;
coinex

معرفی دو پردازنده جدید با گرافیک مجتمع توسط AMD

AMD دو پردازنده جدید با گرافیک مجتمع را معرفی کرد. این دو چیپ از خانواده رایزن هستند و از نسخه‌های کم‌مصرف محصولات قبلی این شرکت به شمار می‌روند.

به گزارش تکراتو، سال گذشته اولین پردازنده سری رایزن از سوی AMD رونمایی شد. این محصول تنها یک پردازنده بود و اگر کاربر به پردازش گرافیکی هم نیاز داشت، لازم بود تا از یک کارت گرافیک مجزا استفاده کند.


بیشتر بخوانید: پردازنده گرافیکی سامسونگ با نام S-GPU راه اندازی خواهد شد


در ادامه این شرکت تصمیم گرفت تا محصولات خود را به همراه پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع عرضه کند. بنابراین چیپ‌های گرافیکی رادئون وگا در کنار سری رایزن، ابتدا برای محصولات مخصوص لپتاپ و سپس دسکتاپ عرضه شدند.

معرفی دو پردازنده جدید با گرافیک مجتمع

AMDهم‌چنان در حال گسترش طیف محصولات خانواده رایزن است. دو پردازنده جدید با گرافیک مجتمع به تازگی معرفی شده اند که مخصوص دسکتاپ هستند و Rayzen 3 2200GE  و Ryzen 5 2400GE نام دارند.

این دو پردازنده جدید با گرافیک مجتمع دارای معماری مشابه برای پردازنده و پردازشگر گرافیکی هستند و تعداد هسته‌های آن‌ها نیز برابر است. اما چیپ‌های جدید از فرکانس کاری پایین‌تری بهره می‌برند و در نتیجه توان طراحی حرارتی آن‌ها کاهش پیدا کرده است و برای استفاده در رایانه‌های بدون فن نیز گزینه‌ای مناسب هستند.

چیپ هسته‌ها/Threads فرکانس پایه و بوست پردازشگر گرافیکی سرعت GPU توان طراحی حرارتی
رایزن 5 2400GE ۴ و ۸ ۳.۲ گیگاهرتز و ۳.۶ گیگاهرتز وگا ۱۱ ۱۲۵۰ مگاهرتز ۳۵ وات
رایزن 5 2400G ۴ و ۸ ۳.۶ گیگاهرتز و ۳.۹ گیگاهرتز وگا ۱۱ ۱۲۵۰ مگاهرتز ۶۵ وات
رایزن 5 2200GE ۴ و ۴ ۳.۲ گیگاهرتز و ۳.۶ گیگاهرتز وگا ۸ ۱۱۰۰ مگاهرتز ۳۵ وات
رایزن 5 2200G ۴ و ۴ ۳.۵ گیگارهرتز و ۳.۷ گیگاهرتز وگا ۸ ۱۱۰۰ مگاهرتز ۶۵ وات

ویژگی پردازنده های جدید AMD

هر دو چیپ جدید از معماری ساخت ۱۴ نانومتری بهره برده اند و به همراه ۳۸۴ کیلوبایت حافظه کش نوع  L1، دو مگابایت نوع L2 و ۴ مگابایت نوع L3 عرضه خواهند شد. امکان استفاده از آن‌ها در کنار حافظه‌های رم DDR4 تا فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز وجود دارد. پشتیبانی از پلتفرم Socket AM4  مخصوص AMD نیز در این محصولات وجود دارد. این دو پردازنده جدید با گرافیک مجتمع به‌صورت آنلاک عرضه می‌شوند و کاربران می‌توانند فرکانس کاری آن‌ها را تغییر دهند. قیمت این پردازنده ها مشخص نیست اما مدل‌های ۶۵ واتی 2200G  و 2400G  به ترتیب برچسب قیمت ۱۰۰ دلاری و ۱۶۳ دلاری دارند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: liliputing

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر