;
coinex

گلکسی اس 10 با اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش خودنمایی می‌کند

یک منبع خبری به نام چوسان بیز گفته که گلکسی اس 10 (Galaxy S10) اولین گوشی سامسونگ است که با اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر خود عرضه می‌شود.

گفته شده بود که سامسونگ می‌خواهد اسکنر اثر انگشت فبلت پرچمدار گلکسی نوت 9 را در داخل نمایشگر این گوشی هوشمند قرار دهد، اما ظاهرا این سازنده مشهور کره‌ای تصمیم گرفته است که تا سال 2019 دست نگه دارد و گلکسی اس 10 (Galaxy S10) را با این فناوری در اختیار کاربرانش بگذارد.

قرار دادن سنسور اسکنر اثر انگشت در داخل صفحه نمایش یک گوشی هوشمند حکم یک عمل جراحی قلب را برای سامسونگ دارد؛ منابع خبری می‌گویند این سازنده ابتدا تصمیم گرفته بود بر اساس توانایی خود در زمینه تولید انبوه این فناوری، گلکسی نوت 9 را با آن ارائه کند، اما در نهایت از این تصمیم صرف نظر کرده کرده است.

ظاهرا دلیل این عقب نشینی تاکید شدید سازنده کره‌ای بر افزایش دقت سخت‌افزاری است که باید در داخل نمایشگر یک گوشی هوشمند قرار گیرد. طبق اطلاعات موجود، نمونه‌های اولیه گوشی‌هایی که تاکنون با این فناوری توسط سامسونگ ساخته شده‌اند، نتوانسته‌اند کارایی لازم را ارائه کنند.


تماشا کنید: سامسونگ گلکسی اس ۱۰ در راه است ؛ سامسونگ دلبری می‌کند


ویوو و هواوی از اوایل امسال چند گوشی را با اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر عرضه کردند؛ اسکنر اثر انگشت سامسونگ از فناوری فراصوت به عنوان یک تکنولوژی قوی‌تر بهره می‌برد اما مشکل سامسونگ این است که تولید انبوه و تنظیم این اسکنر به سادگی اسکنرهای عرضه شده توسط ویوو و هواوی نیست. در این بین بد نیست بدانید که اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر گوشی‌های عرضه شده توسط دو سازنده برجسته چینی کاربرد خود را ثابت کرده‌اند، اما به خوبی اسکنرهای قدیمی نیستند.

منابع خبری گفته‌اند که سامسونگ برای اولین بار در سال 2016 تلاش کرد که اسکنر اثر انگشت را در داخل نمایشگر گوشی‌های پرچمدارش قرار دهد اما هم اکنون به این فناوری دست یافته است. قرار دادن این سنسور در داخل نمایشگر یک گوشی هوشمند یک تغییر ابتکاری بزرگ در صنعت ساخت سنسورهای بیومتریکی محسوب می‌شود؛ صنعتی که به عقیده کارشناسان اخیرا به دلیل خستگی کاربران از عدم ارائه گوشی‌های هوشمند دارای ابتکارهای جدید رشد نزولی پیدا کرده است.

سامسونگ پروسه ساخت یک گوشی تاشو را هم شروع کرده است. این سازنده می‌داند که هواوی می‌خواهد محصولی مشابه را در اواخر سال میلادی جاری عرضه کند، اما تصمیم گرفته است که محصولش را در سال 2019 در اختیار کاربران و طرفدارانش بگذارد.

انتظار می‌رود که سامسونگ، گلکسی نوت 9 را در اواخر ماه اوت (اواسط تابستان) و گوشی‌های سری گلکسی اس 10 خود را در اواخر سه ماهه اول سال 2019 معرفی کند. گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 10 ، اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که قرار است از طرف سامسونگ با قابلیت اتصالی 5G عرضه شوند.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر