;
coinex

غلبه هوش مصنوعی بر انسان و عملکرد فرا بشری آنها!

توسعه و پیشرفت های هوش مصنوعی با هدف کمک به انسان صورت گرفت اما ممکن است در آینده ای نزدیک شاهد غلبه هوش مصنوعی بر انسان باشیم.

ایلان ماسک پس از تاسیس OpenAI ، اعلام نمود که هدف این شرکت تحقیقاتی این است بررسی کند که تکنولوژی‌ هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به نسل بشر کمک نماید. اما به نظر می رسد که این شرکت مسیر خود را تغییر داده باشد زیرا قصد دارد در حوزه جدید از هوش مصنوعی ورود کند.


بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: هوش مصنوعی تهدیدی بزرگ تر از کره شمالی است


غلبه هوش مصنوعی بر انسان

شرکت OpenAI ماموریت جدیدی را آغاز کرده و قصد دارد راهی برای  توسعه‌ی سیستم‌های خودمختار بسیار پیشرفته پیدا کند. یعنی سیستم هایی که بتوانند ذهن انسان را پشت سر بگذارند و عملکردی فرا بشری داشته باشند. این سیستم جدید، هوش عمومی مصنوعی یا AGI نام دارد و کمپانی OpenAI تمرکز خود را از این پس بر این موضوع قرار خواهد داد.

شاید همین مسئله باعث شده که ایلان ماسک از این شرکت فاصله بگیرد زیرا ایلان پیش از این اعلام کرده بود که هوش مصنوعی می تواند به ایجاد ربات های دیکتاتوری منجر شود که بشریت را برای همیشه تحت سلطه خود درآورند، یعنی وی در مورد غلبه هوش مصنوعی بر انسان هشدار داده بود.

بسیاری از کارشناسان، عقیده دارند که فعلا چندین دهه با غلبه هوش مصنوعی بر انسان فاصله وجود دارد و برخی نیز اعلام کرده اند که هرچه تکنولوژی پیشرفت کند، این اتفاق هرگز اتفاق نخواهد افتاد. با این حال کمپانی OpenAI تمام تمرکز خود را روی طراحی سیستم های AGI قرار داده تا به نوعی بتواند عصر جدیدی در تکنولوژی هوش مصنوعی را رقم بزند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thenextweb

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر