;
coinex

فورد دیگر سواری تولید نخواهد کرد! توقف تولید خودروهای سواری سدان و هاچ بک فورد تا سال 2020 میلادی

شرکت خودروسازی آمریکایی فورد روز گذشته در یک حرکت بسیار عجیب اعلام کرد که تا سال 2020 تولید خودروهای کلاس بدنه سدان و هاچ بک خود را به غیر از دو نمونه برای بازار آمریکای شمالی متوقف خواهد کرد.

توقف تولید خودروهای سواری سدان و هاچ بک فورد اقدامی بی سابقه بوده که صنعت خودروی جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنا بر گفته‌های مدیران فورد، این حرکت که عجیب‌ترین تصمیم در طی 115 سال فعالیت فورد به حساب می‌آید، موجب تمرکز بیشتر این شرکت بر ساخت نمونه‌های جدید SUV (شاسی بلند و کراس اوور) و وانت بارها خواهد شد.

فورد روز چهارشنبه هفته گذشته با ذکر این نکته که دیگر بر روی ساخت و تولید نسل‌های جدید مدل‌های سواری فعلی برای بازار آمریکای شمالی سرمایه گذاری نمی‌کند و 86 درصد تولیدات آتی به مدل‌های شاسی بلند و وانت اختصاص می‌یابد، اعلام کرد که تنها 2 خودروی فورد موستانگ (Ford Mustang) و فورد فوکوس اکتیو (مدل هاچ بک افزایش قد یافته فوکاس استاندارد نسل جدید که آن نیز قابلیت قرار گرفتن در رده کراس اوورها را دارد) در خط تولید این شرکت باقی خواهند ماند.

زمان دقیق توقف مدل‌های مختلف

بر اساس اظهارات سید دیپ (Said Deep) فهرست خودروهای فورد که قرار است به زودی از چرخه تولید آمریکای شمالی خارج شوند عبارتند از:

توقف تولید خودروهای سواری سدان و هاچ بک فورد تا سال 2020 میلادی

این مدل به تازگی وارد نسل جدید خود شده و یکی از بهترین خودروهای کوچک سال 2018 به شمار می‌آید. فوکوس به احتمال زیاد آخرین نمونه‌ای خواهد بود که در چند سال آینده از خط تولید خارج می‌شود.

توقف تولید خودروهای سواری سدان و هاچ بک فورد تا سال 2020 میلادی

  • فورد تاروس (Taurus)

فورد تاروس بر پایه پلتفرم مشترکی با ولوو (Volvo) ساخته شده و تا ماه مارس سال 2019 از خط تولید خارج می‌گردد.

توقف تولید خودروهای سواری سدان و هاچ بک فورد تا سال 2020 میلادی

  • فورد فیستا (Fiesta)

فیستا در دو گونه سدان و هاچ بک تولید شده و در ماه می 2019 از فهرست خودروهای فورد خارج خواهد شد.

توقف تولید خودروهای سواری سدان و هاچ بک فورد تا سال 2020 میلادی

  • فورد C-Max

این خودرو تنها نمونه اختصاصی هیبریدی بازار آمریکا بوده و ماه می سال جاری از خط تولید خارج می گردد.

فورد موستانگ هیبریدی، F-150 هیبریدی، فوکاس اکتیو و کراس اوورهای جدید

بر اساس گزارشات منتشر شده توقف تولید خودروهای سواری سدان و هاچ بک فورد در حالی صورت می‌گیرد که سال آینده یک نمونه هیبریدی از مدل افسانه‌ای موستانگ و وانت پرفروش F-150 به همراه چند نمونه شاسی بلند دیگر، به فهرست محصولات جدید فورد اضافه شده و مدل پلاگین هیبریدی فیوژن (Fusion Energi) نیز تا سال 2020 با یک مدل تمام الکتریکی جایگزین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: Car and Driver

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر