;
coinex

ناباروری در مردان با قرار دادن لپ تاپ روی پا؛ آیا چنین چیزی صحت دارد؟

آیا قرار دادن لپ تاپ روی پا تاثیری در ناباروری در مردان  دارد؟ به تازگی تحقیقی در این زمینه انجام شده که نشان از بی خطر بودن این گجت دارد.

به گزارش تکراتو، پیش از این همیشه گمانه زنی هایی در مورد ناباروری در مردان به دلیل قرار دادن لپ تاپ روی پا وجود داشته است، یعنی گفته می شود که میزان دمای لپ تاپ می تواند تعداد اسپرم های آقایان را تحت تأثیر قرار دهد. در این زمینه مصاحبه ای با پزشکان انجام شده که در ادامه به بررسی نتایج به دست آمده می پردازیم.

تاثر لپتاپ بر ناباروری در مردان

براساس نتایج به دست آمده از صحبت با پزشکان مشخص شده است که تاکنون هیچ مدرکی از تأثیر لپتاپ ها بر ناباروری یافت نشده است. همچنین در مورد خانم ها نیز چون تخمدان های آنها در میان بدن قرار گرفته، از هر گونه آسیب احتمالی محافظت می شوند. اما این مسئله در آقایان فرق دارد و گرمای لپ تاپ می تواند بیضه ها را با افزایش دمای دو درجه فارنهایت (1.1 درجه سانتیگراد) روبه رو کند. البته در تحقیق دیگری به افزایش 5 درجه ای (2.7 درجه سانتیگراد) اشاره شده است.

در پایان باید گفت که لپ تاپ های امروزی نسبت به نمونه های قبلی، گرمای کمتری دارند و البته بعید هم به نظر می رسد که فردی به مدت طولانی لپ تاپ را روی پای خود قرار دهد. بنابراین آقایانی که در این زمینه نگران هستند بهتر است احتیاط را در نظر گرفته و فاصله را رعایت کنند.

.

منبع: lifehacker

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر