;
coinex

آغاز تولید چیپست هواوی کایرین 980 حداکثر تا اواسط تیرماه 97

هواوی خود را آماده می‌کند تا تولید پردازنده‌های هواوی کایرین 980 را آغاز کند. این پردازنده‌ها که در همین سه ماهه از سال 2018 تولید انبوه آنها آغاز می‌شود در گوشی‌های پرچمدار سری هواوی میت 20 قدرتنمایی خواهند کرد.

رقابت بر سر تولید تراشه‌های 7 نانومتری به اوج خود می‌رسد و به نظر می‌رسد که هواوی اولین گوشی سازی است که بر اساس این لیتوگرافی، پردازنده‌های جدید خود را معرفی کرده و آنها را در گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی خود به کار می‌گیرد.

هواوی کایرین 980 یک پردازنده 7 نانومتری

گفته می‌شود که هواوی در همین فصل جاری تولید انبوه چیپست‌های کایرین 980 را آغاز خواهد کرد و این چیپست‌های 7 نانومتری بر اساس تکنولوژی کمپانی سازنده قطعات نیمه هادی تایوانی (TSMC) ساخته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: پردازشگر ۷ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ توسط سامسونگ ساخته می‌شود


هنوز هیچ جزئیاتی درباره پیکره‌بندی هواوی کایرین 980 منتشر نشده است، اما پیش بینی می‌شود که یک واحد پردازش عصبی (NPU) درست به مانند هواوی کایرین 970، اما بهبود یافته در این چیپست قرار گرفته باشد.

انتظار می‌رود که جدیدترین پردازنده موبایل هواوی برای اولین بار در گوشی‌های هواوی میت 20 قدرتنمایی کرده و بعد از آن در گوشی‌های پرچمدار 2019 سری P دیده شود. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که هواتوی کایرین 980 دارای هسته‌های Cortex-A75 در کنار یک پردازنده گرافیکی (GPU) قدرتمند است و می‌تواند برای گوشی‌های بعدی هواوی بلوتوث 5.0 را نیز به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر