;
coinex

تلگرام فیلتر نمی شود؛ کوچ از تلگرام یک اختیار اجباری است!

کند شدن تلگرام به جای فیلترینگ در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی قرار گرفت. مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام‌رسان تلگرام نیز در کشور لغو شد!

با وجود صحبت های مختلفی که تا امروز در مورد پیام رسان تلگرام وجود داشته است، انتظار می رفت که تلگرام زودتر از اینها فیلتر شود. اما به  نظر می رسد که فیلترینگ تلگرام تنها شایعه باشد. هدف اصلی کوچ مردم به پیام رسان های داخلی بدون فیلترینگ تلگرام است. بسیاری از مسئولین در این زمینه پیش قدم شده و کانال های خود را در تلگرام تعطیل کردند همچنین فتوای رهبری هم در کوچ مردم به پیام رسان های بومی بی تاثیر نبوده است.


بیشتر بخوانید: آغاز هدایت چند مرحله ای کاربران به سمت پیام رسان های داخلی


اکنون به جای فیلترینگ خبر از کند شدن تلگرام به میان آمده! یعنی هدف از این اقدام این است که مردم خود به صورت اختیاری مجبور به ترک تلگرام شوند. پس در این میان نه فیلترینگی صورت گرفته و نه به ظاهر اجباری وجود داشته است. یعنی کوچ از تلگرام در واقع یک اختیار اجباری خواهد بود.

کند شدن تلگرام  به جای فیلترینگ

با کند شدن تلگرام دیگر امکان دانلود شدن تصاویر و فیلم‌ها نیز در این پیام رسان امکان پذیر خواهد بود. رئیس مرکز ملی فضای مجازی طی ابلاغیه ای اعلام کرد که مجوز قانونی صادره ی آن مرکز در سال ۱۳۹۵ در خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام(CDN)  در ایران لغو و باطل اعلام شده است.


بیشتر بخوانید: تعطیلی کانال تلگرام رئیس جمهور ! اولین قدم برای فیلترینگ تلگرام!


بر اساس روال های قانونی، شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام کند و از این پس ترافیک این پیام رسان تنها از طریق ارتباطات بین الملل کشور قابل راهیابی خواهد بود. پس می توان گفت که با کند شدن تلگرام کیفیت آن پایین خواهد آمد و دیگر امکان دانلود تصاویر و فیلم ها هم وجود نخواهد داشت.

پس از دستور فیروز آبادی، دبیر شورای عالی مجازی، از امروز صبح تصاویر در تلگرام غیر قابل مشاهده شده است یا بسیار به کندی کند باز می شوند.

 

بیشتر بخوانید:

  • تقدیر از جهرمی و فیروزآبادی در مجلس به دلیل شکستن انحصار تلگرام
  • روش های کسب درآمد از تلگرام ؛ آیا تلگرام ایرانیان را سرکار گذاشته است؟

.

منبع: entekhab

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شما شکست خواهید خورد
    فردا پس فردا از طرف سازندگان و تیم فنی تلگرام برای کندی تن هم راهکار ارائه خواهد شد و یک راه پیش پای شما حسودان باقی خواهد ماند و آن فیلتر تلگرام خواهد بود ؛ بعد فیلتر هم ما با فیلترشکنهای قوی از این مسنجر عالی استفاده خواهیم کرد و آخرش بازنده شما خواهید بود ؛ هرچند الان به صورت مقطعی مردم از روی اجبار یا همان اجبار اختیاری به طرف پیامرسانهای داخلی سوق پیدا کنند اما بعد از مدتی آزمودن این پیامرسانها به غیرقابل اعتماد بودن آنها پی خواهند برد دوباره به همین پیامرسان تلگرام و یا موارد مشابه خارجی برخواهند گشت.
    علی برکت الله

    پاسخ