;
coinex

افزایش مشکلات استفاده از فیلترشکن ها بعد از فیلترینگ تلگرام

مشکلات استفاده از فیلترشکن ها بعد از فیلترینگ تلگرام افزایش یافت. کاربران برای استفاده از این پیام رسان همچنان از فیلتر شکن استفاده می کنند.

به گزارش تکراتو، فیلترینگ تلگرام باعث شد تا مردم به استفاده از فیلترشکن ها روی آورند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مورد اعلام نمود که استفاده و فراگیر شدن فیلترشکن‌ها می تواند اثرات مخرب امنیتی زیادی داشته باشد.


بیشتر بخوانید: ضرر مالی فیلترینگ تلگرام برای کشور


استفاده از فیلترشکن ها بعد از فیلترینگ

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اختلالات ایجاد شده در خدمات اینترنتی به دلیل استفاده از فیلترشکن ها، اظهار کرد که بسیاری از فیلترشکن‌ها خدمات ظاهری خوبی به کاربر ارایه می‌دهند و به همین دلیل کاربران به استفاده از آن‌ها علاقه‌مند می شوند. وی ادامه داد که گزارش‌هایی که توسط مراکز معتبر منتشر شده است نشان داده که این نوع نرم‌افزارها استفاده ضدامنیتی دارند و نوعی باج‌افزار هستند که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مشترکین می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در مسدود کردن فیلترشکن‌ها

جهرمی در پاسخ به این سوال که نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در مسدود کردن فیلترشکن‌ها چیست، اعلام نمود که شرکت زیرساخت باید تحت دستوری که آقای رییس جمهور دادند و در چارچوبی که شورای عالی فضای مجازی مشخص کرده رفتار کند واجازه ندهد که فضای کشور پر از باج‌افزار شود. بنابراین اقدامات لازم برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده است.

وی در ادامه در مورد اختلالات اینترنتی توضیح داد که انسداد فیلترشکن‌ها نباید باعث افت کیفیت اینترنت و یا ایجاد مشکلاتی برای کسب و کارها شود. اختلالات اینترنتی موضوع بدی است که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات و اپراتورها خواسته شده تا در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

استفاده از فیلترشکن ها بعد از فیلترینگ

جهرمی بر مضرات استفاده از فیلترشکن تاکید کرد و بیان نمود که امیدوار است تا مسئولانی که متصدی فیلترینگ هستند، به این موضوع توجه داشته باشند که این مسئله یک تهدید بزرگ است. به گفته وی برای هر تصمیمی اگر همراهی مردم وجود نداشته باشد، اثرات آن گستردگی باج‌افزارها خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر