;
coinex

رتبه اول آمازون در تحقیق و توسعه 23 میلیارد دلار هزینه داشت!

رتبه اول آمازون در تحقیق و توسعه با هزینه 23 میلیاردی همراه بوده است. این شرکت سال گذشته نیز بالاترین هزینه را برای تحقیق و توسعه پرداخت کرده بود.

به گزارش تکراتو، شرکت‌های حوزه‌ی فناوری پنج رتبه‌ی اول در زمینه‌ی تحقیق و توسعه را به دست آورده‌اند و مجموعا ۷۶ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده‌اند. رتبه اول آمازون در تحقیق و توسعه ، هزینه‌ی ۲۲.۶ میلیارد دلاری به همراه داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۷ رتبه‌ی نخست را در این زمینه به دست آورد. این امر نشان‌گر افزایش ۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته است.

رتبه اول آمازون در تحقیق و توسعه

اطلاعات موجود نشان می دهد که آمازون این مبلغ را در زمینه‌ی سرویس‌های ابری خود موسوم به  AWS، دستیار هوشمند الکسا و فناوری‌هایی مانند دید رایانه‌ای هزینه‌ کرده است. این هزینه‌ها به آمازون کمک می کنند تا بتواند پروژه‌های جاه‌طلبانه‌ای مانند پروژه‌ی Go را جهت ایجاد فروشگاه‌های بدون صندو‌ق‌دار به واقعیت تبدیل کند. لازم به ذکر است که آمازون اخیرا هدف حمله‌های توئیتری ترامپ قرار گرفته بود. رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده بود که آمازون مالیات‌های مربوط به استفاده از سیستم پستی آمریکا را پرداخت نمی کند.


بیشتر بخوانید: افت ارزش سهام آمازون به دلیل فشارهای ترامپ!


رتبه اول آمازون در تحقیق و توسعه

اهمیت هزینه‌های تحقیق و توسعه تنها به نوآوری و کسب برتری فنی محدود نمی‌شود. این هزینه‌ها موجب افزایش بهره‌وری شده و حدودا ۳ درصد از درآمد سرانه را به خود اختصاص می‌دهند. بهره‌وری معیاری اقتصادی است که علاوه بر هزینه‌های تحقیق و توسعه شامل مواردی مانند حقوق و ساعات کاری نیز می‌شود.


بیشتر بخوانید: آغاز جنگ آمازون و گوگل بر سر حاکمیت بازار اسپیکرهای هوشمند !


رتبه شرکت های فناوری در تحقیق و توسعه

پس از آمازون، آلفابت، اینتل، مایکروسافت و اپل به‌ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین فیسبوک نیز با جهشی از رتبه‌ی سیزدهم به رتبه‌ی نهم سعود کرده است. این شرکت ۷.۸ میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه کرده که ۳۲ درصد بالاتر از سال گذشته است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: recode

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر