;
coinex

با راه های ساخت پسورد قوی و غیرقابل حدس آشنا شوید

داشتن یک پسورد قوی و غیرقابل حدس بسیار مهم است. زیرا هکرها همواره به دنبال یافتن راهی برای نفوذ به سیستم ها از طریق یافتن رمز عبور هستند.

به گزارش تکراتو، یکی از راه‌هایی که از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری و حریم شخصی افراد جلوگیری می‌کند، ساخت و استفاده از یک پسورد قوی و غیرقابل حدس است.

این روزها حملات سایبری و هک حساب‌های کاربری رایانه و گوشی هوشمند نظیر ای‌میل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام افزایش یافته و بهتر است بیشتر از همیشه نسبت به امنیت دقت نمود و اقدامات لازم را انجام داد.  تحقیقات نشان می دهد که هنوز هم بسیاری از افراد در جهان کلمات عبور بسیار ساده ای را انتخاب می کنند که قابل حدس هستند و این می تواند برای آنها بسیار گران تمام شود.

راه هایی برای ساخت پسورد قوی و غیرقابل حدس

در اینجا قصد داریم به بررسی راه هایی برای ساخت پسورد قوی و غیرقابل حدس بپردازیم. در صورت رعایت این نکات رمز عبور شما غیرقابل حدس خواهد بود و نیازی به نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت. با تکراتو همراه باشید.

  1. برای حساب های متفاوت خود، حتما از پسوردهای متفاوت استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین اشتباهات کاربران در این مورد، استفاده از یک گذرواژه برای تمام حساب ها است.
  2. در رمز عبور انتخابی خود حتما از سمبل‌ها و حروف غیر الفبایی استفاده کنید. استفاده از این نوع کاراکترها برای رمز می تواند بسیار مناسب باشد.
  3. حتما در زمان انتخاب پسورد قوی و غیرقابل حدس ترکیب اعداد و کلمات فراموش نشود. زیرا حدس زدن رمز در این حالت نیز بسیار دشوار است.
  4. رمز انتخابی برای حساب های کاربری نه باید خیلی کوتاه باشد و نه خیلی بلند. اگر کوتاه باشد قابل حدس است و اگر بلند باشد ممکن است توسط کاربر فراموش شود.
  5. استفاده از اپلیکیشن‌های معتبر مدیریت گذرواژه نیز می تواند برای داشتن یک پسورد قوی و غیرقابل حدس مناسب باشد.
  6. از ترکیب حروف کلمات هم می توان برای ساخت رمز استفاده کرد. مثلا بخش های دو کلمه را ترکیب کرد.
  7. می توان به جای یک کلمه از یک عبارت یا جمله برای رمز استفاده کرد.
  8. هرگز گذرواژه های خود را در موبایل نگهداری نکنید.

.

منبع: transformingthenation

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر