;
coinex

هشدار مرکز ماهر در مورد افزایش حملات فیشینگ بانکی در کشور

مرکز ماهر در مورد حملات فیشینگ بانکی در کشور هشدار داد. به گفته این مرکز این نوع حملات در ماه های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش تکراتو، حملات فیشینگ درگاه‌های پرداخت بانکی در کشور در دو ماه گذشته افزایش یافته است. این حملات عموما با محوریت انتشار برنامک‌های اندرویدی مخرب یا جعلی صورت می‌ گیرد.


بیشتر بخوانید: مهم ترین حملات سایبری در سال ۹۶ ؛ تهدیدات مخرب فضای مجازی


توصیه های مرکز ماهر در مورد حملات فیشینگ بانکی

مرکز ماهر برای جلوگیری از مشکلات در این زمینه توصیه‌هایی را ارائه کرده است. از جمله این توصیه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نصب برنامه های اندرویدی منابع ناشناخته و غیرمعتبر
  • پرهیز از نصب برنامه های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها
  • احتیاط نسبت به هرگونه پرداخت درون اپلیکیشن‌های موبایلی حتی در صورت دریافت آن از توزیع‌کنندگان معتبر

بیشتر بخوانید: بررسی آمار حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ ؛ ۵۰۰ حمله در هر دقیقه!


برنامه های متععدی وجود دارند که حتی از طریق توزیع کنندگان شناخته شده منتشر شده‌اند ولی سعی دارند با فریب کاربر و با استفاده از درگاه‌های پرداخت معتبر، از کاربر سوءاستفاده کنند و خدماتی نیز ارائه نمی دهند. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از حملات فیشینگ بانکی ، صرفا آدرس‌های معرفی شده از سوی شرکت شاپرک و به صورت زیردامنه‌هایی از shaparak.ir‌ معتبرند. هر گونه آدرسی غیر از این، نامعتبر است.

همچنین باید توجه داشت که صرف مشاهده مجوز HTTPS در وب‌سایت به معنی اعتبار آن نیست و حتما به آدرس دامنه‌ی وب‌سایت هم باید دقت شود. لیستی از حملات فیشینگ بانکی مسدود شده توسط مرکز ماهر در فروردین ماه، ارائه شده و هویت عاملین نیز تشخیص داده شده است.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر