;
coinex

مروری بر قیمت و مشخصات فنی خودروهای شاسی بلند جدید هاوال در ایران در سال 97

هاوال یا Haval یکی از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی چینی گریت وال (Great Wall) است از سال ۲۰۱۳ به طور اختصاصی در زمینه تولید خودروهای شاسی بلند فعالیت می‌کند. در ادامه به معرفی شاسی بلندهای جدید هاوال در ایران می‌پردازیم.

با رشد بی سابقه تقاضای خرید برای خودروهای شاسی بلند از اوایل هزاره سوم و ورود تمامی خودروسازان برتر جهان مانند ب ام و، مرسدس بنز، پورشه و حتی لامبورگینی، مازراتی و بنتلی به بازار این کلاس بدنه، شرکت‌های کوچک نیز تولید اینگونه اتومبیل‌ها را در دستور کار خود قرار دادند تا بتوانند با عرضه نمونه‌های ارزان‌قیمت، میزان فروش محصولات خود را بالا ببرند. کشور چین نیز که سابقه درخشانی در ساخت مدل‌های کپی شده از برندهای برتر جهان دارد، به این بازار ورود نمود.

شرکت هاوال به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی چینی گریت وال از سال ۲۰۱۳ میلادی اقدام به تولید مدل‌های مختلفی از خودروهای شاسی بلند در ابعاد مختلف نمود. از دیگر زیرمجموعه های این شرکت می توان به نمونه هایی مانند ولیکس (Voleex) نیز اشاره نمود. تولیدات این شرکت نسبت به سایر محصولات این کشور از کیفیت بالاتری سود برده و هاوال در حال حاضر با بیش از ۵ نمونه کراس اوور، حضوری فعال در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه مانند بنین، تونس، ساحل عاج، شیلی، بولیوی، پرو و عراق و روسیه دارد.

کیفیت نسبتا بالا در کنار امکانات قابل قبول در حد استانداردهای جهانی موجب شده که هاوال در بازارهای قدرتمندی مانند استرالیا و عربستان و کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس نیز حاضر گردد. این شرکت چند سال پیش به بازار ایران نیز وارد گردید و با عرضه مدل هاوال H6 به رقابت با سایر شاسی بلندهای ارزان قیمت پرداخت. هرچند نا آشنایی با این برند و عدم تبلیغات مناسب در کنار ظاهر نسبتا قدیمی، این خودرو را به یک شکست خورده مطلق تبدیل نمود.

حضور دوباره هاوال در ایران

چندی پیش اخباری در خصوص ورود دوباره هاوال به ایران مطرح شده و بیلبوردهای تبلیغاتی آن نیز سر از اتوبان های پایتخت درآورند. گروه خودروسازی بهمن درنظر داشته که مدل هاوال H2 را که یک کراس اوور سایز کوچک به حساب می آید در کنار دو مدل H6 و H9 با ابعادی بزرگ تر وارد بازار نماید. مدل‌های دیگری نیز مانند هاوال H6، هاوال H8 و هاوال H9 نیز با قرار گرفتن در ابعادی بزرگ تر، بازار رقابتی خودروهای شاسی بلند در حدود ۲۰۰ میلیون تومان را داغ تر نموده و نوید روزهایی خوش برای طرفداران اتومبیل های شاسی بلند در سال ۹۷ می دهد. در ادامه به معرفی اجمالی و مسخصات فنی و قیمت محصولات هاوال در ایران برای سال 97 خواهیم پرداخت.

محصولات سال ۹۷ هاوال در ایران ؛ شاسی بلندهایی با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان

همانطور که اشاره شد، گریت وال و سایر زیر مجموعه هاوال در حال حاضر یکی از معتبرترین خودروسازان کشور چین به حساب می آیند. ظاهر نسبتا زیبا و به روز، امکانات مدرن و پیشرانه های قدرتمند به عنوان شاخصه های تولیدات این شرکت شناخته می شوند. محصولات هاوال موجود در بازار ایران برای سال ۹۷ عبارتند از:

  • هاوال H2
  • هاوال H6
  • هاوال H9

در آینده نزدیک نیز به معرفی و بررسی کامل مشخصات فنی و قیمت تولیدات هاوال در ایران پرداخته و این شاسی بلندهای جدید سال 97 را با دیگر نمونه‌های موجود در بازار مقایسه خواهیم کرد.

هاوال H2

هاوال H2 یک نمونه در کلاس بدنه کراس اوور سایز کوچک بوده و کوچک ترین و ارزان ترین محصول این شرکت به حساب می آید. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی و در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش عمومی در آمد. این شاسی بلند جدید قرار است که در سال ۹۷ توسط گروه بهمن به فروش برسد.

هاوال H2

ابعاد

این خودرو طولی در حدود ۴.۳۳۴ میلیمتر، ارتفاعی برابر با ۱.۶۹۵ میلیمتر، پهنایی در حدود ۱.۸۱۴ میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با ۲.۶۵۰ میلیمتر است. به این ترتیب از لحاظ ابعاد می توان آن را با نمونه هایی مانند داچیا داستر با طولی در حدود ۴.۳۴۱ میلیمتر،  هایما S۵ توربو با طولی در حدود ۴.۳۵۸ میلیمتر و یا نیسان قشقایی نسل جدید با طولی در حدود ۴.۳۹۴ میلیمتر یا کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ با طولی در حدود ۴.۴۸۰ میلیمتر مقایسه نمود.

موتور و پیشرانه

موتور هاوال H2 جدید یک نمونه ۴ سیلندر خطی ۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۶ سوپاپ و حجم دقیق ۱.۴۹۷ سی سی بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر، بنابر اطلاعات مندرج در وب سایت رسمی شرکت بهمن موتور توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۴۱ اسب بخار در دور موتور ۵.۶۰۰ RPM و حداکثر گشتاور تولیدی ۲۰۲ نیوتون متر در دور موتور ۲.۲۰۰ دور در دقیقه را دارد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

عملکرد و مصرف سوخت

این خودرو باوجود پیشرانه نسبتا قدرتمند و وزن کم در حدود ۱.۵ تن، به زمانی در حدود ۱۳ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت را دارد و در جمع خودروهای کند بازار قرار می گیرد.

مصرف سوخت نیز در حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر سیکل ترکیبی (شهری/بزرگراهی) بوده و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در جمع نمونه‌های شاسی بلند کم مصرف با آلایندگی پایین قرار می گیرد.

امکانات و تجهیزات

امکانات هاوال H2 مانند سایر محصولات این شرکت قبال قبول بوده و از این لحاظ آن را در رده خودروهای مدرن طبقه بندی می شود. از امکانات شاخص موجود در این خودرو که بسیار مورد علاقه مشتریان ایرانی است می توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • سیستم فرمان الکتریکی EPS
  • ۶ کیسه هوای ایمنی (۲ عدد جلو، ۲ عدد جانبی، ۲ عدد پرده‌ای)
  • ترمزهای ABS دیسکی برای هر چهار چرخ
  • سیستم ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • سان روف
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک با لامپ‌های هالوژن و روشنایی در روز (Daytime Running Lights)
  • کامپیوتر سفری (Trip Computer)
  • رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی اسپرت
  • نمایشگر ۸ اینچی لمسی رنگی
  • قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق بلوتوث
  • سیستم چند رسانه‌ای با ۶ بلندگو و سیستم رهیابی ماهواره‌ای GPS

قیمت هاوال H2

این خودروی کراس اوور کوچک در بازار چین با قیمتی در حدود ۸۵.۰۰۰ یوان تا ۱۰۰.۰۰۰ یوان (معادل ۹۲ میلیون تومان تا ۹۷۰ میلیون تومان با ارز ۹۷۰ تومانی در زمان نگارش) بسته به تیپ و سطح تجهیزات به فروش می‌رسد. این خودرو در بازار استرالیا نیز حاضر بوده و با قیمتی در حدود ۲۲.۰۰۰ دلار (معادل ۹۷ میلیون تومان) در اختیار اقشار کم درآمد قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام گروه بهمن، قیمت هاوال H2 در ایران نیز ۹۶ میلیون تومان اعلام شده که با توجه به سطح تجهیزات و امکانات رقم بسیار مناسبی بوده و توانایی رقابت با بسیاری از حریفان را مانند چری تیگو 5 و چری تیگو 7 که با قیمتی بالاتر به فروش می می رسند خواهد داشت.

هاوال H6

هاوال H6 از لحاظ ابعاد در مکانی بالاتر از مدل H2 قرار می‌گیرد ولی از لحاظ طراحی کلی شباهت زیادی با برادر کوچک تر خود دارد. این خودرو طولی در حدود ۴.۶۴۹ میلیمتر، پهنایی در حدود ۱.۸۵۲ میلیمتر، ارتفاعی در حدود ۱.۷۱۰ میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی برابر با ۲.۶۸۰ میلیمتر دارد. به این ترتیب از لحاظ ابعاد قابل مقایسه با نمونه‌هایی مانند هایما S۷ توربو با طولی در حدود ۴.۵۳۰ میلیمتر، رنو کولئوس با طولی در حدود ۴.۶۷۳ میلیمتر و یا فولکس واگن تیگوان با طولی در حدود ۴.۷۰۰ میلیمتر مقایسه کرد.

هاوال H6

نسل قبلی این خودرو چند سال پیش وارد بازار ایران شد اما نتوانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نماید و با فروشی اندک مجبور به خروج از فهرست خودروهای شاسی بلند ایران گردید. اما نسل جدید آن ظاهر نسبتا مدرن و به روزی داشته و با توجه به سطح امکانات و قیمت خود، پتانسل مطرح شدن به عنوان یک کراس اوور موفق را دارد.

موتور و پیشرانه

موتور هاوال H6 جدید بهمن خودرو یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو بوده که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۹۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۳۱۵ نیوتون را دارد. نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد. این خودرو در کشور چین با استفاده از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی نیز ارائه شده که قابلیت انتقال نیروی به هر چهار چرخ را دارد.

عملکرد و مصرف سوخت

هاوال H6 با استفاده از این موتور به زمانی در حدود ۱۱ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ ثانیه نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۸۵ کیلومتر را دارد. مصرف سوخت نیز در حدود ۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری، ۹ لیتر در مسیرهای بزرگراهی و ۱۱ لیتر در سیکل ترکیبی بوده که اندکی بالاتر از حد استاندارد به نظر می رسد ولی بنا بر اظهارات مونتاژ کننده موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است.

تجهیزات و امکانات

امکانات هاوال H6 مانند مدل H2 در حد استاندارد و قابل قبول بوده و تجهیزات مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. نمونه‌هایی از امکانات این خودرو که بسیاری از آنها با H2 مشابه بوده عبارتند از:

  • ۶ کیسه هوای ایمنی (۲ عدد جلویی، ۲ عدد جانبی، ۲ عدد پرده‌ای)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • سیستم کنترل کشش (TC)
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • سیستم ورود و استارت بدون نیاز به کلید
  • صندلی راننده با فابلیت تنظیم در ۸ جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • سیستم تهویه مطبوع نسل جدید دوگانه با خروجی مجزا برای صندلی‌های عقبی
  • سیستم چراغ مشایعت (Follow Me)
  • سیستم کمکی پارک
  • صفحه نمایش لمسی رنگی ۱۲.۳ اینچی
  • سیستم صوتی قدرتمند و حرفه ای با ۱۰ بلندگوی مجزا و ساب ووفر و تیوتر
  • سیستم هشدار برخورد در جلو و عقب خودرو

قیمت هاوال H6

این خودرو با توجه به امکانات و تجهیزات مدرن خود، حتی در برخی بازارهای اروپایی نیز حضور داشته و به رقابت با حریفانی مانند کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و مزدا CX-۵ می پردازد. قیمت آن در بازارهای جهانی با توجه به وضع مالیات در حدود ۳۱.۰۰۰ دلار استرالیا (در حدود ۱۳۵ میلیون تومان) بوده و در بازار چین با قیمتی در حدود ۱۳۰.۰۰۰ یوان (معادل ۱۲۵ میلیون تومان) به فروش می‌رسد.

با توجه به مبلغ درنظر گرفته شده برای H2 و مقایسه با بازار چین، قیمت هاوال H6 در ایران رقمی مابین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

هاوال H9

این خودرو بزرگترین نمونه تولیدی این شرکت بوده و با طولی در حدود ۴.۸۵۶ میلیمتر، پهنایی برابر با ۱.۹۲۶ میلیمتر و ارتفاع ۱.۹۰۰ میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلوی ۲.۸۰۰ میلیمتر، گنجایش ۷ سرنشین را دارد. برای درک بهتر ابعاد، می توان هاوال H9 را با نمونه‌هایی مانند سانگ یانگ رکستون G۴ نسل جدید با طولی در حدود ۴.۸۵۰ میلیمتر، ب ام و X۵ با طولی در حدود ۴.۸۸۶ میلیمتر، میتسوبیشی پاجرو ۴ در با طولی در حدود ۴.۹۰۰ میلیمتر و یا فوتون ساوانا با طولی در حدود ۴.۸۳۰ میلیمتر یا هیوندای سانتافه با طولی در حدود ۴.۹۰۰ میلیمتر مقایسه کرد.

هاوال H9

طراحی ظاهری بدنه نیز مشابه با دو مدل هاوال H2 و H6 بوده و با ظاهری مشابه به خودروهای چند سال گذشته آسیایی و آمریکایی، نمایی نسبتا مدرن و قدرتمند را از خود به نمایش می گذارد.

موتور و پیشرانه

موتور هاوال H9 یک نمونه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری با سیستم پاشش سوخت مستقیم بوده که با بهره گیری از سیستم توربوشارژر، نسبت به مدل قبلی شاهد افزایش قدرت بوده و نیرویی در حدود ۲۴۱ اسب بخار در دور موتور ۵.۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۳۵۰ نیوتون متر در دور موتور ۲.۰۰۰ دور در دقیقه (نسبت به ۲۱۵ اسب بخار و ۳۲۴ نیوتون متر نسل قبلی) را در اختیار راننده قرار می دهد.

نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده مدرن ۸ سرعته اتوماتیک  ساخت شرکت ZF کشور آلمان به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد. سیستم هوشمند کنترل مسیر نیز با در اختیار گذاشتن ۶ گزینه (Auto, ۴L, Sport, Sand, Snow, Mud) بهترین تنظیمات را برای سیستم تعلیق و فرمان بسته به سطح و جنس جاده پیش رو انتخاب کرده و بالاترین عملکرد ممکن را رقم می زند.

عملکرد و مصرف سوخت

هاوال H9 بهمن موتور قدرت نسبتا بالایی داشته و در زمانی در حدود ۱۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت نیز در حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت میانگین بوده که برای یک اتومبیل ۷ نفره شاسی بلند سایز بزرگ با وزنی در حدود ۲.۲ تن رقم قابل قبولی به حساب می آید.

امکانات و تجهیزات

هاوال H9 نیز با تکیه بر امکانات و تجهیزات مدرن و فاصله بیش از ۲۲۰ میلیمتری از سطح زمین و قابلیت‌های خارج از جاده و آفرود و قدرت یدک کشی ۲.۵ تن خود در کنار رانندگی نرم و کابین زیبا پتانسیل قرار گرفتن در جمع بهترین شاسی بلندهای ۹۷ بازار ایران را دارد. از امکانات و تجهزات متعدد موجود در این خودرو می توان به موارد فهرست زیر اشاره نمود:

  • ۸ کیسه هوای ایمنی
  • رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچی
  • تایرهای سایز ۲۶۵/۶۰/۱۸
  • روکش چرم با کیفیت بسیار بالای ناپا (Nappa) برای صندلی ها
  • سیستم خنک کننده، گرم کننده و ماساژ برای صندلی‌های ردیف جلویی
  • سقف پانوراما شیشه ای
  • چراغ های جلویی خودکار مجهز به لامپ های زنون
  • سیستم هشدار خروج خودرو از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)
  • سیستم صوتی حرفه ای با ۱۰ بلندگو (مجهز به ساب ووفر و تیوتر و آمپلی فایر)

قیمت هاوال H9

هاوال H9 لوکس ترین و گرانقیمت ترین محصول شرکت گریت وال بوده و در بازارهای جهانی توانایی رقابت با نمونه هایی مانند کیا سورنتو (Kia Sorento) و هیوندای سانتافه (Hyundai SantaFe) را دارد. بنا بر اطلاعات درج شده در وب سایت Car Advice این خودرو بسته به تیپ انتخابی با رقمی مابین ۴۲.۰۰۰ دلار تا ۴۶.۰۰۰ دلار استرالیا (مابین ۱۸۵ تا ۲۰۵ میلیون تومان) به فروش می رسد. این شاسی بلند ۷ نفره در بازار امارات متحده نیز حضور داشته و با رقمی در حدود ۱۳۰.۰۰۰ درهم (در حدود ۲۰۵ میلیون تومان) به فروش می رسد. قیمت این خودرو در بازار چین نیز رقمی مابین ۱۹۰.۰۰۰ تا ۲۲۰.۰۰۰ یوان (مابین ۱۸۴ تا ۲۱۳ میلیون تومان) بوده و با توجه به این ارقام و مقایسه با سایر نمونه ها، قیمت هاوال H9 در ایران رقمی در حدود ۲۲۰ میلیون تومان خواهد بود.

خودروهای چینی ؛ خوب یا بد

تولیدات و صنعت کشور چین در نگاهی بسیاری از ایرانیان، نمونه هایی با کیفیت و قیمت پایین بوده و اتومبیلهای این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما تکنولوژی این کشور در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری نموده و طی همکاری های مشترک با شرکت های تولید خودرو معتبر آسیایی و اروپایی فاصله خود را با سایر خودروسازان کمتر از پیش نموده اند.

دولت این کشور با خرید برندهایی بسیار مطرح مانند ولوو (Volvo) کشور سوئد توسط گروه جیلی (Geely)، ام جی (MG) کشور بریتانیا توسط سایک موتور (SAIC Motor) و بورگوراد (Borgward) کشور آلمان توسط گروه BAIC و احیا کردن این شرکت ها، اعتبار تازه ای به صنعت خود بخشیده و شاید در مقایسه با صنعتگران آلمانی و آمریکایی رشدی کمتر را از خود به نمایش گذاشته، اما در حال نزدیک شدن به همتایان آسیایی خود هستند. علاوه بر شرکت های خودروسازی معتبر جهان مانند مرسدس بنز و ب ام و، غول های تکنولوژی مانند اپل و مایکروسافت نیز با توجه به رقابت سنگین و نزدیک و قیمت تمام شده پایین تر به دلیل نیروی کار ارزان، دست به احداث خط تولید در این کشور زده اند.

سخن آخر

هاوال نیز یک برند مطرح و باکیفیت در سطح آسیا و اقیانوسیه بوده و بدون تعصب و جانبداری می توان گفت که تولیدات آن توانایی رقابت با نمونه های کره ای را دارند. در صورتیکه قیمت هاوال در ایران همگام با کاهش ارزش پول ملی و صعود نرخ دلار افزایش نیابد و مسئولان از تاکید بر موارد کم اهمیت و شخصی مانند پوشش، شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ تلگرام و ساخت جایگزین‌هایی مانند سروش و ایتا و روبیکا دست برداشته و اندکی به امنیت و آسایش سروران خود “مردم” بپردازند، این خودرو به همراه نمونه هایی مانند کوپا توربو T۲۱۰ توانایی تبدیل شدن به یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند سال ۹۷ ایران را دارد.

هاوال H9

بهمن موتور نیز با تکیه بر کیفیت بالاتر نسبت به سایر تولیدکنندگان وابسته به دولت و تجربه موفق تولید مزدا ۳ و در صورت ارائه خدمات مناسب و تامین قطعات یدکی، شانس این را داشته که با عرضه محصولات هاوال در ایران برای سال ۹۷ فروش موفقی را تجربه نموده و اتومبیل هایی با کیفیت قابل قبول را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

مشخصات فنی تولیدات هاوال در ایران برای سال ۹۷

Haval H2 Haval H6 Haval H9
کلاس بدنه شاسی سایز کوچک شاسی بلند سایز متوسط شاسی بلند سایز بزرگ
حجم موتور (لیتر) ۱.۵ ۲.۰ ۲.۰
تعداد سیلندر ۴ توربو ۴ توربو ۴ توربو
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۴۱ ۱۹۴ ۲۴۱
گشتاور (نیوتون متر) ۲۰۲ ۳۱۵ ۳۵۰
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۶ اتوماتیک ۶ اتوماتیک ۸ اتوماتیک
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلویی چرخ‌های جلویی چهار چرخ
مصرف سوخت  (شهر) ۱۵
مصرف سوخت (بزرگراه) ۹
مصرف سوخت (ترکیبی) ۹ ۱۱ ۱۱
تولید CO۲ در هرکیلومتر (گرم) ۱۷۸ ۲۸۵ ۲۸۵
ظرفیت باک (لیتر.) ۵۵ ۷۰ ۸۰
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳ ۱۱ ۱۰
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۰ ۱۸۵ ۱۹۵
طول (میلیمتر) ۴.۳۳۴ ۴.۶۴۹ ۴.۸۵۶
پهنا (میلیمتر) ۱.۸۱۴ ۱.۸۵۲ ۱.۹۲۶
ارتفاع (میلیمتر) ۱.۶۹۵ ۱.۷۱۰ ۱.۹۰۰
فاصله دو محور (میلیمتر) ۲.۶۵۰ ۲.۶۸۰ ۲.۸۰۰
ارتفاع از زمین (میلیمتر) ۱۳۳ ۱۴۵ ۲۲۵
وزن (تن) ۱.۵ ۱.۸ ۲.۲
ابعاد تایر (جلو) ۲۳۵/۵۵/۱۸ ۲۲۵/۵۵/۱۹ ۲۶۵/۶۰/۱۸
ابعاد تایر (عقب) ۲۳۵/۵۵/۱۸ ۲۲۵/۵۵/۱۹ ۲۶۵/۶۰/۱۸
حجم محفظه بار (لیتر) ۳۷۰
ظرفیت سرنشین (نفر) ۵ ۵ ۷
قیمت تخمینی (میلیون تومان) ۹۶ ۱۲۰ تا ۱۴۰ ۲۰۰ تا ۲۲۰

بیشتر بخوانید:

گالری تصاویر خودروهای هاوال در ایران

بیشتر بخوانید:

 

منبع: Great Wall

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر