;
coinex

آیا سامسونگ نمایشگرهای OLED ارزان تر برای اپل می سازد؟

سامسونگ تنها تامین‌کننده پنل‌های OLED برای اپل است و پنل ها را با قیمت بالایی در اختیار اپل قرار می دهد. اما اپل نمایشگرهای OLED ارزان تر درخواست کرده است.

چون تنها سامسونگ توانسته است انتظارات اپل را در زمینه کیفیت و کمیت برآورده کند، با قیمت بالایی این پنل‌ها را در اختیار کوپرتینویی‌ها قرار داده است. اما اکنون اپل در پی نمایشگرهای OLED ارزان تر است.


بیشتر بخوانید: نمایشگرهای OLED تا سال ۲۰۲۰ میلادی از نمایشگرهای LCD محبوب‌تر می‌شوند!


تولید نمایشگرهای OLED ارزان برای اپل

اطلاعات موجود نشان می دهد که سامسونگ قصد دارد تا در سال جاری ۲۰۰ میلیون پنل OLED تولید کند و نیمی از آن‌ها را در اختیار اپل قرار دهد، یعنی دو برابر تعدادی که سال گذشته در اختیار این شرکت قرار داده بود.

اکنون سامسونگ و اپل در حال مذاکره برای قیمت پنل‌های امسال هستند. میزان تقاضای بالای اپل این امکان را به آن‌ها می‌دهد که درخواست قیمت پایین‌تری در سال جدید داشته باشند. در ملاقاتی که مدیرعامل سامسونگ دیسپلی ماه گذشته با مدیران ارشد اپل داشته ، توافقی در این مورد به دست نیامده است.

هرچند به نظر نمی رسد که این اطلاعات درست باشد اما گفته شده که اپل برای هر نمایشگر آیفون X بهای ۱۱۰ دلاری به سامسونگ پرداخت کرده است که تقریبا یک‌سوم کل قیمت ساخت آیفون X است. اپل قصد کاهش قیمت آیفون بعدی که احتمالا آیفون Xs است را دارد. بنابراین اینکه گفته می شود اپل به دنبال نمایشگرهای OLED ارزان تر است صحت دارد. شاید کوپرتینویی‌ها حدود ۱۰۰ دلار بابت هر واحد نمایشگر آیفون Xs به رقیب و همکار کره‌ای خود بپردازند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر