نیز خود را متعهد به مبارزه با تغییرات آب و هوایی با چنین روش هایی کرده اند. به عنوام مثال تمام برق مصرفی مقر جدید اپل از طریق توربین های بادی و پنل های خورشیدی تامین می شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر