;
coinex

با پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات آشنا شوید!

پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات معرفی شدند. تعداد این پیام‌رسان‌ها که می‌توانند به عنوان اپلیکیشن های جایگزین تلگرام استفاده شوند، 5 مورد است.

به گزارش تکراتو، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرده است که در حال حاضر 5 شبکه پیام‌رسان داخلی در کشور وجود دارند که توسط وزارت ارتباطات تأیید شده اند و کاربران ایرانی می توانند از آنها استفاده کنند.

جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی که 20 فروردین ماه برگزار شد، با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی همراه بود. در این جلسه پیرامون دغدغه‌های اقتصادی پیام‌رسان خارجی تلگرام صحبت شد.


بیشتر بخوانید: امنیت پیام رسان سروش در هاله‌ای از ابهام ؛ کاربران چه می‌گویند؟


علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه اعلام کرد که پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات 5 مورد هستند. وی در ادامه اعلام نمود که پیام رسان تلگرام دارای تهدید‌های اقتصادی است و از ارز‌های مجازی برای خرید و فروش‌های متداول استفاده می‌کند که همین می‌تواند در آینده باعث حوادث تلخی در کشور شود.

پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات

در ادامه به بررسی پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات خواهیم پرداخت. این 5 پیام رسان مورد تایید وزارت ارتباطات در حال حاضر، بیسفون، سروش، ویسپی، گپ و آی گپ هستند. با تکراتو همراه باشید!

پیام رسان ایرانی سروش

پیام رسان بومی سروش

یکی از پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات ، پیام رسان سروش است. اپلیکیشن ایرانی سروش شبیه‌ترین برنامه به تلگرام است که در آن شما اجازه ساخت گروه، کانال و مواردی از این دست را دارید. سروش امکانات بسیار زیادی دارد اما توانایی اصلی یک برنامه زمانی مشخص می‌شود که حجم کاربران زیادی در حال استفاده از آن باشند. اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی و سروش در این بخش دارای ضعف هستند که به مرور رفع خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان سروش؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی سروش بدانید


پیام رسان ایرانی بیسفون

پیام رسان بیسفون

بیسفون زیبایی و سادگی را با هم دارد و توانسته در لیست پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات قرار گیرد. این پیام رسان دارای ظاهری مدرن است و روند ثبت نام در آن از طریق شماره تلفن همراه انجام می‌گیرد. از ویژگی های مهم این پیام رسان امکان برقراری تماس صوتی در آن است. امکان ساختن گروه هم در بیسفون وجود دارد و با استفاده از این امکان می‌توانید به راحتی به صورت گروهی با دوستان خود چت کنید.

پیام رسان ایرانی آی گپ

پیام رسان ایرانی آی گپ

برنامه آی گپ یک پیام رسان بومی و با کیفیت است که می‌تواند جایگزین خوبی برای تلگرام باشد. ویژگی های مهم آن باعث شده تا در فهرست پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات قرار گیرد. این برنامه قابلیت های مختلفی دارد و بسیار شبیه به تلگرام است. طبق توضیحاتی که برای این اپلیکیشن ارائه شده، ظاهرا آی گپ از سیستم رمزگذاری AES256  برای افزایش امنیت پیام های ارسالی مخاطبین خود استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان آی گپ ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی آی گپ بدانید


پیام رسان ایرانی گپ

پیام رسان ایرانی گپ

اپلیکیشن پیام رسان گپ هم یک برنامه پیام رسان بومی است که مانند سایر اپ ها دارای ویژگی هایی منحصر به فرد است. امکان رد و بدل پیام های صوتی، تصویری، متنی، تشکیل گروه و غیره همگی توسط برنامه گپ امکان پذیر است. پیام رسان گپ نیز از جمله پیام رسان های ایرانی مورد تایید وزارت ارتباطات است.


بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان گپ ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن ایرانی گپ بدانید


پیام رسان ایرانی ویسپی

پیام رسان ایرانی ویسپی

این اپلیکیشن هم امکان چت و گفتگوی معمولی مانند تلگرام و واتس اپ را فراهم می کند و هم امکان برقراری تماس های اینترنتی و ارسال پیامک رایگان با کشورهای مختلف دنیا. از امکانات مهم این پیام رسان می توان به چت و گفتگو شامل ارسال عکس،‌ پیام صوتی، ارسال لینک ویدئو به طور مستقیم از وب، موزیک و همچنین عکس های از بین رونده و غیر قابل ذخیره اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: yjc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سروش چرا با این همه تبلیغات حذف چت ساده رو نداره

    پاسخ