;
coinex

کوالکام سیستم روی تراشه‌ی ساعت های هوشمند را به ویژگی ردیابی چشم مجهز می‌کند

شرکت‌های گوگل و کوالکام قصد دارند سیستم روی تراشه‌ی جدیدی را برای ساعت های هوشمند طراحی کنند. اولین مدل که به این تراشه‌ها مجهز می‌شود، تا پایان 2018 با نام Big G راه‌اندازی خواهد شد.

پردازنده‌ی جدیدی که برای ساعت های هوشمند طراحی می‌شود، از تکنولوژی کاملا جدیدی بهره می‌برد و جایگزین تراشه‌ی اسنپدراگون وییر 2100 (Snapdragon Wear 2100) خواهد بود؛ این تراشه درواقع، نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ای از تراشه‌ی اسنپدراگون 400 بود.

تراشه‌ی جدید کوالکام که برای ساعت های هوشمند و سیستم عامل جدید گوگل یعنی Wear OS طراحی می‌شود، با نام اسنپدراگون 3100 معرفی خواهد شد و نوآوری‌های بسیاری را به بازار پوشیدنی‌های هوشمند ارائه خواهد کرد. گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سیستم روی تراشه‌ی جدید کوالکام به ویژگی ردیابی چشم مجهز می‌شود که پوشیدنی‌های هوشمند را با عینک‌های واقعیت افزوده مثل گوگل گلس، سازگار می‌کند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از ساعت هیبریدی جدید ال جی ؛ گجتی هوشمند با ویژگی هایی جدید


به لطف تکنولوژی ردیابی چشم، ساعت های هوشمند می‌توانند موقعیت مردمک و قرنیه‌ی چشم را شناسایی کنند. با این اوصاف، ساعت هوشمند باید به یک دوربین با سرعت 120 فریم بر ثانیه مجهز شود؛ علاوه بر این، سیستم روی تراشه می‌تواند 36 میلیون فرمان را در هر ثانیه ارسال کند تا ویژگی ردیابی چشم به‌خوبی اجرا شود.

تکنولوژی ردیابی چشم می‌تواند ویژگی‌های دیگری را به دستگاه‌ها اضافه کند که از جمله‌ی آنها می‌توان به باز کردن قفل دستگاه و کنترل آن از طریق چشم اشاره کرد. کوالکام مدعی شده که اسنپدراگون 3100 می‌تواند بهینه‌سازی‌های فراوانی را به ساعت های هوشمند اضافه کند.

این سیستم روی تراشه از لحاظ مصرف باتری نیز بهتر است، سرعت بالا و اجرای روان‌تری دارد و ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام بیشتری را ارائه می‌کند. سیستم روی تراشه‌ی جدید کوالکام از پردازنده‌ی ARM Cortex، پردازنده‌ گرافیکی Adreno 304 و مدیریت انرژی جدید به نام Blackghost بهره می‌برد. گفته می‌شود که ساعت هوشمند گوگل با سیستم عامل جدید Wear OS و اسنپدراگون 3100 تا پایان پاییز امسال رونمایی می‌شود. شایعات حاکی از آن هستند که این گجت هوشمند توسط کمپانی ال‌جی تولید می‌شود.

اخیرا یک ساعت هوشمند با برند ال‌جی در فهرست FCC رویت شده که به هیچ‌کدام از گجت‌های این کمپانی شباهتی ندارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر