;
coinex

بررسی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro)؛ یک گوشی حرفه‌ای برای عکاسی

بررسی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) خالی از لطف نخواهد بود. این گوشی هوشمند به یک دوربین سه گانه مجهز شده و در حال حاضر یکی از بهترین‌های بازار موبایل جهان است.

هواوی پی 20 پرو از جمله برترین محصولاتی محسوب می‌شود که تا به امروز در دنیای گوشی سازی معرفی شده است. این گوشی هوشمند از آن دسته گجت‌هایی به شمار می‌آید که ساخته شده‌ تا یک فناوری جدید را در اختیار کاربرانی که می‌خواهند بهای گرانی را برای در اختیار داشتن بهترین ابزارها بپردازند، بگذارد.

بررسی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro)

رقیبان اصلی این موبایل، آیفون X اپل و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ هستند. در مقایسه با این دو برند، هواوی شهرت کمتری دارد؛ اما محصول جدیدش نیز با قیمت ارزان‌تری معرفی شده است. برای مثال شما در اکوسیستم iOS می‌توانید با پرداخت بهای هواوی پی 20 پرو یک آیفون 8 پلاس بخرید، اما محصول سازنده چینی ویژگی‌هایی را از نظر طراحی و نرم افزاری در اختیار شما می‌گذارد که گوشی‌های کوپرتینو فاقد آن‌ها هستند.

بررسی هواوی پی 20 پرو

باید در نظر داشت که هواوی P20 پرو از یک دوربین اصلی بسیار عالی هم بهره می‌برد. در این نوشتار به بررسی این گوشی هوشمند پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

قیمت و زمان عرضه

قیمت و عرضه

  • 1110 دلار
  • عرضه از تاریخ 17 فروردین (6 آوریل)

گوشی پرچمدار هواوی پی 20 پرو از تاریخ 17 فروردین ماه وارد برخی از بازارهای جهانی شد. این گوشی هوشمند وارد بازار ایالات متحده نمی‌شود و هنوز هم مشخص نیست که در استرالیا عرضه می‌گردد یا خیر.

مشخصات فنی 

مشخصات اصلی

  • دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 3x
  • پردازشگر کایرین 970 با قابلیت‌های هوش مصنوعی
  • باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی

در بررسی گوشی هواوی پی 20 پرو دوربین اصلی جایگاه ویژه‌ای دارد. این گوشی هوشمند یک سنسور 40 مگاپیکسلی RGB، یک سنسور سیاه و سفید 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 3x را در خود دارد. شما می‌توانید بدون استفاده از ویژگی زوم دیجیتالی این دوربین عکس‌های بسیار خوبی را به کمک قابلیت بزرگنمایی دوربین این گوشی ثبت کنید و علاوه بر این، جزییات بسیار خوبی را در هنگام استفاده از قابلیت بزرگنمایی 5x داشته باشید.

ویژگی منحصر بفرد دوربین هواوی پی 20 پرو توانایی خارق العاده این دوربین در گرفتن عکس‌های عالی در شرایط کم نور است. عکس‌های گرفته شده با تنظیمات پیش فرض دوربین اصلی در هنگام شب، به راحتی از نظر کیفیت با عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های برترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار برابری می‌کند.

با این حال شما می‌توانید با استفاده از ویژگی نایت مد (night mode) این دوربین، در شرایط کم نور عکس‌های بسیار باکیفیت‌تری را از لحظات خود ثبت کنید. قابلیت رنج دینامیکی پویای آن کیفیت عکس‌های شما را با کیفیت عکس‌های گرفته شده با یک دوربین DSLR برابر می‌سازد. پی 20 پرو هواوی یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت را نیز برای گرفتن عکس‌های سلفی در اختیار شما می‌گذارد.

گوشی پرچمدار جدید سازنده مشهور چینی مانند گوشی هواوی میت 10 پرو از یک پردازشگر کایرین 970 بهره می‌برد. این پردازشگر توسط یک رم 6 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت پشتیبانی می‌شود. هواوی P20 پرو مانند سایر گوشی‌های پرچمدار جدید هواوی از یک سطح براق شیشه‌ای نیز بهره می‌برد.

به بیان ساده می‌توان گفت که هواوی زمان زیادی را برای ساخت این گوشی صرف کرده و از این رو توانسته تا محصولی را ارائه کند که حتی شاید بتوان گفت از گوشی‌های پیشرفته گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نیز جالب‌تر است. این اسمارت فون کارایی بسیار خوبی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری در اختیار شما خواهد گذاشت.

طراحی

طراحی

  • بدنه شیشه‌ای–فلزی زیبا
  • نمایشگر 6.1 اینچی با کاربرد آسان
  • فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون

“زیبا” بهترین لغتی است که می‌توانید از آن برای توصیف سبک طراحی هواوی پی 20 پرو استفاده کنید. این گوشی هوشمند از یک بدنه بزرگ و شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر بهره می‌برد، اما به واسطه ظاهر براق خود در میان سایر گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار، برجسته جلوه می‌کند.

سازنده مشهور چینی در ساخت این محصول از دو پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس و یک فریم فلزی آلومینیومی استفاده کرده است. این فریم فلزی پرداخت شده و یک فریم آلومینیومی آندی نیست و به همین علت شباهت زیادی به فولاد دارد.

هواوی تصمیم دارد که این محصول را در سه رنگ آبی، مشکی و بنفش عرضه کند. مدل تزیین شده با رنگ بنفش در حقیقت یک رنگ آمیزی ترکیبی دارد. بالای پنل پشتی این گوشی هوشمند با رنگ بنفش تزیین شده و این رنگ در انتهای گوشی به فیروزه‌ای مایل به سبز تغییر کرده است.

این ترکیب رنگ یک سبک رنگ آمیزی خاص است و اگر به آن علاقه‌ای ندارید، می‌توانید آن را در دو رنگ سفید و مشکی خریداری کنید. هر سه مدل بسیار براق هستند. البته پنل پشتی، اثر انگشتان دست کاربر را نیز به راحتی بر روی خود ثبت و منعکس می‌کند. بد نیست بدانید که برآمدگی دوربین این گوشی هوشمند نیز به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می‌کند.

سازنده مشهور چینی در ساخت هواوی پی 20 پرو از یک باتری بزرگ‌تر نسبت به آنچه که در سایر گوشی‌های پرچمدار مشاهده می‌کنید، بهره برده است. با این حال شما با در دست گرفتن این گوشی هوشمند متوجه این تفاوت نمی‌شوید. پی 20 پرو هواوی تنها 7.8 میلی‌متر ضخامت دارد و از گلکسی اس 9 پلاس باریک‌تر و سبک‌تر است.

با این حال، گوشی پرچمدار جدید سامسونگ نمای جلویی زیباتری دارد، شاید به راحتی نتوان با نمایشگر بدون مرز سامسونگ رقابت کرد. در واقع تنها انحنای نمایشگر پی 20 پرو به پوشش شیشه‌ای این محصول تعلق دارد و یک میلی‌متر آخر عرض این نمایشگر را از دو طرف شامل می‌شود.

هواوی پی 20 پرو و پی 20 استاندارد اولین گوشی‌های هواوی هستند که توسط این سازنده با شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر عرضه می‌شوند. این مشخصه در واقع یکی از ویژگی‌های آیفون X اپل محسوب می‌شود. سازنده مشهور آمریکایی برای قرار دادن اجزای مرتبط با سیستم باز کننده قفل گوشی به کمک فناوری تشخیص چهره که یک دوربین سلفی، دوربین مادون قرمز، پروژکتور نقطه‌ای، سنسور مجاورت و چند سخت افزار دیگر را شامل می‌شود، این شکاف را در بالای نمایشگر آیفون X ایجاد کرد، اما هواوی دلیل قانع کننده‌ای برای به کار گرفتن این شکاف ندارد؛ زیرا تنها یک دوربین سلفی و اسپیکر را در جلو گوشی جدیدش نصب کرده است.

اگرچه که ناچ (شکاف) نمایشگر ایجاد شده در بالای صفحه نمایش Huawei P20 Pro از شکاف موجود در بالای نمایشگر آیفون X کوچک‌تر است. در هر حال شما بعد از چند روز استفاده از پی 20 پرو مخصوصا بعد از مشاهده کردن چند فیلم با نسبت تصویر استاندارد 16 به 9، شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر این محصول را فراموش می‌کنید، زیرا نوارهای سیاهی که در زیر این نمایشگر ظاهر می‌شوند ناچ نمایشگر را مخفی می‌کنند.

طراحی

هواوی در ساخت پی 20 پرو از جک هدفون هم استفاده نکرده، اما این گوشی هوشمند را با یک رابط تبدیل ارائه کرده است. هرچند که بیشتر کاربران به جک‌ هدفون واقعی علاقه بیشتری دارند؛ اما شما می‌توانید برای گوشی دادن به فایل‌های خود به جای استفاده از این رابط، از هدفون‌های بلوتوث دار هم بهره بگیرید.

هواوی پی 20 پرو کد حافظت IP67 را در اختیار دارد. این دستگاه می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد، البته توصیه می‌کنیم که صرفا برای سرگرمی آن را در آب غوطه ور نکنید. پی 20 پرو مانند سایر برادران پرچمدار خود یک اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر دارد. این سنسور امنیتی سرعت بسیار بالایی دارد و در مدت زمان کوتاهی شما را به صفحه خانه گوشی منتقل می‌کند.

گوشی پرچمدار جدید هواوی از یک سیستم بازکننده قفل گوشی با توانایی تشخیص چهره کاربر نیز بهره می‌برد. این سیستم نیز سرعت بسیار بالایی دارد و بر خلاف سیستم به کار رفته در آیفون X اپل که برای انجام این کار به یک دوربین مادون قرمز وابسته است، تنها به واسطه بازخوردهایی که از دوربین سلفی بسیار باکیفیت خود دریافت می‌کند، چهره کاربرش را شناسایی می‌کند.

در بررسی هواوی پی 20 پرو نشان داده شد که این قابلیت عملکرد خوبی دارد و در شرایط کم نور هم به راحتی چهره کاربر را تشخیص می‌دهد؛ البته این ماهیت نشان می‌دهد که سازنده مشهور چینی در ساخت این فناوری به فاکتور سرعت، بیشتر از فاکتور امنیت اولویت داده است.

طراحی

برای استفاده از این قابلیت نیازی نیست که شاسی پاور گوشی را فشار دهید. پی 20 پرو به سنسور ژیروسکوپ مجهز شده و از این رو زمانی که کاربر آن را از روی یک سطح بلند می‌کند یا از جیب خود خارج می‌کند، این جا به جایی را تشخیص می‌دهد و سپس بدون نیاز به یک سنسور مجاورت چهره شما را شناسایی می‌کند.

طراحی

گوشی‌های هواوی هنوز نتوانسته‌اند محبوبیت گوشی‌های سامسونگ یا اپل را کسب کنند. با این حال، باید اعتراف کرد که سازنده چینی از یک ترکیب سخت افزاری بسیار عالی در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش استفاده کرده است. پی 20 پرو احساس و ظاهر یک گوشی گران قیمت را دارد و باریک و سبک است.

نمایشگر

نمایشگر

  • صفحه نمایش 6.1 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2244 پیکسلی و ماهیت تنظیم پذیر

پی 20 پرو مانند تعداد زیادی از دیگر گوشی‌های پیشرفته هواوی بالاترین میزان رزولوشن نمایشگر را در اختیار نداشته و از یک پنل AMOLED با رزولوشن 1080 در 2244 پیکسلی بهره می‌برد. این اعداد کمی عجیب هستند، اما پنل نصب شده بر روی این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش فول اچ دی دارای نسبت تصویر 18.7 به 9 محسوب می‌شود که در مقایسه با سایر نمایشگرهای دارای نسبت تصویر 18 به 9، کشیده تر به نظر می‌رسد.

این نمایشگر محتویات مختلف را با تراکم پیکسل 408ppi نمایش می‌دهد و از این نظر به هیچ وجه با پنل به کار رفته در ساخت گلکسی اس 9 پلاس که از تراکم پیکسل 529ppi بهره می‌برد، قابل مقایسه نیست. با این‌حال زمانی متوجه این تفاوت می‌شوید که می‌خواهید با یک هدست VR محتویات رسانه‌ای مورد نظر خود را مشاهده کنید.

با این تفاسیر، صفحه نمایش هواوی پی 20 پرو یک پنل منحصر بفرد است. این نمایشگر رنگ مشکی را با کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد و تنها در هنگامی که با کمی شیب نگه داشته می‌شود، کمی رنگ آبی را منتشر می‌کند.

در پی 20 پرو هواوی شما همچنین می‌توانید پروفایل رنگ را خودتان انتخاب کنید. این نمایشگر در مقایسه با پنل‌های sRGB استاندارد قدیمی، رنگ‌های عادی را کمی اشباع شده‌تر نشان می‌دهد؛ اگرچه این رنگ‌ها طبیعی جلوه می‌کنند و ظاهر بسیار آرامش بخشی دارند. این پنل کمی رنگ‌های روشن را نیز سایه دار می‌کند.

شما در هواوی پی 20 پرو هم مانند سایر گوشی‌های هواوی می‌توانید دمای رنگ‌ها را تغییر دهید، البته تنظیمات پیش‌فرض نمایشگر نیز کیفیت خوبی را ارائه می‌کنند.

نمایشگر هواوی پی 20 پرو از چند ویژگی خاص دیگر نیز بهره می‌برد. این پنل برای مثال در هنگام تکان دادن گوشی نیز می‌تواند دمای رنگ‌ها را متناسب با شرایط نور اطراف تنظیم کند و علاوه بر این، قسمت بالای خود را کاملا با رنگ مشکی تزیین کند تا ناچ نمایشگر نیز چندان به چشم نیاید. شما می‌توانید از مشکی شدن این قسمت از نمایشگر برای مشاهده اعلان‌ها نیز استفاده کنید.

عملکرد باتری

عملکرد باتری

  • شتیبانی از فناوری شارژ سریع، شارژ شدن کامل بعد از 84 دقیقه و انجام فرامین کاربر به مدت 1.5 تا 2 روز
  • برابر با باتری میت 10 پرو از نظر میزان دوام شارژ

هواوی در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری از نظر ظرفیتی 500 میلی‌آمپر از باتری به کار رفته در گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 پلاس بزرگ‌تر است. باتری به کار رفته در گوشی پیشرفته جدید هواوی دوام شارژ بسیار خوبی نیز دارد و شما می‌توانید به مدت چندین ساعت تنها با درصد کمی از شارژ این باتری، به فایل‌های صوتی خود گوش دهید یا در یوتیوب فیلم ببینید. این باتری می‌تواند به راحتی با 40 درصد از شارژ خود به مدت یک روز کامل فرامین شما را انجام دهد.

باتری هواوی پی 20 پرو توانست در تست پخش فیلم هم عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. این باتری برای پخش یک فیلم 90 دقیقه‌ای با حداکثر میزان روشنایی تنها به 9 درصد از انرژی خود نیاز دارد. این نتیجه با نتیجه ثبت شده توسط میت 10 پرو برابری می‌کند که البته امر غافلگیر کننده‌ای نیست، زیرا هر دو گوشی ظرفیت باتری مشابهی دارند و از ترکیب سخت افزاری پایه یکسانی بهره می‌برند.

پی 20 پرو هواوی از یک الگوریتم کارآمد تنظیم کننده خودکار میزان روشنایی بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی هوشمند به واسطه این الگوریتم در هنگام تابش نور محتویات مورد نظر شما را به خوبی نمایش می‌دهد و در هنگام استفاده از گوشی در فضاهای بسته در زمانی که روشنایی نمایشگر در حالت حداکثر است، کارآیی خوبی دارد. برای بررسی بیشتر این کارایی یک لامپ ال‌ای‌دی 100 واتی را در نزدیکی نمایشگر پی 20 پرو روشن کردیم. این کار باعث شد که در حین انجام این تست 13 درصد از انرژی باتری مصرف شود. با این حال، می‌توان گفت که منبع تغذیه گوشی پرچمدار جدید هواوی در هر حالتی کارایی بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.

باتری هواوی پی 20 پرو با سرعت بسیار بالایی شارژ می‌شود. شما برای شارژ کامل این باتری تنها به 84 دقیقه و برای رساندن شارژ باتری از 0 درصد به 80 درصد تنها به 45 دقیقه زمان نیاز دارید. این باتری برخلاف باتری آیفون X اپل و گلکسی اس 9 سامسونگ توانایی پشتیبانی فناوری شارژ بی‌سیم را ندارد. با این حال، این نقطه ضعف برای عده زیادی از کاربران چندان مهم نیست؛ مخصوصا با توجه به این که حتی جدیدترین استانداردهای شارژ بی سیم هم نمی‌توانند در زمینه تغذیه باتری از نظر سرعت با شارژرهای سیمی برابری کنند.

دوربین

دوربین

  • دارای بزرگنمایی بصری 3 ایکس
  • دارای حالت نایت مد (Night Mode) منحصر بفرد برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط کم نور و ترفندهای هوش مصنوعی کارآمد

دوربین پشتی گوشی پرچمدار جدید سازنده مشهور چینی از یک سنسور 40 مگاپیکسلی اصلی، یک سنسور 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید با توانایی پردازشی خوب، کاهش مناسب نویز تصاویر و بهبود رنج دینامیکی عکس‌ها و یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارای قابلیت بزرگنمایی 3 ایکس بهره می‌برد. سنسور سوم شما را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از قابلیت بزرگنمایی دیجیتالی، قسمت مورد نظر منظره عکاسی خود را بزرگ کنید. این ساختار انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و خوشبختانه توانسته است در پاسخ به خواسته‌های مختلف، نتایج بسیار خوبی را ارائه کند.

پی 20 پرو هواوی به طور استاندارد از مناظر مورد نظر شما عکس‌های 10 مگاپیکسلی می‌گیرد. شما می‌توانید با دوربین پشتی این گوشی هوشمند در صورت تمایل عکس 40 مگاپیکسلی و در صورت فعال سازی حالت عکاسی حرفه‌ای (Pro) عکس‌های 76.2 مگاپیکسلی DNG RAW بگیرید.

هواوی توانسته است به خوبی با فرمت JPEG ارتباط برقرار کند و به همین دلیل زمانی که شما یک عکس 10 مگاپیکسلی را به میزان 100 درصد بزرگ می‌کنید، وضوح بیشتری را در این عکس نسبت به یک عکس 40 مگاپیکسلی مشاهده می‌کنید؛ اگرچه که عکس 40 مگاپیکسلی گرفته شده با این دوربین، در مقایسه با یک عکس 10 مگاپیکسلی در مکان بزرگنمایی شده، جزییات بیشتری را نشان می‌دهد. این تصاویر در سطح پیکسل، کیفیت منحصر بفردی ندارند؛ اما جزییات بسیار خوبی را نشان می‌دهند.

برای بررسی دوربین این دستگاه به مطلب زیر نیز نگاهی بیندازید. این بررسی توسط DxOMark انجام گرفته و جزئیات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو


با همه این تفاسیر بهتر است که از دوربین پی 20 پرو در حالت پیش فرض و با استفاده از قابلیت بزرگنمایی این دوربین استفاده کنید و عکس‌های 10 مگاپیکسلی بگیرید. سنسور 8 مگاپیکسلی پی 20 پرو علی رغم داشتن رزولوشن کمتر در مقایسه با دو سنسور دیگر، می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کند و در مقایسه با یک عکس RAW یا عکس 40 مگاپیکسلی JPEG جزییات بیشتری را در تصاویر اعمال سازد.

شما می‌توانید با دوربین پی 20 پرو با بزرگنمایی 5x هم عکسبرداری کنید. هواوی نام این قابلیت بزرگنمایی را زوم هیبریدی (Hybrid Zoom) گذاشته است. این ویژگی در مقایسه با قابلیت بزرگنمایی 3x دوربین پی 20 پرو از فرآیند پردازش کننده بسیار پیچیده‌تری استفاده می‌کند.

زوم هیبریدی جزییات حقیقی زیادی را در تصاویر اعمال نمی‌کند، اما یک منظره قرار گرفته در فاصله دور را با وضوح بیشتری نشان می‌دهد و علاوه بر این با استفاده از قابلیت بهینه سازی هوشمند خود تصاویر را بر خلاف قابلیت بزرگنمایی دیجیتالی محو نمی‌کند و با وضوح بسیار خوبی نمایش می‌دهد.

هواوی علاقه بسیار زیادی به سیستم هوشمند پردازش تصاویر دارد و بر مبنای این علاقه قابلیتی به نام AIS را خلق کرده است. این سیستم نسخه نرم افزاری قابلیت تثبیت کننده نوری تصاویر است و از ترفندهایی هوشمند برای رفع نیاز استفاده از ویژگی تثبیت کننده مکانیکی استفاده می‌کند.

سیستم AIS هواوی باعث می‌شود که دوربین گوشی برای بهبود کیفیت تصویر به کمک قابلیت پردازشی و سنسور سیاه و سفید خود به زمانی بیشتر از 1/16 ثانیه برای پرتوگیری نیاز نداشته باشد. هواوی سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین گوشی جدیدش را به قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری نیز مجهز کرده است، زیرا استفاده از قابلیت بزرگنمایی دوربین، باعث نشان دادن بیشتر لرزیدن دست در هنگام عکاسی می‌شود.

گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی از حساسیت ISO بسیار بالایی در هنگام شب استفاده می‌کند و عکس‌هایی را با کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون X در اختیار شما می‌گذارد. به نظر می‌رسد که فرآیند پردازش کننده و سیستم AIS هواوی کارایی بسیار خوبی دارد؛ اگرچه دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس 9 سامسونگ به واسطه قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری خود عکس‌های بهتری را از مناظر مورد نظر شما در شرایط کم نور ثبت می‌کنند.

دوربین

زمانی که از حالت عکاسی نایت مد هواوی پی 20 پرو استفاده می‌کنید، وضعیت کاملا تغییر می‌کند. این ویژگی در میان جزییات نرم افزار دوربین این گوشی هوشمند مخفی شده است، اما یکی از برترین ویژگی‌های این دوربین به شمار می‌آید. نایت مد، یک ردیف از عکس‌ها به طول زمانی 3 تا 6 ثانیه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

هواوی گوشی‌های قبلی خود را هم به یک ویژگی مشابه مجهز کرده بود، اما نایت مد برای استفاده توسط کاربر ارائه شده است. این قابلیت کارایی بسیار خوبی دارد و برتری فناوری پردازش عکس AI را نشان می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی عکس‌هایی را در شرایط کم نور ثبت کنید که از نظر میزان جزییات و رنج دینامیکی از عکس‌های گرفته شده با هر گوشی سونی، اچ تی سی، اپل یا ال جی دیگری بهتر هستند. برای این که این قابلیت را تست کنیم، آن را در مقابل یک سنسور APS-C دوربین FujiFilm X-T10 قرار دادیم. نایت مد به زمانی در حدود 15 ثانیه پرتوگیری نیاز دارد تا بتواند در حالت ISO 200 عکاسی کند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین هواوی پی 20 پرو و FujiFilm X-T10 رنج دینامیکی مشابهی دارند. طبیعتا عکس‌های گرفته شده با دوربین FujiFilm X-T10 در مقایسه با عکس‌های گرفته شده با دوربین هواوی پی 20 پرو جزییات بیشتری دارند، مگر که بخواهید بر روی عکس‌های ثبت شده با دوربین گوشی پرچمدار جدید هواوی زوم کنید.

دوربین گوشی هواوی پی 20 پرو می‌تواند از صحنه‌هایی عکس‌ با کیفیت بگیرد که دوربین سایر گوشی‌های پرچمدار در ثبت کردن آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

دوربین نصب شده بر روی گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی یک پازل تکنولوژیکی منحصر بفرد است، اما سوالی که در مورد آن وجود دارد این است که آیا این دوربین می‌تواند عکس‌های خوبی را هم ثبت کند یا خیر؟ این دوربین در اغلب شرایط عملکرد بسیار خوبی دارد. برای مثال باید اعتراف کرد که عکس‌های 10 مگاپیکسلی آن وضوح بسیار خوب و نویز بسیار کمی دارند.

دوربین هواوی پی 20 پرو همچنین می‌تواند کارایی بسیار خوبی را نیز در زمینه پرتوگیری و اعمال رنج دینامیکی ارائه کند؛ اگرچه که گاهی اوقات بعضی از قسمت‌های عکس را تیره می‌کند.

دوربین

این دوربین به دلیل داشتن یک سنسور اصلی بزرگ با لنزهای برند لایکا و دیافراگم نسبتا عریض f/1.8 اثر بوکه بسیار طبیعی و برجسته‌ای را در تصاویر مورد نظر شما ایجاد می‌کند. دوربین نصب شده بر روی پی 20 پرو یک حالت دیافراگم عریض مجازی را هم در اختیار شما می‌گذارد با این حال برای گرفتن عکس از اشیاع نزدیک نیازی به فعال کردن این حالت پیدا نمی‌کنید.

یکی از ویژگی‌های این دوربین که کارایی چندان خوبی ندارد، نتایج عملکرد آن در انتخاب صحنه‌های مختلف به واسطه ویژگی هوش مصنوعی است. پی 20 پرو به طور مداوم بازخورد دوربین را تحلیل می‌کند تا بفهمد که کاربر، در حال عکاسی از چه منظره‌ای است. این دوربین می‌تواند تصاویر مرتبط با غذا و مناظر طبیعی را با دقت و سرعت بالایی شناسایی کند.

با این حال تغییری که توسط این سخت افزار در این عکس‌ها اعمال می‌شود، چندان خوشایند نیست. این دوربین اغلب رنگ‌ها را به میزان زیادی برجسته می‌کند و به همین دلیل در بعضی از عکس‌ها، رنگ‌های مختلف به مقدار زیادی اشباع می‌شوند.

نرم افزار دوربین هواوی پی 20 پرو به خوبی نرم افزار دوربین گوشی‌های سامسونگ یا هواوی نیست. فونت‌های بزرگ این دوربین فونت نرم افزار دوربین‌های برند نیکون را به شما یادآوری می‌کند؛ اگرچه این نرم افزار نسبت به برنامه نصب شده بر روی دوربین‌های نیکون زمخت‌تر و غیرحرفه‌ای‌تر است.

نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین هواوی پی 20 پرو

نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی پرچمدار هواوی پی 20 پرو
در این قسمت یک عکس گرفته شده در هنگام شب با استفاده از تنظیمات استاندارد زوم 1x را مشاهده می‌کنید. این عکس وضوح خوبی دارد، اما جزییات بسیار زیادی را ارائه نمی‌کند.
نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی پرچمدار هواوی پی 20 پرو
این عکس یک ویوو 135 میلی‌متری گرفته شده با قابلیت زوم 5x را نشان می‌دهد. بزرگنمایی اعمال شده برای گرفتن این عکس قابلیت زوم هیبریدی است که از تکنیکی شبیه به ترفند بزرگ نمایی دیجیتالی بهره می‌برد.
نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی پرچمدار هواوی پی 20 پرو
دوربین گوشی هواوی پی 20 پرو در زمینه گرفتن عکس‌های بزرگ با دوربین‌های برجسته موجود در بازار برابری نمی‌کندT اما طرح بندی ابرها در پیش زمینه این عکس نشان می‌دهد که محصول پرچمدار جدید هواوی تا چه حدی در تلاش است که از تخریب پیش زمینه عکس جلوگیری کند.

فیلمبرداری

دوربین هواوی پی 20 پرو می‌تواند با کیفیت 4K فیلمبرداری کند. با این حال بهتر است که شما از فیلمبرداری 1080p دوربین این گوشی برای ضبط کردن فیلم از مناظر مورد علاقه خود استفاده کنید. این دوربین نمی‌تواند در هنگام گرفتن فیلم‌های 4K قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری را ارائه کند و به همین دلیل فیلم‌های آن در این حالت کمی بی‌کیفیت به نظر می‌رسند.

در حالت فیلمبرداری 1080p قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری کارایی بسیار خوبی دارد، تا جایی که شما می‌توانید با در دست داشتن پی 20 پرو در امتداد یک جاده حرکت کنید و از مناظر مورد نظر خود با کیفیت خوبی فیلم بگیرید. البته باید به این نکته اشاره کرد، هنگامی که نرخ فیلمبرداری را به 60 فریم بر ثانیه در کیفیت 1080p افزایش می‌دهید، دیگر نمی‌توانید از قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری برای ضبط کردن فیلم استفاده کنید.

هواوی پی 20 پرو همچنین می‌تواند با نرخ 960 فریم بر ثانیه نیز از منظره مورد علاقه شما فیلم با سرعت آهسته ضبط کند، اما باید در نظر داشته باشید که در این نرخ و نرخ 240 فریم بر ثانیه، تنها می‌توانید از منظره مورد نظرتان فیلم با کیفیت 720p ضبط کنید. چنین فیلم‌هایی جزییات بسیار خوبی ندارند و به همین دلیل در هنگام پخش بر روی نمایشگرهای بزرگ کیفیت خوبی را ارائه نمی‌کنند.

دوربین سلفی

هواوی پی 20 پرو از یک دوربین سلفی با مشخصات سخت افزاری خوب بهره می‌برد. این دوربین به یک سنسور قدرتمند 24 پیکسلی مجهز شده است. عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی پی 20 پرو از نظر وضوح و جزییات تصویر با عکس‌های گرفته شده با دوربین جلویی گوشی پیکسل 2 گوگل برابری نمی‌کنند؛ اما در شرایط کم نور، کیفیت بسیار خوبی دارند.

دوربین سلفی نصب شده بر روی گوشی پرچمدار جدید هواوی در شرایط کم نور، پیکسل‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا کیفیت بهتری را در چنین موقعیت‌هایی ارائه کند.

رابط کاربری و میزان اطمینان آن

  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو با رابط کاربری EMUI 8.1
  • دارای ماهیت تنظیم پذیر و عملکرد روزانه بسیار خوب

پی 20 پرو از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به همراه رابط کاربری ایموشن 8.1 بهره می‌برد. اگر که در یکی دو سال گذشته از یک گوشی پرچمدار هواوی استفاده کرده باشید، می‌دانید که این ترکیب نرم افزاری چه خصوصیاتی دارد.

پی 20 پرو، منو نرم افزاری ندارد. این گوشی هوشمند از یک سبک طراحی مشابه آنچه که در سیستم عامل iOS وجود دارد، بهره می‌برد. همه نرم افزارهایش را در صفحات خانه در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید آن‌ها را در چند پوشه قرار دهید.

برخی از کاربران به این سبک طراحی علاقمند هستند، اما برخی دیگر هم علاقه چندان زیادی به آن ندارند. با این حال شما می‌توانید با تغییر دادن تنظیمات گوشی نرم افزارها را با همان آرایش عمودی مرسوم ترتیب بندی کنید. پی 20 پرو هواوی در هنگام فعال بودن منوی نرم افزاری برنامه‌ها را به شکل زیر نمایش می‌دهد.

رابط کاربری و میزان اطمینان آن

هواوی یک نوار ناوبری الفبایی باریک را در سمت راست گوشی جدیدش قرار داده تا شما بتوانید به واسطه آن در یک مجموعه نرم افزاری در اسرع وقت به برنامه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. در بالای صفحه نرم افزارها نیز یک ردیف از برنامه‌هایی که به طور مداوم توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند، وجود دارد.

پی 20 پرو آرایش و ترفندهای نرم افزاری عجیب سازنده خود را هم به کاربرش هدیه می‌کند. در این گوشی هوشمند هم با یک لاک اسکرین و منو تنظیمات مشابه با آنچه که در سایر گوشی‌های هواوی مشاهده می‌کنید، مواجه می‌شوید.

هواوی پی 20 پرو تم‌های پیش زمینه را هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند 12 تم پیش فرض ساخته شده توسط هواوی را به همراه یک نرم افزار که تم‌های ساخته شده توسط طرفداران سازنده چینی را امتیاز بندی می‌کند، در اختیار شما می‌گذارد.

رابط کاربری و میزان اطمینان آن

کیفیت و زیبایی این تم‌ها با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. با این حال، کاربر می‌تواند به واسطه آن‌ها ظاهر گوشی خود را به راحتی تغییر دهد.

رابط کاربری EMUI در گوشی هواوی پی 20 پرو عملکرد بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. این رابط کاربری واکنش پذیری بسیار خوب و سرعت بسیار بالایی دارد و برنامه‌ها را در مقایسه با رابط‌های کاربری نصب شده بر روی گوشی‌های میان رده هواوی با سرعت بیشتری اجرا می‌کند.

هواوی پی 20 پرو با چند نرم افزار استاندارد در اختیار شما قرار می‌گیرد. این نرم افزارها شباهتی به آن برنامه‌های مزاحمی که توسط شرکت‌های واسط ساخته می‌شوند، ندارند و تنها ابزارهایی هستند که به عقیده هواوی کارایی سودمندی برای کاربران پی 20 پرو دارند.

رابط کاربری و میزان اطمینان آن

شما با خرید گوشی هواوی پی 20 پرو به یک نرم افزار هواشناسی، مترجم، مدیریت گوشی، چراغ قوه و برنامه‌ای به نام میرر (Mirror) دسترسی پیدا می‌کنید. برنامه میرر شما را قادر می‌سازد تا به قابلیت ویوو دوربین سلفی پی 20 پرو دسترسی داشته باشید و از این طریق آرایش صورت خود را مشاهده کنید.

گوشی پرچمدار جدید هواوی به اپلیکیشنی به نام کنترلر هوشمند (Smart Controller) نیز مجهز شده است. این نرم افزار به واسطه فرستنده مادون قرمز قرار گرفته در بالای پی 20 پرو شما را قادر می‌سازد تا از این محصول به عنوان یک ریموت کنترل استفاده کنید. این برنامه نمی‌تواند با فشار دادن یک شاسی یا کلید چند فرمان را برای شما انجام دهد، اما در مجموع کارایی خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

فیلم‌ها، موسیقی و گیمینگ

  • دارای یک اسپیکر خوب با درایوهای دوگانه
  • عدم پشتیبانی قابلیت پخش آنلاین نتفلیکس اچ دی
  • عملکرد خوب نمایشگر برای اجرای بازی‌ها و نمایش دادن فیلم‌ها

شاید فکر کنید که شکاف قرار گرفته در بالای نمایشگر هواوی پی 20 پرو از دید گیمرها یک ویژگی منفی و مزاحم محسوب می‌شود، اما این گونه نیست. زمانی که این گوشی تشخیص می‌دهد که یک نرم افزار یا بازی به خوبی با وجود این شکاف (ناچ) پخش نمی‌شود، ناحیه اطراف آن را به رنگ مشکی تغییر می‌دهد و از این طریق آن را از محیط بازی خارج می‌کند.

البته اجرای این عملکرد برای همه نرم افزارهای ساخته شده توسط شرکت‌های واسط چندان ساده نیست. برای مثال، در هنگام اجرای نرم افزار اسپاتیفای این شکاف دیده می‌شود؛ اما در هنگام اجرای بازی آسفالت 8 یا کندی کراش ساگا (Candy Crush Saga) اثری از این شکاف دیده نمی‌شود. این قابلیت در مجموع عملکرد هوشمندانه‌ای دارد، اما در هنگام اجرای بعضی از نرم افزارهای قدیمی رابط کاربری گوشی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

هواوی پی 20 پرو بازی‌های پیشرفته را با کارایی خوبی اجرا می‌کند و هیچ نقطه ضعفی از این نظر ندارد. این گوشی هوشمند به قوی‌ترین واحد پردازش گرافیکی ساخته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند مجهز نیست، اما برای اجرا کردن بازی‌های مختلف بر روی نمایشگر خود قدرت بسیار زیادی را در اختیار دارد.

سازنده چینی این دستگاه را به یک نرم افزار اختصاصی برای اجرای فایل‌های صوتی و یک نرم افزار اختصاصی برای اجرای فایل‌های تصویری نیز مجهز کرده است. این برنامه‌های ساده شما را قادر می‌سازند تا محتویات رسانه‌ای موجود در هواوی P20 پرو را به راحتی پخش کنید.

متاسفانه پی 20 پرو در حال حاضر نمی‌تواند فایل‌های فول اچ دی نتفلیکس را پخش کرده و به پخش فیلم‌های 540p محدود است. این کیفیت به رزولوشن 720p قابل ارتقا است و به میزان زیادی مصرف حجم دیتای شما را کاهش می‌دهد، اما بسیاری از کاربران علاقه چندان زیادی به تماشای فیلم با این دو کیفیت ندارند.

فیلم‌ها، موسیقی و گیمینگ

پی 20 پرو به اسپیکرهای قدرتمندی نیز مجهز شده است. این گوشی هوشمند به واسطه یک درایو صوتی قرار گرفته در انتهای بدنه خود صداهای قوی و به کمک میکروفون قرار گرفته در بالای دستگاه، صداهای دارای فرکانس بالا را پخش می‌کند تا از این طریق صدای فایل مورد نظر خود را با تعادل خوبی بشنوید.

اسپیکر هواوی پی 20 پرو به کارآمدی اسپیکر گوشی ریزر فون نیست، اما افکت باس و کیفیت صدای بسیار خوبی را در هنگام پخش فیلم‌های یوتیوب و پادکست‌ها ارائه می‌دهد. زمانی که میزان صدای خروجی گوشی بر روی مقدار حداکثر قرار دارد، افکت صدای زیر در هنگام پخش بعضی از فایل‌ها کمی بی کیفیت می‌شود. با این حال، کارایی کلی اسپیکر پی 20 پرو نشان می‌دهد که هواوی زمان بسیار زیادی را در ساخت میکرودرایورهای گوشی جدیدش سرمایه گذاری کرده است.

کارآیی و بنچمارک

  • دارای قدرت کمتر در مقایسه با بعضی از گوشی‌های پرچمدار
  • مجهز به همان تراشه به کار رفته در گوشی هواوی میت 10 پرو

پی 20 پرو به یک پردازشگر جدید مجهز نشده است و از همان تراشه کایرین 970 که به میت 10 پرو نیرو می‌دهد، بهره می‌برد. این پردازشگر هشت هسته‌ای به چهار تراشه Cortex-A73 برای انجام دادن کارهای سنگین و چهار تراشه Cortex-A53 برای انجام دادن کارهای سبک مجهز است.

پردازنده هواوی پی 20 پرو از نظر قدرت پس از گلکسی اس 9 پلاس قرار می‌گیرد که از پردازشگر اسنپدراگون 845 بهره می‌برد. تراشه به کار رفته در گوشی پرچمدار جدید سامسونگ راندمان و قدرت بیشتری را در سرعت کلاک یکسان، ارائه می‌کند.

واحد پردازش گرافیکی پی 20 پرو نیز از واحد پردازش گرافیکی گلکسی اس 9 سامسونگ ضعیف‌تر است. گوشی پرچمدار جدید هواوی از یک واحد پردازش گرافیکی 12 هسته‌ای Mali G72 بهره می‌برد در حالی که گلکسی اس 9 سامسونگ با تراشه گرافیکی Adreno 630 یا پردازشگر گرافیکی 18 هسته‌ای Mali G72 عرضه می‌شود.

سوالی که در این رابطه وجود دارد این است که آیا این تفاوت سخت افزاری در هنگام اجرای تست‌های بنچمارک هم نتایج متفاوتی را ثبت کرده‌اند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پی 20 پرو در تست گیک بنچ 4 توانست 6775 امتیاز (1918 امتیاز برای هر هسته) کسب کند، در حالی که امتیاز کسب شده توسط گلکسی اس 9 دارای پردازشگر اسنپدراگون 845 کوالکام 9000 و امتیاز کسب شده توسط آیفون X در این تست 10 هزار بوده است.

علی رغم این تفاوت باید به رزولوشن نمایشگر به کار رفته در پی 20 پرو هواوی هم توجه کنیم، زیرا از آنجایی که پنل نصب شده بر روی گوشی جدید هواوی رزولوشن پنل گوشی گلکسی اس 9 یا آیفون X را ندارد، فشار کمتری در وضعیت‌های مختلف بر تراشه اصلی و واحد پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند وارد می‌شود.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیرد، این است که پی 20 پرو فاقد رم 2 کاناله است، اما سرعت کپی گوشی‌های دارای رم DDR4 را ارائه می‌کند. حافظه داخلی پی 20 پرو نیز سرعت خوبی دارد و می‌تواند مطالب مختلف را با سرعت 501 مگابایت بر ثانیه بخواند و با سرعت 190 مگابایت بر ثانیه دریافت کند.

نتیجه نهایی بررسی هواوی P20 پرو

رای نهایی

پی 20 پرو یک گوشی برجسته از طرف کمپانی هواوی است. این گوشی هوشمند بعد از 6 ماه گفتگو در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی دوربینی که لایکا در ساخت آن به کار گرفته است، ثابت کرد که کارایی خوبی دارد و می‌تواند در شرایط بسیار کم نور عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کند.

گوشی جدید سامسونگ نمایشگر بهتر، قدرت زیادتر و محبوبیت بیشتری دارد؛ اما با این حال، پی 20 پرو یک دوربین و باتری کارآمدتری را در اختیار شما می‌گذارد. گوشی جدید هواوی یک گوشی پیشرفته با قیمت گران است، اما یک دوربین توانمند، باتری قوی، کیفیت ساخت خوب و توان پردازشی بسیار بالایی دارد.

هواوی پی 20 پرو برای کدام دسته از کاربران ساخته شده است؟

پی 20 پرو برای کاربرانی است که می‌خواهند به فناوری‌های جدید دسترسی داشته باشند، اما توان مالی خرید آیفون X یا گلکسی اس 9 پلاس را ندارند. این گوشی هوشمند قیمت ارزانی ندارد؛ اما از گوشی جدید سامسونگ و اپل اقتصادی‌تر است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که هواوی پی 20 پرو نسبت به جدیدترین گوشی سامسونگ، طراحی جالب‌تری نیز دارد.

آیا باید هواوی P20 پرو را خریداری کنیم؟

مطمئنا هیچ بایدی در کار نیست، اما اگر می‌خواهید گوشی هوشمندی را خریداری کنید که باتری بسیار قدرتمندی داشته باشد و بتواند در شرایط کم نور هم عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کند، پی 20 پرو هواوی گزینه خرید بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود. هرچند که این محصول، پرستیژ برند و سادگی نرم افزار گوشی‌های سامسونگ و اپل را ندارد.

رقیبان هواوی پی 20 پرو

در حال حاضر گوشی‌های پیشرفته برجسته دیگری نیز در بازار وجود دارد. سه محصول زیر از جمله این گوشی‌ها هستند:

  • سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

گلکسی اس 9 پلاس

خانواده گلکسی اس 9 نقطه اوج فناوری سامسونگ نیستند. گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس بدون شک گوشی‌های بسیار خوبی هستند، اما شباهت زیادی به گوشی‌های سری گلکسی اس 8 سازنده مشهور کره‌ای دارند. گلکسی اس 9 پلاس کمی از هواوی پی 20 پرو گران‌تر است؛ اما در مقابل از یک پردازشگر قوی‌تر و نمایشگر بهتر بهره می‌برد.

این گوشی هوشمند، در صورتی که از حالت عکاسی نایت مد پی 20 پرو استفاده نکنید، می‌تواند در شرایط کم نور عکس‌های بهتری را از مناظر مورد نظر شما ثبت کند. باید به این نکته اشاره کرد که گوشی پرچمدار جدید هواوی به یک باتری قدرتمندتر نیز مجهز است.

  • اپل آیفون X

 آیفون X

آیفون X در حدود 200 دلار از پی 20 پرو گران‌تر است. این گوشی هوشمند یک پردازشگر قوی‌تر و نرم افزار زیباتر را در اختیار شما می‌گذارد، اما از نظر بزرگنمایی بصری دوربین و قابلیت عکاسی در هنگام شب از پی 20 پرو ضعیف‌تر است.

  • هواوی میت 10 پرو

میت 10 پرو

سازنده مشهور چینی، میت 10 پرو را چند ماه قبل از هواوی پی 20 پرو و با یک پردازشگر، باتری و نرم افزار یکسان عرضه کرد. اگر علاقه زیادی به استفاده از دوربین پی 20 پرو ندارید، می‌توانید با خریدن میت 10 پرو نیز کاربرد یکسانی را در ازای پرداخت بهایی ارزان‌تر، تجربه کنید.

کلام آخر

پرداخت مبلغی معادل 1110 دلار برای یک گوشی حامل برند هواوی شاید کمی سخت باشد، اما ویژگی‌هایی نظیر یک باتری قدرتمند، ترکیب سخت افزار منحصر بفرد و دوربین‌های کارآمد باعث می‌شوند که پرداخت این مبلغ توجیه پذیر جلوه کند.

ویژگی‌های مثبت:

  • باتری بسیار قدرتمند
  • دوربین بسیار انعطاف پذیر
  • سرعت بسیار بالا در باز کردن قفل گوشی از طریق شناسایی چهره کاربر

ویژگی‌های منفی:

  • نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون
  • عدم پشتیبانی قابلیت شارژ وایرلس

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    متاسفانه بررسی شما به طرز واضحی کاملا مغرضانه و به نفع سامسونگ هست. من خودم در حال حاضر گوشی اس ۸ سامسونگ استفاده میکنم پس طرفدار هواوی نیستم بلکه طرفدار فناوری و کیفیت هستم حالا در هر برندی باشه مهم نیست. من بررسی تخصصی میت ۲۰ pro رو توی چندین سایت معتبر خوندم همین طور به gsm arena که معتبرترین سایت بررسی و معرفی گوشی هست مراجعه کردم. متاسفانه بررسی شما اصول اصلی قضاوت یعنی بی طرفی رو اصلا نداره.
    موفق باشید.

    پاسخ

    باسلام، دوست عزیز ما در تمامی مطالبمون سعی می کنیم کاملا منصفانه محصول/سرویس/اپلیکیشن یا هرچیز دیگه ای رو مورد نقد و بررسی قرار بدیم اما ممنون که دیدگاهت رو با ما به اشتراک گذاشتی. ولی بیشتر ممنونت میشم اگر به مواردی که فکر می کنی مغرضانه برخورد شده هم اشاره کنی، چه مواردی باعث شده که فکر کنی در “بررسی گوشی پی 20 پرو هواوی”، از “سامسونگ” طرفداری شده؟

    این گوشی پرچمدار جدید یکی از غول های صنعت آی تی جهان هست و اگر می خواهیم بررسی جامع و کاملی باشه باید سعی کنیم نقاط قوت و ضعفش نسبت به پرچمداران دیگه ای که میتونن با این گوشی رقابت کنن، مقایسه بشه و نام گوشی های سامسونگ، اپل، ال جی و… که در متن ذکر شده، تنها به همین دلیل بوده.

    پاسخ

    بررسی دوربین این گوشی رو توی همین سایت خوندم با مطالبی که توی این بررسی جهت دار (به نفع سامسونگ) نوشتین تناقض داشت.

    پاسخ