;
coinex

بررسی اپلیکیشن قصه لند ؛ یه عالمه قصه در اپلیکیشن قصه‌گویی قصه لند

اپلیکیشن قصه لند یک برنامه در بستر اسمارت‌فون‌هاست که داستان‌های کودکانه را در قالب فایل‌ صوتی ارائه می‌کند. تاکنون بیش از ۸۰ قصه در این اپلیکیشن گنجانده شده است.

قصه یا داستان یکی از انواع ادبی و فرآورده تخیل است. به طور کلی می‌توان قصه را بازآفرینی حوادث غیرواقعی توصیف کرد. قصه‌ها عمدتا به طور مستقیم و یا با زبان کنایه تلاش‌ دارند مفاهیم اخلاقی، انسانی یا مذهبی را به مخاطب خود بیاموزند. کودکان از جمله مهمترین مخاطبین قصه‌ها هستند. داستان‌ها جنبه‌های مختلف شخصیتی کودکان را می‌سازند و منجر به کسب آگاهی نسبت به دنیایی می‌شود که کودک در آن زندگی می‌کند.

ایجاد عادت‌های درست، حس اعتماد به نفس، استقلال طلبی و پرورش خلاقیت فردی از دیگر تاثیرات قصه‌گویی برای کودکان است. گاهی یک قصه می‌تواند چنان تاثیری بر آینده یک کودک بگذارد که از صد‌ها نصیحت و آموزش بالاتر باشد. قصه گویی برای کودکان می‌تواند در آینده از آنها شخصیتی آگاه، مسئولیت پذیر و خلاق بسازد. این‌ها نیازهایی اساسی هستند که یک کودک برای رسیدن به آرزوهایش به آنها تکیه خواهد کرد.

تغییر سبک زندگی انسان در طول چند دهه گذشته و با فراگیر شدن تکنولوژی‌ها جدید و روزمرگی‌های ماشینی منجر شده تا دیگر آن قصه‌گویی‌های مادرانه در میان بسیاری از خانواده‌ها رنگ ببازد. اما این سکه روی دیگری نیز دارد. گسترش دسترسی به اینترنت و استفاده طیف بیشتری از کاربران، بالاخص کودکان، از این فضا بستر جدیدی را برای آموزش به کودکان بوجود آورده است.

وب‌سایت‌ها، صفحات و کانال‌های مختلف در شبکه‌های مجازی از محتواهای آموزشی کودکانه زیادی مملو شده‌اند. با گسترش استفاده از اسمارت‌فون‌ها اپلیکیشن‌های متعددی برای استفاده‌های گوناگون پدید آمد‌ه‌اند.

قصه‌لند
شنیدن یکی از یهترین شیوه‌های آموزشی است. فایل‌‌های صوتی داستان‌های قصه لند توسط گویندگان حرفه‌ای تهیه و تیم تدوین آنها را ویرایش کرده است. به علاوه مطابق مطالعات انجام شده کودک نسبت به آنچه به طریق داستان می‌آموزند بیشتر توجه دارند. (اعتبار : تکراتو)

اپلیکیشن قصه لند (Gheseland)، یک اپلیکیشن قصه‌گویی برای کودکان است و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص روان‌شناس، نویسنده و گوینده در تلاش است قصه‌های آموزنده کودکانه تولید و در بستر اپلیکیشن موبایلی منتشر کند. داستان‌های صوتی کودکانه بسیاری در این برنامه وجود دارد.

اپلیکیشن قصه لند برای دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس موجود است. تیم قصه‌لند را می‌تونید در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید. اپلیکیشن قصه‌لند را می‌توانید به صورت رایگان از گوگل‌پلی دریافت کنید. این برنامه تاکنون 10 هزار مرتبه از این بستر دریافت اپلیکیشن، دانلود و نصب شده و امتیاز 4.1 از 5 را از کاربران خود دریافت کرده است.

تیم اپلیکیشن قصه‌لند در صفحه درباره ما اینگونه نوشته است:‌

همه ما بر نقش قصه‌گویی در رشد و تربیت فرزندانمان واقف هستیم. اما متاسفانه این‌روزها با توجه به مشغله کاری و دهها دلیل دیگر، قصه‌گویی والدین برای کودکان بسیار کمرنگ شده است. اپلیکیشن قصه گویی قصه لند با برخورداری از مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با اتکا به نیروهای متخصص خود در زمینه روانشناسی کودک، نویسندگی، گویندگی و … قصه‌های صوتی زیبا و آموزنده ای را تولید و در قالب برنامه موبایل در دو نسخه اندروید و IOS ارائه نموده است با امید به اینکه بتواند جای خالی قصه‌گویی را در میان خانواده‌ها پر نماید.

تمامی قصه‌های تولید شده، توسط متخصصین امر آموزشی انتخاب و ویراستاری شده اند و در استودیوهای پیشرفته دارای مجوز، ضبط و صداگذاری شده اند. قصه‌های قصه لند دارای کلیدواژه های آموزشی، طبقه بندی سنی و فهرست موضوعی است. تیم قصه لند با تولید قصه‌های شاد و آموزنده، آرزوی زندگی شیرین و پرنشاط برای کودکان فارسی زبان در سرتاسر دنیا را دارد.”

برویم به سراغ اپلیکیشن قصه لند. رابطه کاربری این برنامه ظاهری ساده، ولی کاربردی دارد و در صفحه اصلی آن داستان‌ها فهرست شده‌اند. با انتخاب هر یک از داستان‌ها امکان پخش فایل صوتی آن وجود دارد. البته کاربران تنها می‌توانند دو دقیقه ابتدایی را گوش بدهند و تنها زمانی می‌توانند فایل کامل را گوش کنید که اشتراک طلایی را خریداری کنند.

قصه‌لند
اعتبار : تکراتو

در این صفحه، داستان‌ها را می‌توان آنها بر اساس جدیدترین، قدیمی‌ترین، کوتاه‌ترین، بلند‌ترین، بیشترین پخش و بیشترین لایک مرتب کرد. همچنین بخش فیلترینگ قصه لند بسیار کاربردی است. در این قسمت امکان فیلترینگ داستان‌ها وجود دارد. داستان‌ها را می‌توان بر اساس ۴ ویژگی فیلتر کرد:

  • گروه سنی: سه دسته گروه سنی  3 تا 6 سال، 7 تا 9 سال و بالای 10 سال وجود دارند. بر اساس سن کودک‌تان می‌توانید دسته‌بندی دلخواه را انتخاب کرد.
  • کلیدواژه: برای هریک از داستان ها بر اساس محتوایشان کلیدواژه تعریف شده است. بیش از ۷۰ کلیدواژه مختلف برای داستان‌ها وجود دارد. بر اساس علاقه کودک و تشخیص والدین می‌توان کلیدواژه‌هایی از جمله اعتماد به نفس، نظم و ترتیب، اعتماد کردن و … را انتخاب کرد.
  • موضوع: داستان‌های موجود در قصه لند در ۶ دسته موضوعی پخش شده‌اند: عمومی، حیوانی، ماجرایی، عاشقانه، تاریخی و افسانه ملل و مذهبی دسته‌بندی‌های موضوعی قصه‌ها هستند.
  • سبک: مطابق تعریف، سبک به چگونگی نگارش متن داستان بر اساس قراردادهای زبانی اشاره دارد. در اپلیکیشن قصه لند سبکی ساده، دنباله‌دار، موزیکال، فانتزی و طنز برای داستان‌ها وجود دارد.
قصه‌لند
اعتبار : تکراتو

در اپلیکیشن قصه‌لند تاکنون بیش از ۸۰ داستان آپلود شده است. همان‌طور که اشاره شد کاربران معمولی تنها می‌توانند 2 دقیقه ابتدایی داستان‌ها را گوش دهند و برای دسترسی کامل به فایل صوتی باید اشتراک طلایی خریداری کنند. البته دسترسی به متن‌ داستان‌ها برای همه کاربران وجود دارد. برای خرید اشتراک طلایی بر روی یکی از داستان‌ها کلیک کرده و گزینه خرید اشتراک را انتخاب می‌کنیم. چهار نو اشتراک در برنامه قصه‌لند وجود دارد :

  • اشتراک یک ماهه با هزینه 8 هزار تومان
  • اشتراک سه ماهه با هزینه 21 هزار تومان (13 درصد تخفیف)
  • اشتراک شش ماهه با هزینه 36 هزار تومان (25 درصد تخفیف)
  • اشتراک یکساله  با هزینه 60 هزار تومان (38 درصد تخفیف)

البته می‌توان با استفاده از به اشتراک گذاری اپلیکیشن 10 روز اعتبار رایگان به دست آورد. اپلیکیشن یک کد معرفی می‌کند و با اشتراک گذاری این کد برای دوستان و آشنایان از طریق اس‌ام‌اس، ایمیل،‌تلگرام و راه‌های دیگر و در صورت نصب اپلیکیشن توسط آنها 10 روز اعتبار رایگان دریافت خواهید کرد.

قصه‌لند
اعتبار : تکراتو

با انتخاب یک قصه در قصه لند جدا از امکان خرید اشتراک طلایی و شناسنامه قصه، قصه‌ها مشابه و “قصه‌هایی از همین قصه‌گو” نیز وجود دارد. در بخش شناسنامه قصه‌ نام قصه‌گو و نام نویسنده، مدت زمان فایل صوتی قصه،‌کلید‌واژها، رده سنی و نیز شخصیت‌های قصه قابل مشاهده است. سه گزینه در شناسنامه هر قصه وجود دارد : امکان مشاهده متن کامل قصه، به اشتراک گذاری قصه از طرق مختلف بویژه در شبکه‌های اجتماعی و نیز حذف فایل صوتی از حافظه دستگاه.

قصه‌لند
اعتبار : تکراتو

اپلیکیشن قصه‌گویی قصه لند به انتشارات دیجیتالی ویرابرید تعلق دارد. این انتشارت که مرکز آن در غرب تهران و منطقه ۱۰ قرار دارد، پیش از این دقیقا همین اپلیکیشن را با نامی دیگر (قصه‌‌های صوتی کودکانه کودک سلام) در کافه بازار منتشر کرده بود. این اپلیکیشن بیش از ۵ هزار بار دریافت شده است.

اگر شما نیز قلم خوبی دارید یا صدای خوبی برای گویندگی، در نظر داشته باشید که امکان همکاری با قصه‌لند وجود دارد. در منو کشویی این اپلیکیشن قسمتی تحت عنوان “همکاری با قصه لند” وجود دارد. در این بخش تیم قصه‌لند در زمینه‌های کاری مختلف اعم از قصه‌گویی، قصه‌نویسی، تدوین و صداگذاری، موسیقی، انتشارات، برنامه نویسی، نقاشی و تصویرسازی و … برای جذب نیرو فراخوان داده است. اگر شما در هر یک از این زمینه‌ها استعداد یا توانایی دارید، می‌توانید با این اپلیکیشن نوپا همکاری کنید.

کاربران در مورد قصه لند چه می‌گویند

همانطور که اشاره شد اپلیکیشن قصه‌لند تا کنون در گوگل پلی بیش از 10 هزار بار دریافت شده و از این حیث در مقایسه با نمونه‌های مشابه وضعیت تقریبا مشابهی دارد. کاربران در صفحه این اپلیکیشن نظرات مختلف خود را به اشتراک گذاشته‌اند. تیم اپلیکیشن قصه لند نیز به عمده آنها پاسخ داده است. در ادامه نظرات کاربران در مورد این اپلیکیشن قصو گویی کودکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کاربری به نام بهزاد اسفندی گفته است:

به نظرم تعداد قصه های داخل اپلیکیشن بسیار کمه! مثلا اینکه 60000 تومن پول اشتراک بدی و یکسال تمام فقط ده تا دونه قصه برای گوش کردن بچه داشته باشی کمی احمقانه بنظر میرسه. فکر میکنم کسی که برای چیزی مثل قصه که بی شمار در اینترنت یافت میشه اشتراک پرداخت میکنه انتظار داره به منبع قابل توجهی از قصه دسترسی داشته باشه”

قصه‌لند
اعتبار : گوگل پلی

کاربر دیگری گفته است:

در زمان خرید اشتراک خطا داد و تنها راه ارتباط با خود برنامه هست که اونم هیچکس پاسخگو نیست الان دو روزه کسی پاسخگو نیست تازه بصورت پیش فرض ایمیل زده که باید از فلان بخش برنامه مشکلتون رو مطرح کنید این کار رو همون موقع که این اتفاق افتاد انجام دادم حتی ایمیل هم زدم و فایل رسید پرداختی بانک رو هم براشون فرستادم . در کل اصلا پشتیبانی نداره . تعطیله”

تیم قصه‌لند در پاسخ به این کاربر نوشت:

ضمن سپاس از پیام شما، چنانچه نکته ای سبب نارضایتی شما بوده، لطفا از طریق ارسال ایمیل info@gheseland.com و یا داخل اپلیکیشن و یا شبکه های اجتماعی و یا تماس تلفنی 88754584 اعلام فرمایید تا رفع مورد یا توجیح مورد نماییم… با تشکر”

قصه‌لند

کاربر دیگری می‌گوید برای آپلود هر داستان نیاز به آپدیت کردن نرم‌افزار هست. او نوشت:

فریب می‌خورید دانلود نکنید کلی اینترنت تان را می‌خورد هر روز آپدید می‌خواد برای هر قصه”

تیم قصه‌لند در پاسخ به این کاربر گفت:

با سلام ، مطابق هر اپلیکیشن دیگر، محتوا یا پخش می‌شود یا دانلود، حجم فایل قصه برابر هر فایل موسیقی دیگری است که روزانه مورد استفاده بسیاری از مردم است. شما هم به صورت آنلاین میتوانید قصه ها را پخش کنید و هم امکان پخش آفلاین دارید، ابتدا قصه را دانلود و سپس مادامی که اشتراک دارید بدون نیاز به اینترنت می توانید فصه مربوطه را پخش فرمایید. متشکریم”

قصه‌لند
اعتبار : گوگل پلی

کاربر دیگری به نام مهنوش امینی از قصه‌لند به عنوان یک پیام‌رسان کاربردی یاد کرد. او نوشت :

بسیار عالی. به خصوص در این زمانه ای که بچه ها نیاز دارند که مهارت شنیداری قوی و توانمندی داشته باشند، منتهی به دلیل تک فرزندی بودنشان و اشتغال والدینشان، متاسفانه فرصت شنیدن داستان براشون کمتر موثره

بسیاری از کاربران به نصب نشدن این برنامه بر روی اسمارت‌فون یا تبلت خود اشاره کرده بودند که تیم قصه لند از آنها خواسته بود آخرین نسخه اپلیکیشن که این مشکل در آن برطرف شده است، را نصب کنند. کاربر دیگری با نام کاربری محمد سیادت به گرافیک ضعیف قصه‌لند در مورد تصاویر قصه‌ها اشاره کرده بود، که قصه‌لند اینگونه به او پاسخ داد :

سلام دوست عزیز، سپاس از پیام شما، هدف قصه لند از تولید محتوا در غالب قصه های صوتی، افزایش مهارتهای شنوایی و تقویت قوای تخیل و نقش پذیری کودکان در قالب قصه های آموزشی و درک صحیح آن است، رسانه های بصری مانند تلویزیون و تلفن های هوشمند بیش از بیش محتوای بصری را در اختیار کودکان قرار داده اند. لذا تمرکز ما بر تقویت قوای شنیداری است. متشکریم

قصه‌لند
اعتبار :‌ گوگل پلی

در نهایت کاربر دیگری از عدم اتصال به اپلیکیشن قصه لند در خارج از کشور گفت. تیم قصه‌لند در پاسخ گفت:

سلام دوست عزیز، از پیام شما متشکریم، چنانچه ساکن ایران نیستید؛ ابتدا کد کشور خود را تغییر دهید، سپس تلفن و ایمیل خود را وارد نمایید، کد فعال سازی برای شما ایمیل می شود، لطفا پوشه اسپم ایمیل خود را چک نمایید. بعد از وارد نمودن کد فعال سازی، از اپلیکیشن استفاده نمایید. از اعتماد شما کاربر محترم متشکریم

قصه‌لند
اعتبار : گوگل پلی

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع : Techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چطوری خارج بشم و کنسل بسه این قصه لند
    بابا نمیخوام،عجبا،زوری به آدم میگن قصه گوش کن و پول بده،نمیخوام

    پاسخ

    سلام من خرید اشتراک انجام دادم رسید هم دارم اما متاسفانه هنوز کار نمیکنه بازم میکه اشتراک بخرید نمیتونیم قصه گوش کنیم یا دانلود

    پاسخ