;
coinex

حمله آمریکا به سوریه از نگاه تصاویر ماهواره‌ای

حمله آمریکا به سوریه با همکاری بریتانیا و فرانسه در ساعت اولیه روز شنبه با شلیک بیش از ۱۰۰ موشک صورت گرفت. تصاویر ماهواره‌ای از تاثیرات این موشک‌ها می‌گویند.

در اولین ساعات روز شنبه، ۲۵ فروردین، چندین نقطه از خاک سوریه مورد حمله موشک‌های ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا قرار گرفت. دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، در یک پیام تلویزیونی پاسخ به آنچه “حمله شیمیایی سوریه به شهر دوما و کشته شدن بیش از ۶۰ غیرنظامی” عنوان کرد را ضرورت حمله آمریکا به سوریه دانست.

حمله آمریکا به سوریه و مناطقی که تخریب شد

پنتاگون می‌گوید این حملات سه هدف را در سوریه مدنظر داشته است. اهدافی که آمریکا و متحدانش معتقدند در تولید سلاح شیمیایی دخیل بوده است. این پایگاه‌ها شامل مرکز تحقیقات و توسعه برزه در نزدیکی دمشق و انبار سلاح‌های شیمیایی شینشار (Him Shinshar) در غرب شهر حمص می‌شوند.


بیشتر بخوانید :‌ موشک کروز و جنگ افزارهای پیشرفته نظامی که در جنگ سوریه مورد استفاده قرار گرفت


حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، این اقدامات را محکوم کرد. او در سخنرانی روز شنبه خود عنوان داشت:

چگونه همه اصول بین‌المللی زیرپا گذاشته می‌شود و بدون مصوبه سازمان ملل متحد و زمانی که گروهی از سوی این سازمان مامور می‌شوند تا موضوع بکار بردن سلاح شیمیایی در سوریه را بررسی کنند، عده‌ای به بهانه‌های واهی به کشوری مستقل که دارای حکومت و مردمی آزاد است، حمله می‌کنند آنها امروز از اینکه تروریست‌های تحت حمایت‌شان در غوطه شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند.

مقامات ارتش ایالات متحده می‌گویند این حملات منجر به نابودی محل ذخیره سازی سلاح‌های شیمیایی شینشار و آسیب به انبار بزرگ آن شد. وقتی از جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده پرسیده شد که آیا معتقد است حمله آمریکا به سوریه، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را از استفاده از سلاح شیمیایی بازمی‌دارد، در پاسخ گفت: “هیچ چیز حتمی نیست!” متیس ادامه داد:

این حملات بر روی اهدافی انجام شد که ما معتقد بودیم برای نابودی برنامه سلاح‌های شیمیایی انتخاب شده‌اند. ما این هدف‌گذاری‌ها را به اهداف مربوط به سلاح‌های شیمیایی منحصر کردیم.

تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده توسط شرکت دیجیتال گلوب، خسارات وارده به این زیرساخت‌ها را نشان می‌دهد. DigitalGlobe یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه فروش تصاویر فضایی و محتوا‌های جغرافیایی و نیز اپراتور یک فضاپیما غیرنظامی کنترل از راه دور است. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا این تصاویر را بررسی کنیم.

حمله آمریکا به روسیه
تصویر سمت چپ متعلق به ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ است و انبار نگه‌داری از سلاح‌های شیمیایی شینشار را نشان می‌دهد. تصویر سمت راست همان محل است در ۱۴ آوریل بعد از حمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه. (اعتبار :DigitalGlobe)
حمله آمریکا به روسیه
نمای سمت چپ به پایگاه ذخیره سلاح شیمیایی شینشار در ۱۳ آوریل و تصویر سمت راست به ۱۴ آرویل تعلق دارد. (اعتبار :DigitalGlobe)
حمله آمریکا به سوریه
این دو نما متعلق به مرکز تحقیقات و توسعه برزه در نزدیکی دمشق سوریه است. تفاوت‌های قبل از حمله (تصویر چپ، ۱۳ آوریل) و بعد از حمله (تصویر راست، ۱۴ آوریل) قابل مشاهده است. (اعتبار : DigitalGlobe)

بیشتر بخوانید :

.

منبع : ScienceAlert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر