;
coinex

بررسی شیائومی می میکس 2 اس (Xiaomi Mi Mix 2S) ؛ بهترین پرچمدار اقتصادی

شیائومی یکی از برترین شرکت‌های گوشی‌سازی جهان است و تبحر خاصی در ساخت گوشی‌های اقتصادی دارد. در این مطلب به بررسی شیائومی می میکس 2 اس (Xiaomi Mi Mix 2S) این سازنده پرداخته‌ایم.

بررسی شیائومی می میکس 2 اس

گوشی Xiaomi Mi Mix 2S رونمایی شد و به سختی می‌توان پذیرفت که ورود این گوشی پرچمدار زیبا به بازار موبایل جهان یک پدیده خاص نیست. شیائومی می میکس 2S از چند ماه پیش تیتر داغ بسیاری از منابع خبری بوده است و نمادی از یک گوشی بلند پروازانه‌ی تقریبا بدون حاشیه با دوربین سلفی مبتکرانه محسوب می‌شود.

این گوشی هوشمند یک چیپست پردازشگر قوی را در کنار دوربین‌های بهینه سازی شده در قالب یک بدنه زیبا و کامپکت در اختیار شما می‌گذارد. در این نوشتار به ارائه یک بررسی کوتاه از این محصول پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی

می میکس 2 اس شیائومی از مشخصات فنی زیر بهره می‌برد:

  • قاب فلزی و بدنه سرامیکی با چهار گوشه‌ی منحنی و ابعاد 9 در 74.9 در 8.1 میلی‌متر
  • نمایشگر 5.99 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل، نسبت تصویر 18:9، تراکم تصویر 403ppi، شیشه 2.5D و پوشش محافظتی کورنینگ گوریلا گلس 4
  • سیستم عامل اندروید 8 اوریو در کنار رابط کاربری MIUI 9.5
  • پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 845 با پیکره بندی چهار هسته 8 GHz کریو 385 گلد برای انجام دادن کارهای سنگین، چهار هسته 1.8 GHz کریو 385 سیلور برای انجام دادن کارهای سبک و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 630
  • رم 6 / 8 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی
  • دوربین دوگانه اصلی با قابلیت‌های بزرگنمایی بصری 2X دوآل پیکسل (Dual Pixel)، تثبیت سازی 4 محوره نوری تصاویر، فلش دوگانه LED، فیلمبرداری 4K، سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 سونی مجهز به دیافراگم f/1.8 و سنسور 12 مگاپیکسلی S5K3M3 سامسونگ مجهز به دیافراگم f/2.4
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f2.0 و قابلیت فیلمبرداری 1080p
  • باتری غیرقابل دسترس 3400 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع و فناوری استاندارد شارژ وایرلس چی (Qi)
  • مجهز به دو پورت سیمکارت و قابلیت‌های اتصالی A-GPS/GLONASS، BDS، NFC، پورت یو اس بی 2 نوع سی، 4G VoLTE، بلوتوث 5 و وای فای دو بانده 11ac
  • اسکنر اثر انگشت
  • وزن کل برابر با 191 گرم

شیائومی می میکس 2 اس مانند گوشی می میکس 2 سازنده مشهور چینی یک محصول خارق العاده است و از این امر حکایت می‌کند که شیائومی می‌خواهد مرز طراحی گوشی‌های هوشمند مدرن را به جلو ببرد. حرف S قرار گرفته در جلوی نام گوشی، ماهیت ارتقاء یافته آن محصول را نسبت به مدل‌های پیشین جلوه می‌دهد.

شیائومی می میکس 2S در واقع یک بازنگری و شانس دوباره برای بهبود جایگاه می میکس 2 محسوب می‌شود؛ محصولی که تا به امروز به اندازه کافی موفق و محبوب بوده است و به همین دلیل لیاقت داشتن یک بهینه‌سازی را دارد.

اسنپدراگون 845 به کار رفته در می میکس 2 اس کارایی بسیار خوبی دارد و بدون کاهش دادن شارژ باتری به میزان زیاد، راندمان بهتری را در مقایسه با پردازشگر اسنپدراگون 835 ارائه می‌کند. این چیپست علاوه بر این به شیائومی کمک می‌کند تا گوشی پرچمدار جدیدش را شانه به شانه سایر گوشی‌های پیشرفته موجود در بازار حرکت دهد.

می میکس 2 اس

شیائومی می میکس 2 اس از یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی قدرتمند هم بهره می‌برد. گوشی‌های می میکس 1 و می میکس 2 کارایی عکاسی و فیلمبرداری بسیار منحصربه‌فردی نداشتند، اما سنسور اصلی IMX363 و سنسور تله فوتو S5K3M3 به کار رفته در این گوشی باعث می‌شوند که تجربه بسیار بهتری را در این زمینه‌ها برای کاربران علاقمند به برند شیائومی و گوشی‌های پرچمدار فراهم کند. در حقیقت می‌توان گفت که می میکس 2 اس قدرتمندترین دوربین‌های به کار رفته در گوشی‌های شیائومی را در اختیار دارد.

می میکس 2 اس


بیشتر بخوانید: شیائومی از گوشی پرچمدار می میکس ۲ اس نسخه‌ی آرت اسپیشال ادیشن رونمایی کرد


طراحی

بدنه شیائومی می میکس 2 اس شباهت زیادی به بدنه می میکس 2 دارد، با این تفاوت جزئی که کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر است. سازنده چینی در ساخت این گوشی هوشمند نیز از یک طراحی تقریبا بدون حاشیه استفاده کرده و سنسور دوربین سلفی را در پایین بدنه قرار داده است. هنوز می‌توان گفت که سازنده چینی با ارائه یک گوشی پرچمدار با نمایشگر تمام صفحه و دوربین سلفی قرار گرفته در بالای بدنه کمی فاصله دارد.

 

می میکس 2 اس

شیائومی می میکس 2 اس یک گوشی واقعی بسیار زیبا محسوب می‌شود که برای تولید انبوه و عرضه به عنوان یک گوشی پرچمدار اقتصادی ارائه شده است. سازنده مشهور چینی در ساخت این محصول از یک نمایشگر 5.99 اینچی 1080p با نسبت تصویر 18 به 9 و گوشه‌های منحنی شکل استفاده کرده است تا ظاهر زیباتری را ارائه کند.

پنل به کار رفته در می میکس 2 اس به جای فناوری پیشرفته OLED، یک نمایشگر LCD در اختیار دارد. این پنل شاید از نگاه برخی از کاربران یک نمایشگر بسیار خوب محسوب نشود، اما در ترکیب با بدنه می میکس 2 اس ظاهر زیبایی را ایجاد کرده و توانسته قیمت این گوشی هوشمند رانیز تا حد امکان کاهش دهد.

خروجی صوتی می میکس 2 اس در یک شکاف کوچک که در بالای نمایشگر این گوشی هوشمند قرار دارد، نصب شده است؛ این سخت افزار به جای اسپیکر گران قیمتی که شیائومی در مدل می میکس 1 در زیر نمایشگر نصب کرده بود، مورد استفاده قرار گرفته است. حاشیه‌های نمایشگر به باریکی حاشیه‌های نمایشگر می میکس 1 نیست، اما باز هم می‌توان گفت که حاشیه‌های بالایی و پایینی این گوشی هوشمند آنقدر باریک هستند که توسط پنل بزرگ این محصول زیبا جلوه داده شوند.

می میکس 2 اس

حاشیه پایینی نمایشگر شیائومی می میکس 2 اس تقریبا به اندازه حاشیه قرار گرفته در پایین نمایشگر می میکس 2 است. وجود این فضا از یک دیدگاه ضروری است؛ چراکه این حاشیه کنترلر نمایشگر و دوربین سلفی گوشی پرچمدار جدید شیائومی را در خود نگه می‌دارد.

نصب دوربین سلفی در پایین نمایشگر باعث شده است که استفاده از این ابزار حس عجیبی داشته باشد، زیرا کاربر باید کمی حالت نگه داشتن گوشی را تغییر دهد تا بتواند یک عکس خوب بگیرد با این حال می‌توان گفت که دوربین سلفی می میکس 2 اس کارایی مطلوبی را ارائه می‌کند.

شیائومی می میکس 2S و می میکس 2 از نظر مکان قرار گرفتن ابزارهای کنترلی شبیه به یکدیگر هستند. به این نحو که شیائومی در ساخت می میکس 2 اس هم غلتانک صدا و شاسی پاور را در دیواره جانبی سمت راست گوشی و یک اسپیکر، پورت یو اس بی نوع سی و میکروفون اصلی را در قسمت انتهای گوشی جدیدش نصب کرده است. سازنده مشهور چینی در ساخت محصول جدیدش هم از دیواره جانبی سمت چپ و قسمت بالایی گوشی استفاده نکرده است.

متاسفانه گوشی پرچمدار جدید شیائومی تنها یک اسپیکر اصلی دارد و فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. مجهز نبودن می میکس 2 اس به جک هدفون چندان هم عجیب نیست؛ زیرا سازنده چینی در ساخت مدل می میکس 2 هم از این سخت افزار استفاده نکرده بود.

می میکس 2 اس شاخص مقاومتی IP را بر روی خود ندارد؛ اما کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و حس در دست داشتن یک گوشی بسیار مقاوم را به شما منتقل می‌کند. این گوشی هوشمند خود را در قالب یک گجت بسیار محکم نشان می‌دهد که البته قابل درک است، زیرا شیائومی در ساخت آن از یک قاب فلزی قرار گرفته در بین یک پوشش گوریلا گلس جلویی و پنل سرامیکی پشتی استفاده کرده است. سرامیک استحکام بسیار بالایی دارد و در مقابل خط و خش هم بسیار مقاوم است، اما وزن بسیار زیادی دارد و به سادگی اثر انگشت کاربر را بر روی خود ثبت می‌کند و بازتاب می‌دهد.

برجسته‌ترین تغییر اعمال شده در سبک طراحی می میکس 2S نسبت به می میکس 2، به ماژول دوربین اصلی گوشی جدید سازنده چینی مربوط می‌شود، به این نحو که می میکس 2 از یک دوربین اصلی تک سنسوری 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما می میکس 2 اس یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دوگانه را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

سنسور اصلی دوربین می میکس 2 اس یک سنسور IMX363 سونی است. این سنسور اندازه بزرگی دارد و به واسطه برآمدگی محفظه دوربین این نکته را نشان می‌دهد. این برآمدگی باعث شده است که می میکس 2 اس زمانی که بر روی یک سطح صاف گذاشته می‌شود، کمی بدون تعادل به نظر برسد.

این مشکل با خریدن یک کاور محافظ حل نمی‌شود، با اینحال نصب نکردن یک کاور محافظ بر روی گوشی جدید شیائومی بدنه سرامیکی زیبای این محصول را نشان می‌دهد. با همه این تفاسیر می‌توان گفت که محفظه دوربین اصلی می میکس 2 اس مانند محفظه دوربین اصلی آیفون X اپل تعامل و هماهنگی بسیار خوبی با بدنه و سبک طراحی به کار رفته در این گوشی هوشمند دارد.

محفظه دوربین اصلی می میکس 2 اس

سازنده مشهور چینی گوشی پرچمدار جدیدش را به یک اسکنر اثر انگشت پشتی مجهز کرده است. این سنسور دایره‌ای شکل در قسمت مرکزی پنل پشتی می میکس 2 اس قرار گرفته است و از یک سطح شیشه‌ای هماهنگ با سایر قسمت‌های پنل سرامیکی می میکس 2 اس بهره می‌برد. سنسور اسکنر اثر انگشت می میکس 2 اس به سنسور اثر انگشت می میکس 2 شبیه است و سرعت و کارایی بسیار خوبی را ارائه می‌کند.


بیشتر بخوانید: مقایسه شیائومی می میکس ۲ اس با می میکس ۲ ؛ تفاوت در میان دو نسل


سخت افزار

شیائومی گوشی می میکس 2 اس خود را بر مبنای مدل می میکس 2 ارائه کرده است، اما تفاوت‌هایی بین این دو گوشی هوشمند وجود دارد. برجسته‌ترین تفاوت، پردازشگر اسنپدراگون 845 بوده که در گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی به کار رفته است.

تعداد گوشی‌های پیشرفته‌ای که تا به حال با این پردازشگر عرضه شده‌اند، چندان زیاد نیست؛ اما بررسی‌های اولیه انجام شده بر روی برخی از این گوشی‌ها مانند اکسپریا ایکس زد 2 سونی نشان داده‌اند که این تراشه کارایی بسیار خوبی دارد.

پردازشگر جدید کوالکام نسبت به مدل اسنپدراگون 835 راندمان بالاتری دارد و علاوه بر این شارژ کمتری را از باتری دریافت می‌کند. این پردازنده قدرتمند یک واحد پردازش گرافیکی بهتر، DSP ارتقاء یافته و مودم LTE ایکس 20 سریع‌تر را نیز در اختیار شما می‌گذارد. شیائومی اغلب گوشی‌های خود را با توانایی پشتیبانی دو سیمکارت و لیستی طولانی از باندهای جهانی و بین المللی عرضه کرده است و می میکس 2 اس نیز از این قاعده مستثنى نیست.

 می میکس 2 اس

گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی مانند مدل می میکس 2 یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعت را در اختیار دارد. شیائومی گفته است که این باتری هم مانند باتری می میکس 2 راندمان مشابهی را ارائه می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا از می میکس 2 اس به مدت یک روز کامل استفاده کنند. با این حال باید صبر کرد و دید که آیا گوشی جدید می‌تواند در دنیای واقعی هم این ادعا را ثابت کند یا خیر.

می میکس 2 اس استاندارد شارژ وایرلس چی (Qi) را هم به عنوان یک قابلیت جدید در اختیار شما می‌گذارد. شیائومی فکر می‌کند که اولین سازنده‌ای به شمار می‌آید که توانسته است این قابلیت را در کنار یک گوشی مجهز به کاور پشتی سرامیکی ارائه کند؛ اگرچه که هنوز به طور رسمی این ادعا را مطرح نکرده است.

شیائومی می میکس 2 اس می‌تواند 7.5 وات توان الکتریکی را از این طریق دریافت کند. اگر هنوز یک شارژر پشتیبانی کننده استاندارد شارژ چی را نخریده‌اید، می‌توانید با پرداخت مبلغی در حدود 16 دلار این شارژر را از شیائومی خریداری کنید. این آداپتور به همراه مدلی از می میکس 2 اس که به یک رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز شده است، به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی فناوری شارژ سریع (Quick Charge 3.0) را هم به واسطه پورت یو اس بی نوع سی خود پشتیبانی می‌کند. فناوری شارژ سریع 3 به کارآمدی فناوری شارژ سریع 4 پلاس که توسط پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 پشتیبانی می‌شود، نیست؛ اما کارایی خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

می میکس 2 اس

می میکس 2 اس در سه مدل دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند مانند مدل می میکس 2 فاقد پورت کارت حافظه میکرو SD است و از این رو در صورتی که به فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم که مدل دارای حافظه داخلی 256 گیگابایتی را خریداری کنید.

نرم افزار

می میکس 2 اس با سیستم عامل اندروید 8 اوریو و رابط کاربری MIUI 9.5 عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند از جمله اولین محصولاتی است که توسط شیائومی با سیستم عامل اندروید 8 اوریو ارائه می‌گردد و یک رابط کاربری جدید را با ویژگی‌هایی جدید ارائه می‌کند با این حال می‌توان گفت که برجسته‌ترین ویژگی نرم‌افزاری این گوشی هوشمند توانایی آن در پشتیبانی فرامین لمسی UI است.

چند سالی است که گوشی‌های هوشمند با توانایی پشتیبانی فرامین لمسی ارائه می‌شوند؛ اما از زمانی که اپل در ساخت آیفون X کلید خانه فیزیکی خود را به منظور ارائه کردن یک رابط کاربری با توانایی بهتر در پشتیبانی فرامین لمسی کنار گذاشت، این قابلیت پیشرفت‌های فراوانی را در خود دید. از این رو وارد شدن این فناوری به اکوسیستم اندروید چندان هم غافلگیر کننده نیست و همین طور که مشاهده می‌کنیم ویوو و وان پلاس تا به امروز چند محصول را با این قابلیت ارائه کرده‌اند.

رابط کاربری MIUI از نظر عملکرد شباهت زیادی به سیستم‌عامل آی‌او‌اس اپل دارد به این نحو که در این فضا هم شما باید برای انتقال یافتن به صفحه خانه، صفحه در حال نمایش را از سمت پایین به سمت بالا حرکت دهید. در رابط کاربری MIUI شما می‌توانید با حرکت دادن صفحه در حال نمایش از سمت پایین به سمت بالا و نگه داشتن آن برای چند ثانیه به تغییر دهنده نرم افزار دسترسی پیدا کنید. این پوسته نرم‌افزاری کاربر را قادر می‌سازد تا با حرکت دادن صفحه در حال نمایش به سمت چپ یا راست، به صفحه نمایش داده شده قبلی دسترسی داشته باشد.

فرامین لمسی در رابط کاربری MIUI عملکرد بسیار خوبی دارند. این فرامین با انیمیشن‌هایی معقول که کارهای در حال اجرا توسط کاربر را بر روی صفحه نمایش نشان می‌دهند، هماهنگ شده‌اند. تنها ویژگی عجیبی که در این پوسته نرم افزاری توجه شما را به خود جلب می‌کند، قابلیت بازگشت به صفحه قبلی با حرکت دادن صفحه نمایش به سمت چپ و راست است. برای مثال اگر راست دست هستید، حرکت دادن صفحه از سمت راست به سمت چپ برای نشان دادن صفحه قبلی حس عجیبی را به شما منتقل می‌کند و علاوه بر این ممکن است که در هنگام نگه داشتن گوشی در دست راست خود به طور تصادفی با انگشت شصتتان صفحه را حرکت دهید و به صفحه قبلی منتقل شوید. امیدواریم که شیائومی این امکان را فراهم سازد که کاربران بتوانند قابلیت بازگشتن به صفحه قبل از طریق حرکت دادن صفحه نمایش از سمت راست به سمت چپ را غیرفعال کنند زیرا بازگشتن به صفحه قبل از طریق حرکت دادن صفحه نمایش از سمت چپ به سمت راست مرسوم و طبیعی‌تر است و علاوه بر این کاربران راست دست را در هنگام استفاده از گوشی با خطاهای تصادفی کمتری مواجه می‌سازد.

شیائومی این امکان را فراهم کرده است تا کاربرانی که به استفاده از فرامین لمسی علاقه‌ای ندارند، از نوار ناوبری استاندارد گوشی برای اجرای کارهای خود استفاده کنند. اگرچه بعد از مدتی استفاده از این فرامین لمسی، نه تنها به آن‌ها عادت می‌کنید بلکه از خود می‌پرسید که چگونه تا به حال توانسته‌اید بدون استفاده از این ابزارها از یک گوشی هوشمند استفاده کنید. مجهز شدن می میکس 2 اس به فرامین لمسی باعث شده که بخشی از نمای جلوی این گوشی هوشمند آزاد شود زیرا اضافه‌سازی این فرامین، نیاز مربوط به ایجاد یک نوار ثابت از کلیدها را برطرف کرده است.

نکته دیگری که باید در رابطه با رابط کاربری MIUI مد نظر قرار گیرد این است که هیچ تفاوت برجسته‌ای بین این پوسته نرم افزاری و سیستم عامل اندروید 8 اوریو وجود ندارد. پوسته نرم افزاری شیائومی در می میکس 2 اس همه ویژگی‌های رابط کاربری این گوشی را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ شاید برخی افراد به این ویژگی از این دیدگاه نگاه نکنند اما ممکن است که بعضی دیگر از کاربران دلتنگ آن تغییرات کوچک اعمال شده در رابط‌های کاربری شوند که به همراه هر نسخه جدید از سیستم عامل اندروید ارائه می‌شوند.

دوربین

احتمالا برجسته‌ترین ویژگی می میکس 2 اس نسبت به می میکس 2 دوربین دوگانه به کار رفته در این گوشی هوشمند است. سازنده مشهور چینی این ساختار را تا حدی بر مبنای آنچه که در گوشی پرچمدار می 6 خود به کار گرفته، مورد استفاده قرار داده است. می میکس 2 اس از یک دوربین دوگانه اصلی با یک لنز 12 مگاپیکسلی واید انگل مجهز به دیافراگم f/1.8 و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز به دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. این دوربین توانایی پشتیبانی قابلیت‌های تثبیت سازی نوری 4 محوره تصاویر و فوکوس خودکار دوال پیکسل را دارد اما از نظر عملکرد تا حدی به دوربین به کار رفته در مدل پرچمدار می 6 شبیه است.

تجربه برتر استفاده از دوربین گوشی می میکس 2 اس بیشتر به دلیل استفاده از سنسور IMX363 سونی در ساخت این دوربین است. می میکس 2 اس اولین گوشی شیائومی محسوب می‌شود که از این سنسور بهره می‌برد و باید به این نکته اشاره کرد که عملکرد این سنسور از سنسور IMX386 که در گوشی‌های می میکس 2 و می 6 سازنده مشهور چینی به کار رفته، بهتر است. سنسور IMX363 سونی از پیکسل‌هایی با اندازه 1.40 µm بهره می‌برد در حالی که اندازه پیکسل سنسور به کار رفته در دوربین گوشی می میکس 2 شیائومی، 1.25 µm است. سنسور IMX363 در واقع می‌تواند نور بیشتری را دریافت کند، نویز کمتری را در تصاویر اعمال سازد و علاوه بر این در شرایط کم نور فوکوس بهتری را در اختیار کاربر می میکس 2 اس بگذارد.

دوربین می میکس 2 س

سازنده چینی هنوز هم در تلاش است تا رابط کاربری MIUI گوشی جدیدش را ارتقاء دهد. انتظار می‌رود که شیائومی قابلیت هوش مصنوعی دوربین گوشی جدیدش را هم بهبود بخشد. مهندسان بخش دوربین شرکت شیائومی گفته‌اند که می‌خواهند توانایی شناسایی و عکاسی در حالت پرتره دوربین گوشی می میکس 2 اس را ارتقاء دهند. دوربین می میکس 2 اس علاوه بر این توانایی ارائه قابلیت NR چند فریمی برای گذاشتن چند عکس در کنار یکدیگر و کاهش میزان نویز تصاویر را هم دارد.

انتظار می‌رود که رابط کاربری MIUI جدید حالت زیباسازی (beauty mode) هوشمندتری داشته باشد و بتواند چهره‌ها را بهتر شناسایی کند و تغییرات طبیعی‌تر و واقعی‌تری را بر روی صورت‌ها اعمال سازد. این احتمال نیز وجود دارد که قابلیت هوش مصنوعی دوربین می میکس 2 اس بتواند 206 صحنه از 25 دسته بندی مختلف را تشخیص دهد و به تناسب مشخصات این صحنه‌ها تنظیمات مناسب را در دوربین برای گرفتن عکس‌های مختلف اعمال سازد. افکت‌های بوکه دینامیکی (Dynamic bokeh effects) نیز از دیگر قابلیت‌های این دوربین هستند.

 

علیرغم محدود بودن شرایط موجود عکس‌های گرفته شده در مکان‌های سربسته کیفیت خوبی داشتند و راضی کننده بودند. فراهم بودن امکان عکاسی در شرایط سربسته این امکان را برای ما فراهم ساخت که توانایی دوربین گوشی می میکس 2 اس را برای گرفتن عکس در شرایط کم نور بسنجیم؛ عکس‌های گرفته شده نشان دادند که علیرغم ابتدایی بودن نسخه نرم افزار دوربین می میکس 2 اس این گوشی هوشمند می‌تواند در شرایط کم نور عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کند. نرم افزار دوربین می میکس 2 اس به یک الگوریتم بسیار کارآمد با کارایی بالا در زمینه کاهش نویز مجهز شده است. عکس‌های ثبت شده با دوربین می میکس 2 اس کیفیت رنگ بسیار خوبی نیز دارند علیرغم این که بالا بودن میزان ISO در شرایط کم نور اولین عاملی است که باعث کاهش کیفیت رنگ عکس‌های گرفته شده با دوربین یک گوشی هوشمند می‌شود.

قابلیت HDR دوربین می میکس 2 اس نتوانست در این بررسی کارایی بسیار خوبی را از خود نشان دهد. این قابلیت کیفیت بعضی از عکس‌های روشن را با کاهش دادن نسبت کنتراست و فشرده سازی عکس تا حدی کاهش می‌دهد و در شرایط کم نور هم عکس‌ها را بسیار تیره می‌کند. می‌توان احتمال داد که این ابزار از جمله ویژگی‌هایی باشد که شیائومی آن را در پروسه بهینه سازی نرم افزار گوشی جدیدش بهبود می‌بخشد. با همه این تفاسیر دوربین می میکس 2 اس توانست در این بررسی کارایی خوبی را از خود نشان دهد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازنده مشهور چینی این دوربین بهترین دوربینی محسوب می‌شود که تا به حال توسط این سازنده بر روی یک گوشی از خانواده گوشی‌های شیائومی نصب شده است.


بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر