coinex
راهنمای خرید تکراتو

گوشی فینی با سیستم عاملی مخصوص تراکنش‌ پول‌های رمزگذاری شده

گوشی فینی (Finney) با سیستم عامل سیرین (Sirin OS) که به دلیل پشتیبانی از بلاک چین برای تبادلات ارزهای دیجیتالی رمزگذاری شده معروف است، در سال جاری عرضه خواهد شد.

  • گوشی هوشمند فینی از چیپست اسنپدراگون 845 به همراه، 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم استفاده می‌کند.
  • طراحان آزمایشگاه سیرین، یک دوربین 12 مگاپیکسلی عقب و یک دوربین 8 مگاپیکسلی مخصوص سلفی را نیز به این تلفن اضافه نموده‌اند.
  • گوشی Finney با بهره گیری از اپلیکیشن‌های مربوط به بلاک چین به بازار معرفی شد، هرچند فینی همزمان از سیستم عامل اندروید 8.1 مورد تایید گوگل نیز استفاده می‌کند.

گوشی هوشمند فینی در سال جاری در رده پرچمداران بازار عرضه خواهد شد. این خبر را تیم توسعه دهنده و سازنده فینی منتشر کرده‌اند.

در توییت رسمی این شرکت که برگه مشخصات این دستگاه را نیز نشان می‌دهد، صحبت از باتری 3280 میلی آمپر ساعتی در تلفن هوشمند فینی به میان آمد؛ هرچند اخبار دیگری، مبنی بر استفاده فینی از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی است. چیپست اسنپدراگون 845 حافظه قابل ارتقا 128 گیگابایتی و 6 مگابایت رم نیز از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن هوشمند است.

از دیگر مشخصات، قابل ذکر و ارزشمند گوشی هوشمند فینی، می‌توان به دوربین 12 مگاپیکسلی (دهانه دیافراگم F/1.8) در پشت و دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو این گوشی اشاره نمود. فینی از سیستم دوربین دوگانه بهره‌مند نمی‌برد، اما برای امنیت در زیر نمایشگر دارای یک اسکنر اثر انگشت است.


بیشتر بخوانید: هواوی در فکر تولید گوشی با فناوری بلاک چین است!


تلفن هوشمند فینی از سیستم عامل سیرین استفاده می‌کند. هرچند اخبار تکمیلی نشانگر این مساله است که فینی علاوه بر سیرین از سیستم عامل اندروید 8.1 مورد تایید گوگل نیز بهره می‌برد. بنابراین احتمالا، گوگل پلی استور و سایر سرویس‌های گوگل نیز در تلفن هوشمند فینی قابل اجرا هستند.

با چنین اخباری، احتمالا می‌توان چنین استنباط نمود که سیرین، همانند آمازون فایر او اس، یک نسخه کاملا بیگانه و تغییر شکل داده شده به طور کامل از اندروید نباشد.

آیا گوشی فینی موفق خواهد بود؟

نقطه قوت سیستم عامل سیرین در بازاریابی و فروش، کیف پول از پیش نصب شده مخصوص ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده است. آزمایشگاه سیرین، همچنین گزارش داده است که تلفن‌های بهره‌مند از این سیستم عامل، از سرویس توکن اتوماتیک و ساده‌ای نیز بهره می‌برد. به گفته کمپانی، این مساله بدین معناست که برای تبادلات مالی نیاز به توکن‌های مختلفی نخواهید داشت.

گوشی هوشمند فینی از سرویس بلاک چین به منظور انجام تبادلات مالی امن، ارتباطات رمزگذاری شده و… بهره می‌برد. بلاک چین، به بیان ساده، روشی برای تمرکز زدایی و ثبت رکوردهاست که در بسیاری از پولهای دیجیتالی رمزگذاری شده و سرویس‌های رو به رشد دیگر استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: داستان بیت کوین و بلاک چین: تاریخچه پیدایش بیتکوین، امنیت و نحوه سرمایه گذاری در آن


احتمالا برای شما این سوال پیش آمده است، چرا افرادی حاضر می‌شوند، تلفن هوشمندی را تنها برای اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده در آن خریداری کنند؟ چرا این افراد حاضر نیستند، خود اپلیکیشن‌های مربوط به پول دیجیتال رمزگذاری شده را نصب نمایند؟

بازاریابی یک گوشی هوشمند با تمرکز بر قابلیت بلاک چین، در حال حاضر روشی بسیار نوین و کمیاب به شمار می‌آید؛ هرچند که سوال اساسی در جای خود باقی خواهند ماند، آیا این روش اساسا به موفقیتی دست خواهد یافت؟ در جواب باید به این نکته اشاره کرد که بازاریابی موبایل بر اساس قابلیت منحصر به فرد، همواره با موفقیت همراه نبوده است. سیستم عامل سیرین

به عنوان مثال، گوشی بلک فون که با مانور بسیار حول امنیت بالا به بازار عرضه شد، هیچگاه به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد. این مساله در جایی اهمیت بیشتری پیدا خواهد نمود که مساله امنیت در بلک فون از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته بود. علاوه بر این، امنیت برای کاربران بیشتری دغدغه اساسی به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: تولید اولین گوشی هوشمند بلاک چین توسط فاکسکان


پیش فروش گوشی هوشمند فینی در حال انجام است. هرچند، با توجه به قیمت 999 دلاری این تلفن و عدم ارائه مشخصات به صورت کامل و در عین حال، مشخص نبودن تعداد عرضه فینی به بازار و شفاف نبودن روش پرداخت وجه، تصمیم کاربران با چالش روبرو کرده است.

منبع این خبر می‌نویسد که “در زمان نگارش این مقاله، با آزمایشگاه سیرین برای مشخص نمودن جزئیات پرداخت، ویژگی‌های سیستم عامل سیرین، پشتیبانی اسکنر اثر انگشت و آپدیت‌ها تماس گرفته شد. با دریافت پاسخ از آزمایشگاه سیرین، این مقاله آپدیت خواهد شد.”

ما نیز در تکراتو در صورت به‌روزرسانی این مطلب، آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

.

منبع: androidauthority

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر