;
coinex

تعلیق همکاری فیسبوک با مؤسسه‌ی تحلیل داده AggregateIQ

رسوایی اخیر مربوط به کمبریچ آنالیتیکا باعث شد تا فیسبوک همکاری خود با مؤسسه‌ی تحلیل داده AggregateIQ را به تعلیق درآورد.

چندی پیش اخباری در مورد سوءاستفاده‌ی کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران فیسبوک منتشر شد که نتیجه‌ی آن قطع همکاری فیسبوک با این شرکت بود. اکنون فیسبوک اعلام کرده که همکاری خود با مؤسسه‌ی تحلیل داده AggregateIQ را نیز تعلیق خواهد کرد.

مؤسسه‌ی تحلیل داده AggregateIQ نیز مانند کمبریج آنالیتیکا، زیرمجموعه‌ی SCL است. فیسبوک اعلام کرده که با توجه به رابطه‌ی هر دو شرکت، همکاری با این شرکت را نیز به حالت تعلیق در خواهد آورد.


بیشتر بخوانید: افزایش بی اعتمادی کاربران به فیس بوک ؛ بررسی میزان محبوبیت فیس بوک


قطع همکاری فیسبوک با مؤسسه‌ی تحلیل داده AggregateIQ

مؤسسه‌ی تحلیل داده AggregateIQ  پستی را در وب‌سایت خود منتشر کرد و اعلام نمود که مالکیتی کانادایی دارد و  هیچ ارتباطی با کمبریج آنالیتیکا و SCL ندارد. همچنین ارتباط کریس وایلی، از کارمندان سابق کمبریج آنالیتیکا، با اگریگیت‌آی‌کیو نیز رد شده است. این شرکت اعلام کرد که در هیچ گونه فعالیت غیر قانونی دست ندارد.


بیشتر بخوانید: رسوایی فیسبوک ادامه دارد؛ ذخیره ویدئوهای منتشر نشده کاربران!


آخرین آمار ارائه‌شده نشان از این دارد که در جریان سوءاستفاده کمبریج آنالیتیکا، اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون نفر در معرض خطر قرار گرفته است. براساس شواهد و اطلاعات موجود ارتباط اس‌سی‌ال، کمبریج آنالیتیکا و اگریگیت آی‌کیو بسیار گسترده بوده و حتی تنها مشتری شرکت کانادایی کمبریج آنالیتیکا بوده اند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر