;
coinex

احتمال مجهز بودن یکی از گوشی‌های آیفون 2018 به دوربین سه گانه

یکی از منابع تامین کننده سخت افزارهای گوشی‌های آیفون گفته است که اپل حداقل یکی از گوشی‌های آیفون 2018 خود را با دوربین سه گانه اصلی عرضه می‌کند.

گوشی‌های آیفون 2018 و دوربین سه گانه

علت استفاده از دوربین سه گانه افزایش کیفیت تصویر و ارائه قابلیت بزرگنمایی بصری بهتر ذکر شده است. گزارش‌های منتشر شده توسط یکی از منابع تامین کننده قطعات گوشی‌های آیفون 2018 به این امر اشاره دارد که یکی از این محصولات، به جای قابلیت بزرگ‌نمایی بصری 2x از قابلیت بزرگ نمایی بصری 5x و سیستم لنز 6P بهره می‌برد.

لنز سوم این موبایل احتمالا وظیفه افزایش کیفیت عکاسی و فیلمبرداری در شرایط کم نور یا ایفای نقش یک ابزار تعیین کننده مسافت، به منظور بهبود قدرت دوربین را دارد. این لنز احتمالا مانند فناوری Face ID به یک قابلیت تعیین کننده عمق نیز مجهز است تا بتواند از قابلیت‌های ARKit (پلتفرم واقعیت افزوده اپل) نیز پشتیبانی کند.

Economic Daily News بجز این اطلاعات، جزئیات بیشتری ارائه نکرد و هنوز هم اطلاعات مشخصی در مورد لنزهای به کار رفته در دوربین گوشی‌های آیفون 2018 اپل و عملکرد آنها منتشر نکرده است. مطالب ارائه شده توسط این منبع نیز تطابق کمی با برنامه‌های آینده‌ی این سازنده مشهور آمریکایی دارد.

بحث‌هایی که در سال 2017 در مورد نام نهایی گوشی آیفون X مطرح شدند، بر این امر دلالت داشتند که اپل احتمالا یک لنز دیگر را به عنوان یک ابزار مسافت سنج در محفظه دوربین این گوشی هوشمند قرار می‌دهد. شایعه‌هایی که قبل از رونمایی از آیفون X منتشر شده بودند، به این امر اشاره داشتند که این گوشی هوشمند از یک VCSEL (لیزر حفره عمودی انتشار سطحیT یک نوع دیود لیزر نیمه هادی است) در جلو و یک VCSEL در عقب خود بهره می‌برد، اما در نهایت مشخص شد که اپل تنها یک VCSEL را در جلوی دهمین آیفون خود و برای راه اندازی فناوری فیس آیدی در آن نصب کرده است.

اگر یکی از مدل‌های آیفون 2018 سه سنسور را بر روی ماژول دوربین اصلی خود داشته باشد، این محصول شباهت زیادی به گوشی هواوی پی 20 پرو پیدا می‌کند. اگرچه همیشه کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین هواوی پی 20 پرو بهتر از آیفون X نیست، اما با این‌حال، این شرکت چینی ادعا می‌کند که در تمامی مقایسه‌های دوربین، این دوربین هواوی پی 20 پرو بوده که برنده شده است.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو


شایعه‌های موجود بر این امر دلالت دارند که کوپرتینو می‌خواهد در نیمه دوم سال 2018 میلادی از یک گوشی آیفون مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی OLED رونمایی کند. از آنجایی که این محصول احتمالا یک نمایشگر OLED  تمام صفحه داشته و قرار است که با اندازه یک آیفون در حد اندازه پلاس عرضه شود، می‌توان احتمال داد که اپل می‌خواهد آن را در قالب محصولی مانند یک آیفون X پلاس عرضه کند. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که هنوز نام گوشی‌های آیفون 2018 در هاله‌ای از ابهام است. مطلب زیر اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: نامگذاری آیفون X ما را به نقطه‌ بدون بازگشت رساند؛ نام آیفون‌های ۲۰۱۸ چیست؟


گفته شده که اپل همچنین مشغول ساختن یک گوشی جدید با نمایشگر 6.1 اینچی LCD است. تحلیلگران گفته‌اند که این گوشی هوشمند احتمالا با هدف ارائه به بازار گوشی‌های میان رده عرضه می‌گردد.

انتظار می‌رود که این گوشی پرچمدار اقتصادی به یک نمایشگر با رزولوشن پایین مجهز شود تا اپل بتواند آن را با قیمتی در حدود 650 تا 750 دلار عرضه کند. این احتمال نیز وجود دارد که اپل در ساخت این گوشی هوشمند نیز از دوربین‌هایی پیشرفته و قابلیت فیس آیدی به جای اسکنر تاچ آی دی استفاده کند.

.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر