;
coinex

بهترین اپلیکیشن های هات اسپات برای اندروید

تقریبا همه‌ گوشی‌های هوشمند اندرویدی به ویژگی هات اسپات مجهز هستند؛‌ اما بنا به دلایلی، به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که تمامی نیازهای ما را برطرف کنند. به همین دلیل قصد داریم تا برخی از بهترین اپلیکیشن های هات اسپات اندروید را معرفی کنیم؛ با تکراتو همراه شوید.

تنظیمات هات اسپات کمی گیج‌کننده است، مخصوصا اگر از گوشی‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید. خوشبختانه ویژگی منبع باز بودن اندروید باعث شده تا اپلیکیشن‌های متنوعی طراحی شوند و کاربران می‌توانند گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم از هات اسپات موجود در گوشی خود استفاده کنید؛ چراکه با وجود دسترسی و تنظیمات دشوار،‌ هنوز هم از اپلیکیشن‌های شخص ثالث بهتر و ایمن‌تر است. حتی بهترین اپلیکیشن های هات اسپات برای اندروید هم نمی‌توانند عملکرد هات اسپات داخلی گوشی یا تبلت را ارائه دهند.

نکته: بهترین برنامه‌های هات اسپات با گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ اج و تبلت ایسوس 7 اینچی مورد آزمایش قرار گرفتند. در این آزمایش، ارتباط 4G گوشی هوشمند از طریق هات اسپات با تبلت برقرار شد و عملکرد اپلیکیشن‌ها را به نمایش گذاشت. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید: فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید ؛ روش تبدیل موبایل به مودم وای فای


بهترین اپلیکیشن های هات اسپات برای اندروید

۱. WiFi Hotspot Free

اگر می‌خواهید دستگاه‌های قدیمی را به گوشی هوشمند یا تبلت خود متصل کنید، با این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. به کمک این برنامه‌ی کابردی می‌توانید اتصال اینترنت را از یک دستگاه با چندین دستگاه دیگر به اشتراک بگذارید.

البته فراموش نکنید که هنگام اشتراک‌گذاری اتصال 4G از طریق وای فای باید مراقب باشید؛ چراکه افراد به‌راحتی می‌توانند با دانلود‌های مکرر، حجم اینترنت شما را تمام کنند.

برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کافیست که دیتای موبایل را روشن کرده و اپلیکیشن را باز کنید. سپس باید نام هات اسپات وای فای مورد نظر خود را وارد کنید و برای آن یک رمز عبور در نظر بگیرید. بدین ترتیب سایر دستگاه‌ها می‌توانند این اتصال اینترنت را شناسایی کرده و به آن دسترسی داشته باشند.

۲. Portable WiFi Hotspot

واژه‌ی Portable در این اپلیکیشن به معنای قابل حمل است. البته باید بدانید که تمامی اپلیکیشن‌ها درواقع نسخه‌ قابل حمل هستند. برای مثال،‌ اپلیکیشن استاندارد نقشه برای گوشی‌های اندرویدی، درحقیقت یک نقشه‌ی قابل حمل است. با این اوصاف، به کارگیری واژه‌ی Portable در این اپلیکیشن، بیانگر یک ویژگی منحصر به فرد نیست.

برای استفاده از این برنامه‌ کاربردی تنها کافیست که روی گزینه‌ی تعبیه شده کلیک کنید. در صورت تمایل می‌توانید نام مورد نظر خود را وارد کنید تا دیگران به‌آسانی شما را پیدا کنند. همچنین با وارد کردن رمز عبور می‌توانید دسترسی افراد را محدود کرده و از اتصال اینترنت خود محافظت کنید.

عملکرد این دستگاه بسیار ساده است. نکته اینجاست که این برنامه از هات اسپات داخلی دستگاه شما استفاده کرده و آن را روشن می‌کند. این اپلیکیشن در دو نسخه‌ رایگان و پولی در دسترس قرار دارد.

۳. WiFi Hotspot Tethering

این یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های هات اسپات برای سیستم عامل اندروید به شمار می‌رود. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که اتصال شبکه‌ی خود را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. برای مثال،‌ اگر بخواهید از اینترنت لپ‌تاپ خود استفاده کنید،‌ اما اتصال رایگان وای فای در نزدیکی شما وجود ندارد، می‌توانید با روشن کردن این اپلیکیشن در گوشی هوشمند، ‌از اتصال 4G لپ‌تاپ خود استفاده کنید.

بنابراین اگر در سفر هستید به‌راحتی می‌توانید به اینترنت شخصی خود دسترسی داشته باشید. البته این اپلیکیشن نیز همانند سایر اپلیکیشن‌های این لیست، ویژگی جدید و منحصر‌به‌فردی را ارائه نمی‌کند.

۴. Wifi Automatic

Wifi Automatic در مقایسه با سایر اپلیکیشن‌های این لیست، ‌از رابط کاربری بهتری برخوردار است و به همین دلیل نیز یکی از بهترین اپلیکیشن های هات اسپات برای اندروید به شمار می‌رود.

این اپلیکیشن علاوه بر اشتراک‌گذاری وای فای دستگاه، ویژگی پیشرفته‌ی دیگری را نیز ارائه می‌کند. برای مثال، می‌توانید وای فای را به گونه‌ای تنظیم کنید که هنگام باز کردن قفل دستگاه به صورت خودکار روشن شود.

همچنین می‌توانید یک هات اسپات موبایل قابل حمل ایجاد کنید یا حتی به ترافیک شبکه و اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

۵. Free WiFi Hotspot Portable

این اپلیکیشن جدید که به زیبایی طراحی شده، ‌به شما اجازه می‌دهد به هات اسپات‌های مرتبط که روی نمایشگر نشان داده می‌شوند، دسترسی داشته باشید. روی صفحه‌ی اصلی، یک دکمه‌ی WiFi بزرگ دیده می‌شود که با فشار دادن آن می‌توانید هات اسپات را روشن کنید.

کمی پایین‌تر می‌توانید نام شبکه را تغییر دهید، نوع امنیت را انتخاب کنید و یک رمز عبور تعیین کنید. با انتخاب گزینه‌ی Show Password می‌توانید رمز عبور را مشاهده کنید و یا در صورت دلخواه، ‌آن را پنهان کنید.

نتیجه‌گیری

در بالا فهرستی از بهترین اپلیکیشن های هات اسپات برای اندروید را مشاهده کردید. البته اپلیکیشن‌های زیادی برای بهینه‌سازی کاربرد وای فای طراحی نشده است و امیدواریم که فضای بیشتری برای پیشرفت وجود داشته باشد. ویژگی هات اسپات موجود در گوشی‌های اندرویدی عملکرد قابل قبولی دارد و به همین دلیل است که اپلیکیشن‌های شخص ثالث زیادی برای آن طراحی نشده است.

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: joyofandroid

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر