;
coinex

با نحوه پاک کردن سابقه چت در نرم افزار هنگ اوت آشنا شوید

برخی از کاربران نمی‌خواهند که سایر افراد از ماهیت مکالمات آن‌ها مطلع شوند. در این مطلب به شرح نحوه پاک کردن سابقه چت در نرم افزار هنگ اوت پرداخته‌ایم.

نرم افزار گوگل هنگ اوت (Google Hangout) به طور پیش فرض یک سابقه طولانی از مکالمات کاربر خود را در سیستم کلود گوگل حفظ می‌کند. شما می‌توانید به کمک یک ترفند ساده این سابقه را پاک کنید. تا زمانی که تغییری را در تنظیمات این برنامه ایجاد نکنید، هر پیامی که با نرم‌افزار هنگ اوت ارسال می‌کنید، در این سابقه مکالماتی ذخیره می‌شود به همین دلیل می‌توان گفت که سابقه مکالماتی نرم افزار هنگ اوت می‌تواند برای شما مشکل آفرین باشد.

برای پاک کردن سابقه پیام‌های خود در نرم افزار هنگ اوت تنها باید یک فرآیند ساده را طی کنید. این پیام‌ها فقط از حساب و دستگاه هوشمند شما پاک می‌شوند، به این نحو که گیرندگان این پیام‌ها در صورتی که سابقه مکالماتی خود را پاک نکنند، به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. مشکل دیگری که در رابطه با پاک کردن سابقه چت در نرم افزار هنگ اوت وجود دارد این است که شما نمی‌توانید فرآیند آن را به کمک یک گوشی هوشمند انجام دهید و باید برای انجام دادن آن از یک رایانه دسکتاپ استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: تلاش شبکه های اجتماعی آمریکایی برای افزایش امنیت و حفظ کاربران


آموزش پاک کردن سابقه چت در نرم افزار هنگ اوت

بعد از این که به یک صفحه کلید دسترسی پیدا کردید باید به صفحه جیمیل خود یا آدرس اینترنتی hangouts.google.com بروید تا به نرم افزار وب مبنای هنگ اوت دسترسی پیدا کنید. اگر نرم‌افزار این گوشی هوشمند را برای سیستم عامل ویندوز یا مک رایانه خود دانلود کرده‌اید، می‌توانید از طریق این برنامه‌ها هم فرآیند پاک کردن سابقه چت در نرم‌افزار هنگ اوت را انجام دهید. برای انجام این کار تنها باید روی مکالمه مورد نظرتان راست کلیک کنید و سپس گزینه Leave را انتخاب نمایید. گوگل این امکان را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است که هر مکالمه‌ای را که می‌خواهند از این مسیر آرشیو کنند. شما با استفاده از نرم افزار هنگ اوت گوشی هم می‌توانید مکالمه‌های مورد نظرتان را آرشیو کنید.

اگر می‌خواهید از ذخیره شدن سابقه مکالماتی خود جلوگیری کنید، باید روی آیکون چرخ دهنده یکی از مکالمات خود کلیک کنید و سپس گزینه Conversation History را غیرفعال سازید. انجام این کار باعث می‌شود که پیام‌ها تنها به طور خلاصه از طریق گوشی شما قابل دیدن باشند. در نظر داشته باشید که گیرنده این پیام‌ها در صورت انجام ندادن فرآیند فوق می‌تواند به آن‌ها در هر زمانی دسترسی داشته باشد. نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که نرم افزار پیام رسان هنگ اوت فاقد قابلیت رمز گذاری سرتاسری است به همین دلیل حتی با انجام دادن فرآیندهای فوق، هر شخص دیگری که به شبکه مورد استفاده یا اکانت شما دسترسی دارد، می‌تواند پیام‌های شما را بازیابی کند.

هنگ اوت در مقطع عجیبی از دوره زندگی خود است زیرا از طرفی گوگل این سرویس را کاملا غیرفعال نمی‌کند و در تلاش است که آن را متنوع‌تر و قدرتمند‌تر سازد و از طرف دیگر این غول دنیای مجازی سعی می‌کند که کاربران خود را به سمت استفاده از نرم افزارهای پیام رسانی دیگرش ترغیب سازد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من با لب تاب از طریق جیمیلم از هنگ اوت استفاده میکنم میخوام بدونم ممکنه اگ فرد دیگ از جیمیل دیگ با همین لب تاب هنگ اوت استفاده کنه پیامای منو ببینه ؟؟

    پاسخ

    بله میتونه ببینه

    پاسخ