;
coinex

ویژگی Adaptive Battery اندروید پی در مصرف بهینه‌ی باتری دستگاه هوشمند موثر خواهد بود

ویژگی جدید Adaptive Battery در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل IO 2018 معرفی شد. این ویژگی که در اندروید پی (Android P) تعبیه شده، در مصرف بهینه‌ی باتری موثر است.

Dave Burke در رویداد گوگل I/O 2018 توضیح داد: «ویژگی Adaptive Battery از یادگیری ماشین دستگاه‌ها استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که در چند ساعت آینده، از کدام اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید و کدام اپلیکیشن‌ها را کمتر باز می‌کنید.»

دیو برک مدعی شد که این ویژگی در کاهش 30 درصدی در هوشیاری دائمی پردازنده‌ی دستگاه موثر است. Adaptive Battery (باتری تطبیق پذیر) در نتیجه‌ی تلاش‌های تیم اندروید و تیم گوگل دیپ‌مایند طراحی شده است.


بیشتر بخوانید: اضافه شدن ویژگی های هوش مصنوعی به اپلیکیشن‌ها با استفاده از ابزار جدید گوگل


این تنها ویژگی انطباقی در اندروید پی نیست؛ Adaptive Brightness (روشنایی تطبیق پذیر) از ویژگی‌های دیگری است که در رویداد توسعه دهندگان گوگل I/O 2018  معرفی شده است. دیو برک در ادامه‌ی سخنرانی خود اعلام کرد که ویژگی تنظیم روشنایی در اندروید، راهکار یک‌جانبه‌ای است که سلیقه‌ی فردی کاربر را در نظر نمی‌گیرد.

کاربر معمولا روشنایی دستگاه را به صورت دستی تنظیم می‌کند که اغلب خیلی روشن یا خیلی تیره می‌شود. روشنایی تطبیق پذیر به مرور زمان می‌آموزد که چه میزان روشنایی را ترجیح می‌دهید. علاوه بر این، فعالیت‌ها و نور محیطی شما را نیز در نظر می‌گیرد. همچنین می‌توانید روشنایی صفحه نمایش را به صورت دستی تنظیم کنید؛ Adaptive Brightness از همین تنظیمات استفاده می‌کند تا سلیقه‌‌ی شما را تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر