;
coinex

تلاش ترامپ برای رفع تحریم های کمپانی ZTE

ترامپ به دنبال رفع تحریم های کمپانی ZTE است. این کمپانی قرار بود در پی تحریم های وزارت بازرگانی آمریکا بخشی از کسب و کار خود را تعلیق کند.

به گزارش تکراتو، رفع تحریم های کمپانی ZTE باعث می شود تا این کمپانی فعالیت های خود را از سر بگیرد. دولت آمریکا پیش از این به بهانه دور زدن تحریم ها و عدم پایبندی ZTE  به توافقنامه ها، شرکت های آمریکایی را از تا هفت سال از هرگونه داد و ستد با این کمپانی چینی منع کرده است. همچنین برخی شرکت های غیر آمریکایی هم برای اجتناب از مشکلات احتمالی قید مشارکت با ZTE را زدند.


بیشتر بخوانید: تعلیق فعالیت های کمپانی ZTE به دنبال تحریم های آمریکا


مجموع این چالش ها مسئولان این شرکت را ناچار کرد به منظور حفظ موجودیت کمپانی، طی بیانیه ای از توقف کلیه فعالیت های عملیاتی این شرکت خبر دهند.

رفع تحریم های کمپانی ZTE

در ادامه این ماجرا، دیروز خبرهایی منتشر شده که می تواند برای این کمپانی امید بخش باشد. دونالد ترامپ با انتشار توییتی اعلام کرده که این تحریم ها باعث شده تا عده ای زیاد از شهروندان چینی بیکار شوند. وی برای رفع تحریم های کمپانی ZTE ، در حال مذاکره با رئیس جمهور چین است.

توییت ترامپ در مورد رفع تحریم های کمپانی ZTE

برخی این دستور رییس جمهور آمریکا را در تناقض با سیاست های قبلی او می دانند. ترامپ که در زمان تبلیغات انتخاباتی شعار اول آمریکا را سر داده بود، به بهانه دغدغه های امنیتی از ادغام دو غول چیپ سازی کوالکام و برادکام جلوگیری کرد، اما اکنون برای حفظ موجودیت شرکتی که به جاسوسی علیه شهروندان این کشور متهم شده، تلاش می کند.


بیشتر بخوانید: درخواست کمپانی ZTE برای تعلیق تحریم های آمریکا علیه آنها


البته ترامپ به حفظ و ایجاد کسب و کارهای جدید در کشور خود اهمیت زیادی می دهد و از آنجایی که ZTE چهارمین موبایل ساز بزرگ در بازار آمریکاست، تعطیلی فعالیت های آنها به معنی از دست رفتن هزاران شغل نیز خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر