;
coinex

دستیار صوتی گوگل دقیق‌ترین پاسخ‌ها را به کاربران ارائه می‌کند

دستیار صوتی گوگل در مقایسه با آمازون الکسا، مایکروسافت کورتانا و اپل سیری به عنوان بهترین دستیار صوتی جهان انتخاب شد.   

شرکت بازاریابی Stone Temple Consulting با انجام آزمون‌های مختلف نشان داد که دستیار صوتی گوگل ، بهترین دستیار صوتی جهان است. این در حالیست که دستیار صوتی سیری اپل، در رتبه‌ی آخر این فهرست قرار می‌گیرد.

این شرکت بازاریابی با مقایسه‌ی چهار دستیار صوتی اصلی (گوگل اسیستنت، الکسا، سیری و کورتانا) توانست توانایی پاسخ‌دهی آنها را ارزیابی کند. دو معیار مهم در این آزمون مورد بررسی قرار گرفت: این دستیارهای صوتی به چند سوال پاسخ می‌دهند؟ چه تعداد از این پاسخ‌ها، درست و دقیق است؟ دستیار صوتی گوگل در هر دو معیار از دستیار‌های آمازون الکسا، مایکروسافت کورتانا و اپل سیری پیشی گرفت.


بیشتر بخوانید: درک دستیار هوش مصنوعی گوگل اسیستنت با درک ذهنی یک کودک ۶ ساله برابری می‌کند!


عملکرد دستیار صوتی گوگل در اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند و گوگل هوم به صورت مجزا مورد بررسی قرار گرفت که نتایج متفاوتی را به‌همراه داشت. البته مشخص نیست که در این آزمایش از چه گوشی هوشمندی استفاده شده است؛‌ هرچند که در برخی قسمت‌های گزارش به نام‌های گوگل پیکسل 2، آیفون، آمازون اکو و گوگل هوم اشاره شد.

عملکرد دستیارهای صوتی را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید. سبز پررنگ به معنای تعداد پاسخ‌های ارائه شده و سبز کمرنگ به معنای پاسخ‌های کامل و درست است.

عملکرد دستیارهای صوتی را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید. سبز پررنگ به معنای تعداد پاسخ‌های ارائه شده و سبز کمرنگ به معنای پاسخ‌های کامل و درست است.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، عملکرد دستیار صوتی گوگل در اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند، بهتر از عملکرد آن در گوگل هوم بوده است؛ هرچند که هر دو نسخه در مقایسه با سایر دستیارهای صوتی، بهتر عمل کرده‌اند. البته کورتانا توانست پرسش‌های دقیق‌تری را نسبت به گوگل هوم ارائه کند.

با توجه به این آمارها‌، به این نتیجه می‌رسیم که:

  • دستیار صوتی گوگل در اپلیکیشن‌ گوشی‌های هوشمند، به سوالات بیشتری پاسخ می‌دهد و این پاسخ‌ها با بالاترین میزان دقت و درستی ارائه می‌شوند.
  • دستیار صوتی کورتانا با اختلاف بسیار اندک در رتبه‌ی دوم قرار دارد.
  • آمازون الکسا پاسخ‌های دقیقی را ارائه می‌کند،‌ اما مشکل اینجاست که به تعداد کمی از آنها پاسخ می‌دهد.
  • اپل سیری از لحاظ تعداد پاسخ‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کند، اما پاسخ‌هایی که در نهایت ارائه می‌کند، ‌قابل قبول است.

در این آزمایش از مجموع 24710 پرسش مختلف استفاده شده است. نمودار جالب دیگری که توسط این شرکت بازاریابی منتشر شده، تعداد پاسخ‌های اشتباه دستیارهای صوتی و مقایسه‌ی آن با نتایج سال گذشته را نشان می‌دهد.

نمودار جالب دیگری که توسط این شرکت بازاریابی منتشر شده، تعداد پاسخ‌های اشتباه دستیارهای صوتی و مقایسه‌ی آن با نتایج سال گذشته را نشان می‌دهد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، عملکرد سیری و الکسا نسبت به سال گذشته، کمی بدتر شده است. دستیار صوتی کورتانا، کمترین میزان پاسخ‌های اشتباه را دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر