;
coinex

نگاه نزدیک به اولین گوشی بدون حاشیه‌ واقعی ؛ ویوو اپکس [تماشا کنید]

ویوو اپکس (Vivo APEX) را می‌توان نگاهی به آینده قلمداد کرد در ادامه یک ویدیو برای شما آماده کرده‌ایم تا نگاهی نزدیک به یک نمونه‌ی اولیه از محصول آینده‌نگرانه‌ی کمپانی ویوو داشته باشید، بنابراین در ادامه با حتما با تکراتو همراه باشید.

نمایشگر آیفون 10 را ناچ اشغال کرده و گلکسی اس 9 نیز همچنان از کمی حاشیه در بالا و پایین صفحه نمایش خود رنج می‌برد، اما در این میان ویوو اپکس را می‌توان نزدیک‌ترین محصول به یک گوشی هوشمند بدون حاشیه‌ واقعی دانست.

ویوو اپکس (Vivo APEX) یک گوشی کاملا بدون حاشیه

 

در ویدئویی که در ادامه خواهید دید دستگاهی را ملاقات خواهید کرد که می‌توان آن را یک نقطه‌ عطف انقلابی در صنعت تلفن‌های همراه دانست.

ویوو اپکس (Vivo APEX) یک گوشی کاملا بدون حاشیه

تب تمایل به کاهش نسبت صفحه نمایش به بدنه این روزها کاملا در میان مصرف‌کنندگان تلفن‌های همراه همه‌گیر شده، اما فراموش نکنید که شاید این موضوع برای شما صرفا یک علاقه‌ی شخصی باشد، اما برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند یک چالش مهندسی بسیار سخت به حساب می‌آید.


بیشتر بخوانید: بیشترین نسبت صفحه نمایش به بدنه متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


زمانی که در این ویدیو نمایشگر ویوو اپکس روشن می‌شود، متوجه خواهید شد که آینده چه شکلی خواهد داشت! بله، این دستگاه نیز کاملا بدون حاشیه نیست و یک لبه‌ی بسیار بسیار باریک در پایین نمایشگر دیده می‌شود. حاشیه‌های بالا و طرفین نمایشگر این محصول تنها 1.8 میلی‌متر بوده و 4.3 میلی‌متر نیز قطر حاشیه‌ی باریک پایین صفحه نمایش ویوو اپکس است.

هرچند که هدف نهایی به صفر رساندن حاشیه است، اما ساخت همین محصول نیز فعلا آنقدر گران تمام می‌شود که توجیهی برای تولید انبوه آن وجود ندارد.

اما این نمونه‌ی اولیه تمام مشکلاتی که در راه تولید رسیدن به چنین طراحی وجود دارد را آشکار می‌کند. حتما می‌پرسید دوربین جلوی گوشی کجا قرار خواهد گرفت؟ جواب این پرسش و راه حل جالب ویوو برای این مشکل را  به شما نمی‌گوییم تا در همین ویدیو تماشا کنید و سورپرایز شوید؛ اما بد نیست بدانید که اجرای این راه حل برای نصب دوربین سلفی نیز چالش‌های مهندسی خاص خود را خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین های سلفی ؛ کدام گوشی‌ عکس‌های سلفی بهتری می‌گیرد؟


نکته بعدی که در ویوو اپکس بسیار چشمگیر است، استفاده از یک سنسور تشخیص اثر انگشت اپتیکال تلفیق شده با صفحه نمایش آن است که سایز بسیار بزرگی نیز دارد و بجای یک سنسور کوچک اثر انگشت یک فضای بزرگ بر روی نمایشگر به این سنسور مجهز شده است. با این سنسور اپتیکال اثر انگشت می‌توانید دو انگشت شصت دستان خود را همزمان برای باز شدن قفل گوشی استفاده کنید و عملکرد جالب آن را نیز در ویدیوی زیر مشاهده خواهید کرد.

همچنین نحوه ثبت اثر انگشت با این سنسور را نیز خواهید دید، اما جالب اینجاست بدانید که این تنها شروع ماجراست و هدف کمپانی ویوو تولید محصولی است که تمام صفحه نمایش آن به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شده باشد. آن وقت دیگر مهم نیست که انگشت خود را در کجای صفحه بگذارید، واقعا حتی تصویر چنین امکانی نیز فوق‌العاده است.

نکته بعدی که در ویوو اپکس بسیار چشمگیر است، استفاده از یک سنسور تشخیص اثر انگشت اپتیکال تلفیق شده با صفحه نمایش آن است که سایز بسیار بزرگی نیز دارد

ضمنا اگر هنگام تماشای این ویدیو به نظرتان رسید سرعت تشخیص سنسور اپتیکال اثر انگشت در ویوو اپکس کمی کندتر از سنسورهای موجود است، توجه داشته باشید که این دستگاه یک نمونه‌ی اولیه است و نه یک محصول نهایی؛ هرچند همچنان عملکرد بسیار خوبی دارد.

هدف ویوو دستیابی به نسبت صفحه‌‌ نمایش به بدنه‌ 98 درصدی بوده و خواهید دید که با در دست گرفتن این محصول کاملا تحت تاثیر یک نمایشگر بزرگ و زیبای OLED قرار خواهید گرفت. یک نکته‌ی جذاب دیگر در طراحی ویوو اپکس این است که جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این طراحی حفظ شده است. این ویژگی حقیقتا به نوعی احترام به نظر مخاطبان و علاقه‌مندان به حفظ جک هدفون است؛ زیرا حقیقتا تا به امروز حذف آن کمک ویژه‌ای به بهتر شدن گوشی‌های هوشمند نکرده است.

بیش از این شما را منتظر نگه نمی‌داریم و اکنون از شما دعوت می‌کنیم به تماشای نمونه‌ی اولیه از اولین گوشی بدون حاشیه‌ واقعی یعنی ویوو اپکس بنشینید و آینده را تماشا کنید.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: youtube

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر