;
coinex

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X : کدام گوشی پرچمدار را انتخاب کنیم؟

اپل و ال جی از برترین‌های صنعت گوشی سازی هستند و محصولات بسیار خوبی را عرضه کرده‌اند. در این مطلب به مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X پرداخته‌ایم.

مقدمه

گوشی پرچمدار ال جی جی 7 تین‌کیو بعد از ماه‌ها شایعه پراکنی و گمانه زنی بالاخره رسید. این گوشی پیشرفته کره‌ای باید در بازار گوشی‌های قدرتمند با محصولات زیادی سرشاخ شود تا بتواند خود را به کاربران اکوسیستم گوشی‌های پیشرفته ثابت کند. در روال عادی ال جی جی 7 تین‌کیو اغلب با گوشی‌های پرچمدار دیگری از اکوسیستم اندروید مقایسه می‌شود اما ما تصمیم گرفته‌ایم که دامنه دید خود را بازتر کنیم و این محصول را در مقابل یک گوشی پرچمدار از اکوسیستم اپل بگذاریم. در این نوشتار به مقایسه مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X

مشخصات فنی

مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X
نام گوشی ال جی جی 7 تین‌کیو اپل آیفون X
مشخصات
ابعاد 153.2 در 71.9 در 7.9 میلی‌متر 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر
وزن 162 گرم 174 گرم
اندازه نمایشگر 6.1 اینچی IPS LCD 5.8 اینچی سوپر رتینا AMOLED
رزولوشن تصویر 3120 در 1440 پیکسل با تراکم پیکسل 564 ppi 2436 در 1125 پیکسل با تراکم پیکسل 458 ppi
سیستم عامل اندروید 8 اوریو آ‌ی‌او‌اس 11
ظرفیت‌های حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت 64 و 256 گیگابایت
توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD دارد – تا 2 ترابایت ندارد
سیستم پرداخت الکترونیکی اندروید پی اپل پی
پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 ای 11 بیونیک
ظرفیت‌های رم 4 و 6 گیگابایت 3 گیگابایت
دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 16 مگاپیکسلی دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی 7 مگاپیکسلی فیس تایم اچ دی (FaceTime HD)
قابلیت فیلم برداری تا حداکثر کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه تا حداکثر کیفیت 2160 پیکسلی در نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسلی در نرخ 240 فریم بر ثانیه
نسخه بلوتوث 5 5
پورت‌ها جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت یو اس بی نوع سی لایتنینگ (Lightning)
اسکنر اثر انگشت دارد ندارد – فیس آی دی
کد محافظتی در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک IP68 IP67
ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت 2716 میلی‌آمپر ساعت
فروشگاه نرم افزاری آنلاین گوگل پلی استور اپل اپ استور
رنگ‌ها بسته به بازار عرضه (خاکستری، مشکی، آبی و صورتی) خاکستری و نقره‌ای
قیمت پایه نامشخص 1000 دلار
امتیاز کسب کرده از 5 در بررسی در دست بررسی 4.5

کارایی، عملکرد باتری و قابلیت شارژ

کارایی، عملکرد باتری و قابلیت شارژ

گوشی پرچمدار جدید سازنده کره‌ای کارایی بسیار خوبی دارد. این گوشی هوشمند از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 بهره می‌برد و در دو مدل با رم‌های 4 و 6 گیگابایتی عرضه می‌شود. حال این سوال مطرح می‌شود که در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X ، محصول سازنده آمریکایی چه وضعیتی دارد؟ توصیه می‌کنیم که با چشم امیدواری به گوشی جدید ال‌جی نگاه نکنید؛ زیرا برای مثال علی‌رغم اینکه سازنده کره‌ای در ساخت گوشی جدیدش از یک پردازشگر 2018 پیشرفته استفاده کرده است، این تراشه توانایی رقابت با پردازنده ای 11 بیونیک اپل را ندارد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که تراشه اپل علاوه بر اینکه در تست‌های بنچمارک عملکرد بهتری را در مقایسه با تراشه کوالکام ارائه کرده است، در دنیای واقعی هم روان‌تر کارهای کاربرش را انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید: ادعای جدید ال‌جی: ما قبل از اپل به فکر ناچ نمایشگر بودیم


شاید فکر کنید که محصول ال‌جی را در هر مدل (4 یا 6 گیگابایتی) که خریداری کنید، می‌توانید گوشی اپل را شکست دهید؛ اما این باور چندان هم صحیح نیست. در این زمینه باید گفت که دهمین آیفون اپل با یک رم 3 گیگابایتی عرضه شده است اما این محصول از سیستم عامل iOS 11 بهره می‌برد و این پلتفرم نیز عملکرد روان‌تری را در مقایسه با سیستم عامل اندروید 8 اوریو ارائه می‌کند.

از نظر عملکرد باتری و شارژ شدن آن ال جی جی 7 تین‌کیو و آیفون X اپل شباهت زیادی به یکدیگر دارند. گوشی ال‌جی از یک باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی و گوشی اپل از یک باتری 2,716 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اما باید در نظر داشت که جی 7 تین‌کیو به یک نمایشگر 6.1 اینچی مجهز شده است در حالی که آیفون X محتویات مورد نظر شما را با یک نمایشگر 5.8 اینچی کوچک‌تر نشان می‌دهد. باتری هر دو گوشی هوشمند توانایی پشتیبانی فناوری‌های شارژ بی سیم و شارژ سریع را نیز دارند.

در مجموع هر دو گوشی از نظر عملکرد و راندمان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند اما تراشه ای 11 بیونیک اپل باعث می‌شود که در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X محصول کوپرتینو از نظر کارایی برنده باشد.

برنده: آیفون X اپل

طراحی و مقاومت

طراحی و مقاومت

اگر از نمای جلو به هر دو گوشی نگاه کنید، شاید به سختی بتوانید تفاوت بسیار زیادی را بین پنل جلویی ال جی جی 7 تین‌کیو و اپل آیفون X ببینید. هر دو گوشی از صفحه نمایش‌های تقریبا تمام صفحه با شکاف قرار گرفته در قسمت فوقانی خود بهره می‌برند با این تفاوت که شما می‌توانید در محصول سازنده مشهور کره‌ای این شکاف را پنهان کنید. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز در هر دو گوشی بسیار باریک هستند و هیچ سنسور اسکنر اثر انگشت و کلید خانه‌ای هم در جلو این دو محصول دیده نمی‌شود.

زمانی که به پشت دو گوشی نگاه می‌کنید، متوجه تفاوت‌های بیشتری می‌شوید. برای مثال ال‌جی در گوشی خود سنسورهای دوربین اصلی را در قسمت مرکزی پنل پشتی قرار داده و یک سنسور اسکنر اثر انگشت را نیز در زیر این سخت‌افزار گذاشته است؛ در حالی که اپل سبک طراحی ظریف‌تری را دنبال کرده و دو سنسور دوربین اصلی گوشی خود را در گوشه سمت چپ بالای بدنه آیفون X گذاشته است.

می‌دانیم‌ که زیبایی از نظر هر شخصی به گونه‌ای خاص تعریف می‌شود اما می‌توان گفت که آیفون X در مجموع زیباتر از جی 7 تین‌کیو است. در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X محصول کوپرتینو از نظر وزنی هم سنگین‌تر است، به همین دلیل زمانی که در دست قرار می‌گیرد کاربر حس می‌کند که این گوشی هوشمند کیفیت ساخت بهتری هم دارد.

از نظر میزان مقاومت بدنه هر دو گوشی شانه به شانه یکدیگر پیش می‌روند به این نحو که در ساخت هر دو محصول از شیشه مقاوم سازی شده (گوریلا گلس 5) استفاده شده است و بدنه هر دو محصول نیز در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مقاوم سازی شده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که گوشی ال جی از کد محافظتی IP68 بهره می‌برد در حالی که گوشی کوپرتینو به کد محافظتی IP67 مجهز شده است. تفاوت کمی در این زمینه وجود دارد اما به نظر می‌رسد که گوشی سازنده مشهور کره‌ای در صورت شیرجه رفتن در آب بهتر بتواند از خود محافظت کند.

از نظر طراحی شباهت زیادی بین هر دو گوشی وجود دارد با این حال می‌توان گفت که آیفون X اپل بهتر است زیرا این گوشی هوشمند ظاهر زیباتری دارد و به دلیل داشتن وزن بیشتر تعادل و حس بهتری را در دست کاربر ایجاد می‌کند. ال جی جی 7 تین‌کیو از نظر مقاومت بدنه امتیاز بیشتری را کسب می‌کند اما تفاوت امتیاز کسب شده از این نظر آنقدر نیست که برتری را از نظر طراحی به این گوشی هوشمند بدهد به همین دلیل می‌توان گفت که در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X محصول کوپرتینو از نظر طراحی هم برنده است.

برنده: آیفون X اپل

صفحه نمایش

صفحه نمایش

ال‌جی در ساخت گوشی جی 7 تین‌کیو خود از یک نمایشگر بزرگ 6.1 اینچی IPS LCD با رزولوشن 3120 در 1440 پیکسلی استفاده کرده است. در مقابل آیفون X اپل از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی بهره می‌برد. باید به این مطلب نیز اشاره کرد که تراکم پیکسل نمایشگر گوشی ال جی 564ppi و تراکم پیکسل گوشی اپل 468ppi است؛ به همین دلیل تصاویر بر روی صفحه نمایش گوشی سازنده کره‌ای با وضوح بیشتری نمایش داده می‌شوند.

به نظر می‌رسد که نمایشگر گوشی ال‌جی از هر نظر ویژگی‌های بهتری دارد اما باید به این امر اشاره کرد که فناوری به کار رفته در ساخت این نمایشگر در مقایسه با فناوری به کار رفته در ساخت نمایشگر گوشی آیفون X در رتبه پایین‌تری قرار دارد. نمایشگر جی 7 تین‌کیو یکی از روشن‌ترین صفحه نمایش‌های ساخته شده در صنعت گوشی سازی است و می‌تواند 1,000 nits روشنایی را تامین کند اما به خوبی نمایشگر AMOLED به کار رفته در گوشی آیفون X و سایر گوشی‌هایی که از این فناوری بهره می‌برند، نیست.

در واقع اگر نمایشگرهای LCD و AMOLED را در کنار یکدیگر بگذارید، تفاوت موجود بین این دو فناوری را به وضوح می‌بینید زیرا نمایشگرهای AMOLED می‌توانند رنگ‌ها را با کیفیت بهتری نشان دهند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که پنل‌های AMOLED رنگ سیاه را نیز با عمق بسیار بهتری نمایش می‌دهند و نمایشگرهای LCD از این نظر به هیچ وجه با آن‌ها قابل مقایسه نیستند.

در مجموع می‌توان گفت که در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X نمایشگر AMOLED به کار رفته در گوشی سازنده آمریکایی باعث می‌شود که این محصول برنده شود.

برنده: آیفون X اپل


بیشتر بخوانید: نگاه نزدیک به ال جی جی ۷ تین کیو ؛ پرچمدار مجهز به هوش مصنوعی و ناچ نمایشگر


دوربین

دوربین

سازنده مشهور کره‌ای همیشه گوشی‌های سری جی خود را با دوربین‌های بسیار خوبی عرضه کرده ولی به نظر می‌رسد که در ساخت مدل جی 7 تین‌کیو این بهینه سازی را بهتر اعمال کرده است. این سازنده در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش علاوه بر این که سخت افزارهای بهتری را به کار گرفته، از فناوری هوش مصنوعی هم استفاده کرده است تا کاربرانش را قادر سازد در هر شرایطی عکس‌های باکیفیتی را از مناظر مورد نظر خود بگیرند.

ال جی جی 7 تین‌کیو از یک دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور اصلی این دوربین به یک دیافراگم f/1.6 مجهز شده است تا بتواند در شرایط کم نور عکس‌های بهتری را ثبت کند. ال‌جی در ساخت جی 7 تین‌کیو مانند دیگر گوشی‌های سری جی خود از یک سنسور ثانویه زاویه گسترده (Wide Angle) استفاده کرده است. این سنسور از یک دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد و زاویه دیدی معادل 107 درجه را پوشش می‌دهد. جی 7 تین‌کیو یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی واید انگل 80 درجه با دیافراگم f/1.9 را نیز در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

سازنده مشهور کره‌ای دوربین گوشی پرچمدار جدیدش را به ویژگی‌های نرم افزاری خوبی نیز مجهز کرده است. این گوشی هوشمند برای مثال از یک مجموعه قابلیت‌های هوش مصنوعی با نام Al CAM بهره می‌برد. این جعبه ابزار نرم افزاری برای اولین بار در گوشی ال جی وی 30 تین‌کیو به کار رفت و این توانایی را دارد که اشخاص و اشیاء را شناسایی کند و به طور خودکار در هنگام گرفتن عکس از آن‌ها به تناسب ویژگی‌های هدف عکاسی از یکی از 19 حالت عکاسی خود استفاده نماید. دو دوربین گوشی ال جی جی 7 تین‌کیو حالت عکاسی پرتره را نیز پشتیبانی می‌کنند.

در مقابل آیفون X اپل از یک دوربین دوگانه اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت‌های بزرگ نمایی بصری و تثبیت سازی دوگانه تصاویر بهره می‌برد. این دوربین از یک سنسور اصلی واید انگل با دیافراگم f/1.8 و یک سنسور تله فوتوی ثانویه با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است.

در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X از نظر قابلیت‌های دوربین هم می‌توان گفت که گوشی کوپرتینو برنده است. دوربین این گوشی هوشمند مانند دوربین گوشی پرچمدار ال جی به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز نیست اما به این قابلیت‌ها نیازی هم ندارد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که عکس‌های گرفته شده با دوربین دهمین آیفون اپل در مقایسه با عکس‌های گرفته شده با دوربین ال جی جی 7 تین‌کیو رنگ‌های زنده‌تر، عمق بهتر و جزئیات بیشتری نیز دارند.

برنده: آیفون X اپل

سیستم عامل و بروزرسانی‌های آن

سیستم عامل و بروزرسانی‌های آن

هر دو گوشی به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اکوسیستم خود مجهز هستند. سیستم عامل‌های iOS و اندروید هر یک تجربه کاربری متفاوتی را ارائه می‌کنند اما ویژگی‌های آن‌ها تا حد زیادی به یکدیگر شبیه هستند از این رو در این قسمت بیشتر به مقایسه بروزرسانی‌های نرم افزاری پرداخته‌ایم.

ال جی در ارائه بروزرسانی‌های نرم افزاری کمی کند عمل می کند. این سازنده برای مثال ماه گذشته بعد از گذشتن 8 ماه از زمان معرفی بروزرسانی اندروید 8 اوریو توسط شرکت گوگل این آپدیت را برای گوشی جی 6 خود ارائه کرد. در مقابل اپل از آنجایی که سخت افزار و نرم افزارهای محصولاتش را خودش می‌سازد، نیازی ندارد که با سایر شرکت‌ها برای انتشار بروزرسانی‌های نرم افزاری جدید همکاری کند به همین دلیل هر کاربری که از یک دستگاه iOS استفاده می‌کند، در اسرع وقت بعد از انتشار یک بروزرسانی جدید می‌تواند آن را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب نماید.

در این بین باید به این امر هم اشاره کرد که ال‌جی اخیرا یک مرکز بروزرسانی نرم افزاری را افتتاح کرده و قول داده است که در آینده آپدیت‌های مداوم‌تر و بهتری را برای گوشی‌هایش منتشر کند. سازنده مشهور کره‌ای گفته است که می‌خواهد آپدیت‌هایی را ارائه کند که گوشی‌هایش را بهبود می‌بخشند.

در مجموع از نظر سیستم عامل و بروزرسانی‌های آن می‌توان گفت که هر دو گوشی برنده هستند. اپل تا به امروز عملکرد بهتری در زمینه انتشار بروزرسانی‌های منظم داشته و ال‌جی از این نظر راندمان پایین‌تری داشته است اما می‌توانیم به دیدگاه سازنده کره‌ای در زمینه ارائه آپدیت‌های بهتر برای بهبود گوشی‌هایش اطمینان کنیم.

برنده: هر دو گوشی

ویژگی‌های خاص

ویژگی‌های خاص

ال جی جی 7 تین‌کیو از نظر ویژگی‌های خاص در رتبه بالایی قرار دارد. این گوشی هوشمند برای مثال اولین محصولی است که با قابلیت بوم باکس مد (boombox mode) عرضه شده است. جی 7 تین‌کیو می‌تواند به کمک این ویژگی کیفیت صدای بسیار خوبی را با افکت باس بسیار عالی ارائه کند. این گوشی هوشمند همچنین از یک دوربین دوگانه دارای لنز واید انگل 107 درجه بهره می‌برد و علاوه بر این اولین گوشی هوشمندی است که می‌تواند از طریق هدفون قابلیت صوتی DTS:X آدیو را در اختیار کاربرانش بگذارد.

آیفون X اپل هم چند ویژگی خاص دارد. می‌توان گفت که محبوب‌ترین ویژگی برجسته این گوشی هوشمند دوربین ترو دپث (TrueDept) آن است که قابلیت فیس آی دی این گوشی هوشمند را فعال می‌کند. دهمین آیفون اپل همچنین می‌تواند قابلیت انیموجی (Animojis) را نیز در اختیار کاربرانش بگذارد.

با همه این تفاسیر در مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X از نظر قابلیت‌های خاص، گوشی پرچمدار سازنده مشهور کره‌ای برنده است زیرا ویژگی‌های برجسته بهتر و بیشتری را در مقایسه با آیفون X در اختیار کاربرش می‌گذارد.

برنده: ال جی جی 7 تین‌کیو

قیمت

قیمت

از نظر قیمت می‌توان انتظار داشت که تفاوت بسیار زیادی بین جی 7 تین‌کیو و آیفون X وجود داشته باشد. سازنده مشهور کره‌ای هنوز اطلاعاتی را در مورد قیمت گوشی پرچمدار جدیدش منتشر نکرده است اما می‌توان با اطمینان گفت که این محصول حداقل با قیمتی در حدود چند صد دلار ارزان‌تر از قیمت آیفون X وارد بازار می‌شود.

برنده نهایی مقایسه ال جی جی 7 تین کیو با آیفون X : آیفون X کوپرتینو

برنده نهایی مقایسه ال جی جی 7 تین‌کیو با اپل آیفون X : آیفون X کوپرتینو

هر دو گوشی محصولات بسیار خوبی هستند و می‌توانند سخت‌ترین کارها را به سادگی انجام دهند اما زمانی که این دو گوشی هوشمند را در کنار هم قرار می‌دهیم، می‌توانیم با اطمینان بگویم که آیفون X اپل برنده است. این گوشی هوشمند پردازشگر سریع‌تر و نمایشگر بهتری دارد و علاوه بر این حداقل در طول چند سال آینده به طور منظم‌تری بروزرسانی‌های نرم افزاری خود را از طرف سازنده‌اش دریافت می‌کند. وجود این برتری‌ها باعث می‌شود که گوشی پرچمدار آیفون X سازنده مشهور آمریکایی به سختی در مقایسه با یک گوشی دیگر شکست بخورد با این حال در صورتی که به سیستم عامل و اکوسیستم گوگل علاقمند هستید توصیه می‌کنیم که گوشی پرچمدار ال جی جی 7 تین‌کیو را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر