;
coinex

جریمه تبلیغات دروغین و فریب مشتریان 2 تا 5 برابر است!

جهت رفع ایراد شورای نگهبان از طرح ممنوعیت تبلیغات محصولات غیر مجاز در رسانه‌های ارتباط جمعی، جریمه تبلیغات دروغین 2 تا 5 برابر اعلام شده است.

به گزارش تکراتو، در جلسه علنی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، نمایندگان مجلس جهت رفع ایراد شورای نگهبان از طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رساندن به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی، بین‌المللی و فضاهای مجازی، تبصره ۱ این طرح را اصلاح و یک ماده به قبل از ماده ۴ الحاق نمودند.

جریمه تبلیغات دروغین و فریب مشتریان

براساس مصوبه مجلس، تبصره ماده ۱ اصلاحی به شرح زیر است:

مصادیق اطلاعات نادرست و تبلیغ برخلاف وافعیت عبارتند از اطلاعات یا ادعاهای اثبات نشده ای که توسط وزارت بهداشت و درمان درباره روش فراوری، تولید، نامگذاری تجاری، خواص، ترکیب، منشاء سودمندی، ارزش غذایی،‌ روش درمانی و خدمات، آثار و منافع ناشی از ارائه خدمات یا درمان یا دارا بودن گواهی یا مجوز از مراجع داخلی یا خارجی در خصوص کالاها و موضوع این قانون مشخص می‌شود.

براساس ماده ۱ این طرح در صورتی که به مصرف کننده خسارت وارد گردد، علاوه بر جبران آن، ۲ تا ۵ برابر خسارت وارده، به عنوان جزای نقدی مجازات در نظر گرفته می‌شود.

همچنین مجلس تصویب کرد که یک ماده قبل از ماده ۴ به مصوبه مذکور الحاق گردد. در این ماده اعلام شده است که رعایت مفاد سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب ۲۵ تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی الزامی است.

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر