;
coinex

مزیت پیام رسان های ایرانی ؛ برتری پیام رسان های بومی بر تلگرام در چیست؟

معاون فناوری رئیس جمهور در مورد مزیت پیام رسان های ایرانی سخن گفت و اعلام نمود که پیام رسان های بومی مورد تایید وزارت ارتباطات بر تلگرام برتری دارند.

به گزارش تکراتو، سورنا ستاری بیان نمود که 5 پیام رسان داخلی تایید شده با وجود اینکه استارتاپ هستند، اما انواع مختلف خدمات را ارائه می دهند و این مورد از مزیت پیام رسان های ایرانی است. پیام رسان های بومی به دلیل ارائه خدمات بانکی بر تلگرام برتری دارند.


بیشتر بخوانید: با پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات آشنا شوید!


سورنا ستاری در ادامه توضیحات خود در مورد مزیت پیام رسان های داخلی و برتری آنها بر تلگرام ، بر ضرورت حمایت از پیام رسان های داخلی در کشور تاکید کرد. به گفته وی پیام رسان های داخلی از سیستم حمایتی معاونت علمی بیرون آمده اند.


بیشتر بخوانید: فیلتر تلگرام چه زمانی است؟ وقتی که حتی فیلترینگ تلگرام به یک معضل بزرگ برای کشور تبدیل می‌شود!


مزیت پیام رسان های ایرانی برای کاربران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مزیت پیام رسان های بومی برای کاربران اشاره کرد و ادامه داد که آنها بر پیام رسان های خارجی برتری دارند. به گفته وی پیام رسان های داخلی، توانمندی های خوبی دارند و علاوه بر این توانمندی ها، امکان ارائه خدماتی را دارند که شبکه های خارجی این خدمات را ارائه نمی کنند.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷ ؛ آیا فیلتر شدن تلگرام در ایران حتمی است؟


به عنوان مثال امکان ارائه خدمات بانکی و صوتی در سیستم پیام رسان های داخلی وجود دارد و این درحالی است که در تلگرام و سایر پیام رسان های خارجی، این سرویس در ایران قابل استفاده نیست. پیام رسان بله امکان دریافت خدمات بانکی را برای کاربر فراهم می کند و پیام رسان سروش نیز خدمات تماس صوتی ارائه می کند.

وی در مورد آخرین تصمیم برای فیلتر تلگرام نیز اعلام کرد که آخرین تصمیمات در این زمینه باید از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و هر آنچه که ایشان تاکنون مطرح کرده اند صحیح است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر