;
coinex

مروری بر زندگی ناصر چشم آذر به بهانه درگذشت وی

ناصر چشم آذر ، موسیقی دان، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده ایرانی امروز صبح 14 اردیبهشت 1397 در سن 68 سالگی براساس سکته قلبی درگذشت.

به گزارش تکراتو، ناصر چشم‌ آذر موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده ایرانی موفق، امروز صبح درگذشت. وی تاکنون در زمینه کاری خود موفقیت های بسیاری به دست آورده است. چشم آذر با خواننده های بزرگی کار کرده و تاکنون توانسته جایزه هایی بزرگ را از آن خود کند.

آغاز فعالیت ناصر چشم آذر از کودکی

ناصر چشم آذر در دهم دی 1329 در اردبیل، به دنیا آمد. وی از کودکی به موسیقی علاقه داشت و پدرش در این راه بسیار به وی کمک کرد. چشم آذر در کودکی ساز آکاردئون را برای خود انتخاب کرد و همراه با آن تئوری های موسیقی را نیز آموخت. چشم آذر در ۱۲ سالگی به‌همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران می‌شود. همچنین در سن 13 سالگی توانست جایزه ویژه موسیقی را در دبیرستان به خاطر نواختن آکاردئون از آن خود نماید.

فوت ناصر چشم آذر

چشم آذر تا 16 سالگی در اداره کل هنرهای زیبا کشور از طریق موسیقی های فولکوریک – ارمنی – آشوری و ایرانی به فعالیت پرداخت. در 17 سالگی به عراق رفت و کنسرتی را برای سفارت ایران در عراق رهبری کرد. وی به موسیقی جاز نیز علاقه مند بود و همین باعث شد تا در سن 20 سالگی برای گذراندن این دوره ها راهی آمریکا شود.

رفتن به آمریکا برای ادامه تحصیلات

ناصر چشم آذر در سال 1357 نیز برای ادامه تحصیلات موسیقی راهی آمریکا شد و به مدت 5 سال دوره موسیقی فیلم را در آنجا فرا گرفت. وی در 9 اردیبهشت سال 1363 به ایران بازگشت و ادامه فعالیت های خود را آغاز کرد. ناصر چشم‌ آذر که قرار بود پس از حدود 30 سال در تالار وحدت روی صحنه برود، متاسفانه اجرای کنسرت وی با حادثه منا در سال 94 همزمان شد و به دلیل این مسئله کنسرت وی لغو گردید.

علت فوت ناصر چشم آذر

زندگی و ازدواج ناصر چشم آذر

همسر ناصر چشم آذر، شیرین احمدلو است. آنها صاحب دو فرزند هستند که یکی دختر و دیگری پسر است. پسر چشم آذر در ایران و دخترش در خارج از ایران به دنیا آمده اند.

افتخارات ناصر چشم آذر

 

افتخارات ناصر چشم آذر

باران عشق یکی از شاهکارهای این موسیقی دان بزرگ است. همچنین عده ای عقیده دارند که جدیدترین موسیقی فیلم وی را شنیده‌اند و این موسیقی یکی از شاهکارهای سینمایی وی است. موسیقی فیلم سینمایی آنها به کارگردانی احسان سلطانیان این شاهکار بزرگ است. همچنین آهنگ هجرت با شعر شهیار قنبری که قرار بود افشین مقدم در سال ۱۳۵۵ این را اجرا کند نیز یکی از کارهای معرف چشم آذر است. اما به دلیل تصادف مقدم فوت می‌کند، و گوگوش این ترانه را اجرا می‌ کند.

جوایز

  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن در هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای موسیقی فیلم هامون
  • برنده سیمرغ بلورین دوازدهمین جشنواره فیلم فجر برای موسیقی فیلم های بلندی های صفر و چشم شیطان
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای موسیقی فیلم خواهران غریب
  • برنده سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره فیلم فجر برای موسیقی فیلم قارچ سمی
  • بهترین موسیقی فیلم در هفتمین دوره جشن خانه سینما برای فیلم قارچ سمی
  • بهترین موسیقی فیلم در جشنواره فیلم مالزی برای موسیقی فیلم خواهران غریب
  • کاندید تندیس زرین بهترین موسیقی متن هشتمین دوره جشن خانه سینما برای موسیقی شمعی در باد

فوت ناصر چشم آذر

ناصر چشم‌ آذر استاد بنام موسقی ایران امروز 14 اردیبهشت 97 در سن 68 سالگی درگذشت. علت فوت وی سکته قلبی اعلام شده است. روحش شاد و یادش گرامی باد.

.

گردآوری: تکراتو

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر