;
coinex

نکاتی که باید پیش از تماشای فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت بدانید [تماشا کنید]

جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول با نام انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) در سینماهای جهان به نمایش درآمده است. اما پیش از تماشای این اثر جذاب چیزهایی هست که باید بدانید؛ بنابراین اگر از طرفداران دنیای سینمایی مارول هستید، توصیه می‌کنیم در ادامه حتما با تکراتو همراه باشید.

همه چیز در سال 2008 شروع شد، جایی که شخصیت نیک فیوری به عنوان بنیان‌گذار گروه انتقام‌جویان از تونی استارک برای پیوستن به تیم انتقام‌جویان دعوت کرد و ده سال پس از اکران اولین فیلم از سه گانه‌ی مرد آهنی، این بار در جدیدترین فیلم دنیای مارول یعنی انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت، قدرتمند‌ترین قهرمانان زمین به کمک یکدیگر می‌آیند تا زمین را از نابودی به دست بی‌رحم‌ترین و در عین حال قدرتمند‌ترین دشمنی که تا کنون در مقابل خود دیده‌اند یعنی تانوس ملقب به تایتان دیوانه نجات دهند.

نیک فیوری

در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، 76 شخصیت از دنیای مارول حضور خواهند داشت و همچنین طولانی‌ترین فیلم سینمایی مارول تا امروز به حساب می‌آید. داستان این فیلم پیرامون 6 سنگ بی‌نهایت با قدرت‌های خارق‌العاده شکل گرفته و البته این شکل‌گیری چیزی نزدیک به یک دهه زمان برده و فیلم‌های مختلفی از این مجموعه به نمایش درآمده‌اند تا به جنگ بی‌نهایت رسیده‌ایم.

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

با این اوصاف اگر می‌خواهید برای تماشای بزرگترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ آماده شوید، چیزهایی است که باید بدانید و در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

تانوس کیست؟

تانوس، تایتان دیوانه، اولین بار در صحنه‌های نمایش داده شده در طول تیتراژ انتهایی اولین فیلم انتقام‌جویان برای لحظاتی ظاهر شد و پس از آن نیز چند باری در فیلم‌های مختلف این مجموعه حضور پیدا کرد، اما تاکنون شناخت ویژه‌ای از این شخصیت مرموز برای تماشاگران شکل نگرفته است و اینکه دلیل دشمنی او با قهرمانان زمین چیست؟

تانوس، تایتان دیوانه، اولین بار در صحنه‌های نمایش داده شده در طول تیتراژ انتهایی اولین فیلم انتقام‌جویان برای لحظاتی ظاهر شد

در دنیای کامیک‌های مارول تانوس یکی از جاودانه‌ها است، یعنی یکی از ابرانسان هایی که با مهندسی ژنتیک به وجود آمده و در قمر تایتان که بزرگترین قمر سیاره‌ی زحل است، سکونت پیدا کرده‌اند. او فوق‌العاده باهوش، قدرتمند است و با ظاهری عجیب به دنیا آمده، زیرا ژن‌های جهش یافته دارد.

تانوس دغدغه‌ی مرگ دارد و به نوعی تجسم مرگ محسوب می‌شود. او برای بدست آوردن عشقش در کامیک‌های مارول نیمی از کهکشان را با یک بشکن خود به کمک دستکش جادویی و 6 سنگ بی‌نهایت نابود می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸


نمی‌دانیم که چقدر از پیشینه‌ی زندگی این ضد قهرمان در فیلم اونجرز: اینفینیتی وار نمایش داده خواهد شد، اما مشخص است که او به دنبال بدست آوردن این سنگ‌های ابدیت است و اگر تمام آن‌ها را بدست آورد، آن زمان احتمالا انتقام‌جویان طعم شکست را خواهند چشید.

بیگانگان همراه تانوس

طبیعتا تانوس به تنهایی برای نبرد با انتقام‌جویان نخواهد آمد و او یک لشکر بزرگ از بیگانگان فضایی را با خود به همراه دارد، اما در کنار این لشکر بزرگ یک گروه ویژه از ضد قهرمان‌های قدرتمندتر نیز حضور دارد که محفل سیاه نام دارند. اعضای این گروه مخوف در کامیک‌ها 5 نفر از ژنرال‌های اصلی ارتش تانوس هستند، اما ظاهرا در فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت اعضای محفل سیاه تنها چهار نفر خواهند بود.

سنگ‌های ابدیت

می‌دانیم که تانوس به دنبال این 6 سنگ بی‌نهایت است، اما ماهیت حقیقی این سنگ‌ها چیست؟ در یکی از فیلم‌های مارول با نام نگهبانان کهکشان کمی از تاریخچه‌ی این سنگ‌ها به نمایش درآمده و فردی به نام کلکسیونر، ماهیت این سنگ‌ها را این‌گونه شرح می‌دهد:

جهان زمانی منفجر شده و به ذرات ذاتی خود تقسیم شد، بقایای ذرات این سیستم به شکل سنگ‌های قدرتمند فشرده شدند؛ در نتیجه این سنگ‌ها قدرت‌های نابود‌گری درون خود دارند.

اولین سنگ در فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو، به شکل یک سنگ آبی رنگ داخل مکعبی درخشان نشان داده می‌شود که می‌تواند دروازه‌ها‌ی عبور به سراسر جهان هستی را باز کند و سنگ فضا نام دارد. بر اساس کتاب‌های کمیک، تانوس به کمک قدرت این سنگ می‌تواند در آن واحد همه‌جا حضور داشته باشد.

سنگ دوم، سنگ ذهن نامیده می‌شود که قدرت بخش عصای لوکی برادر شرور ثور در اولین فیلم انتقام‌جویان بود، هرچند که در ابتدا به رنگ آبی دیده می‌شود، اما این سنگ در واقع زرد رنگ است و می‌توان به کمک آن قربانیان را هپنوتیزم کرد و یا اینکه ذهن افراد را فریب داد.

سنگ سوم، سنگ قدرت است که همانطور که از نامش پیداست، قدرت دارنده‌ی این سنگ افزایش می‌یابد و می‌تواند با این قدرت یک سیاره را نابود کند. در کتاب‌های کمیک این سنگ، قدرت سایر سنگ‌های ابدیت را نیز افزایش می‌دهد.

سنگ سبز رنگ چهارم که سنگ زمان نام دارد در فیلم دکتر استرنج برای اولین بار نمایش داده شد، به مالک خود امکان کنترل و بازگرداندن زمان و همچنین ایجاد چرخه‌های زمانی را می‌دهد.

می‌دانیم که تانوس به دنبال این 6 سنگ بی‌نهایت است، اما ماهیت حقیقی این سنگ‌ها چیست؟

پنجمین و عجیب‌ترین سنگ اولین بار در فیلم ثور: دنیای تاریک نشان داده شد که سنگ واقعیت نام دارد. قدرت‌های اصلی این سنگ تاکنون در هیچ فیلمی نمایش داده نشده، اما بر اساس کمیک‌ها این سنگ می‌تواند ماهیت واقعیت را تغییر دهد.

ششمین و آخرین سنگ که تاکنون در هیچ فیلمی نشان داده نشده، یک سنگ نارنجی رنگ به نام سنگ روح است. در کمیک‌ها این سنگ به تانوس قدرت می‌دهد تا همه‌ی ارواح زنده را کنترل کند و حتی مردگان را نیز به دنیا بازگرداند.

این سنگ‌ها کجا هستند؟

بر اساس تریلری که از فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت منتشر شده، تانوس قطعا دو سنگ قدرت و زمان را در اختیار خواهد داشت، اما سوال اینجاست که بقیه سنگ‌ها کجا هستند؟

دکتر استرنج، سنگ زمان را داخل یک جسم جادویی به نام کامارتاج قرار داد و در فیلم ثور: دنیای تاریک نیز دیدیم که سنگ واقعیت به دست کلکسیونر رسید، هرچند که پس از انفجارهای فیلم محافظان کهکشان کسی نمی‌داند که آیا این سنگ هنوز هم در اختیار اوست یا خیر.

سنگ ذهن در فیلم انتقام‌جویان: عصر آلترون این سنگ در پیشانی شخصیت قهرمانی جدید به نام ویژن قرار گرفت و برای وی پرواز، شلیک لیزر و گذشتن از دیوارها را امکان پذیر می‌کرد، اما هیچکس از محل مخفی شدن سنگ روح اطلاعی ندارد.

البته چند فرضیه نیز در این مورد وجود دارد، یکی اینکه این سنگ در اختیار هیم‌دال است، دوم این احتمال وجود دارد که این سنگ تا فیلم انتقام‌جویان 4 نمایش داده نخواهد شد و فرضیه آخر اینکه تانوس در تمام این مدت این سنگ را در اختیار داشته است.

انتقام‌جویان متفرق

در پایان فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، انتقام‌جویان از یکدیگر جدا شدند. کاپیتان آمریکا مجموعه‌ی شیلد را ترک کرد، اما تونی استارک همچنان با ویژن، ماشین جنگی و مرد عنکبوتی کار می‌کند؛ اما اگر انتقام‌جویان به دنبال شکست دادن این دشمن قدرتمند فرازمینی هستند، باید اختلافات خود را کنار بگذارند و در یک جبهه مبارزه کنند.

کینه‌ی محافظان کهکشان

استار لرد و یاران عجیب وی بالاخره در فیلم نبرد بی‌نهایت با انتقام‌جویان ملاقات خواهند کرد، اما باید بدانید که انگیزه‌های این گروه برای ایستادگی در برابر تانوس شخصی‌تر از سایر قهرمانان داستان است. نبیولا و گامورا فرزند‌خواند‌گان تانوس هستند که به وسیله‌ی او تبدیل به قاتلانی فوقالعاده شده‌اند.

کینه‌ی محافظان کهکشان

نبیولا به قدری از تانوس تنفر دارد که انتقام از پدرخوانده‌ی خود را اولویت اولش قرار داده و گامورا نیز با شکنجه‌هایی دوران کودکیش که تانوس به او تحمیل کرده دشمنی ویژه‌ای با او دارد. همچین درکس نابودگر نیز به دنبال انتقام از تانوس برای به قتل رساندن خانواده‌ی خود است.

اسکارلت بینا

به احتمال زیاد شخصیت ویژن (vision) از فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت، جان سالم به در نخواهد برد؛ زیرا تانوس به دنبال سنگ ذهن بوده و این سنگ نیز در پیشانی ویژن جای گرفته است، اما کاراکتر اسکارلت بینا که نوعی قدرت‌های جادویی و کنترل ذهن دارد نیز این توانایی‌های خود را از این سنگ بدست آورده و احتمالا دلیل ارتباط احساسی این دو شخصیت با یکدیگر نیز همین موضوع باشد.

شخصیت ویژن (vision)
شخصیت ویژن (vision) در فیلم‌های مارول

بازیگر شخصیت اسکارلت نیز در یک مصاحبه عنوان کرده که نقش او در نبرد بی‌نهایت بار احساسی بسیار سنگینی داشته است. تماشای رابطه‌ی عاشقانه‌ی این دو شخصیت در گیر و دار نبرد ویران‌کننده انتقام‌جویان در برابر تانوس می‌تواند بسیار جذاب باشد، بویژه که این دو کاراکتر در جنگ داخلی میان انتقام‌جویان در دو گروه مقابل یکدیگر ایستادند و جدا شدن سنگ ذهن از پیشانی ویژن به وسیله محفل سیاه می‌تواند نقطه‌ی پایانی بر این عشق باشد.

اولین ملاقات

در فیلم ثور: رگناروک دیدیم که مسیر ثور و هالک از سایر انتقام‌جویان جدا شده و در بخش دیگری از کهکشان داستان شکل می‌گیرد. در تیتراژ پایانی فیلم می‌بینیم که قهرمانان این فیلم در مسیر بازگشت به زمین با سفینه‌ تانوس مواجه می‌شوند که احتمالا تانوس در این ملاقات سنگ فضا را که لوکی از قصر پدرش اودین پیش از نابودی ازگارد ربوده، مال خود خواهد کرد.

خط مقدم

واکاندا در دنیای مارول ابتدا به عنوان یک کشور جهان سوم معرفی و سپس مشخص می‌شود که به دلیل معادن ویژه‌ای که از سخت‌ترین فلز جهان یعنی وایبرنیوم دارند یک کشور فوق پیشرفته هستند و این موضوع در فیلم پلنگ سیاه با جزئیات جذاب به تصویر کشیده شده است، اما کشور واکاندا چه نقش کلیدی در نبرد بی‌نهایت خواهد داشت؟


تماشا کنید: تریلر جدید فیلم Black Panther


بر اساس گفته‌های کارگردان فیلم اونجرز جنگ ابدیت، سنگ ذهن به واکاندا خواهد رسید و بنابراین عجیب نیست که این محل به خط مقدم نبرد انتقام‌جویان و لشکر تانوس تبدیل شود.

بر اساس گفته‌های کارگردان فیلم اونجرز جنگ ابدیت، سنگ ذهن به واکاندا خواهد رسید و بنابراین عجیب نیست که این محل به خط مقدم نبرد انتقام‌جویان و لشکر تانوس تبدیل شود.

ضمنا شخصیت پلنگ سیاه، دوست کاپیتان آمریکا، باکی بانر یا همان سرباز زمستان را بعد از فیلم جنگ داخلی در کشورش مخفی کرده است و در تیتراژ پایانی فیلم پلنگ سیاه می‌بینیم که سرباز زمستان نیز در محفظه‌ی خواب مصنوعی بیدار می‌شود و در این نبرد شانه به شانه‌ی انتقام‌جویان خواهد بود.

انتقام‌جویان گمشده

همان‌طور که اشاره شد کاراکترهای زیادی در فیلم انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت حضور خواهند داشت، اما سوال برخی دوست‌داران مارول این است که چرا برخی از قهرمانان از جمله مرد مورچه‌ای و هاکای در تریلر فیلم دیده نمی‌شوند، پس آنها کجا هستند؟

این دو شخصیت در دنیای مارول نقش پررنگی دارند، اما اثری از هیچ یک در تریلر و حتی پوستر فیلم جنگ ابدیت به چشم نمی‌خورد. آیا این دو کاراکتر در جنگ حضور ندارد یا برای شکست دادن تایتان دیوانه می‌جنگند؟

کارگردانان فیلم گفته‌اند که هاکای زندگی متفاوتی نسبت به سایر دوستان قهرمان خود در پیش گرفته است و او در این فیلم داستان خود را دنبال می‌کند، واکنش هاکای به اتفاقات فیلم جنگ داخلی بسیار خاص بوده و همین واکنش در این فیلم او را در جایگاه ویژه‌ای قرار خواهد داد.

همچنین براساس گزارش‌ها مرد مورچه‌ای نیز در میان بازیگران فیلم حضور دارد و احتمالا کوچکترین انتقام‌جو نیز در تریلر فیلم باشد، اما او را نمی‌بینیم؛ حتی ممکن است که او درون لباس یکی دیگر از انتقام‌جویان مخفی شده باشد.

این تمام چیزی بود که باید پیش از تماشای فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت می‌دانستید، اکنون از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی جذاب این توضیحات را نیز به تماشا بنشینید و سپس به ما بگویید که آیا به نظر شما فیلم جدید انتقام‌جویان می‌تواند موفقیت‌های مارول را ادامه دهد؟

بیشتر بخوانید:

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر