;
coinex

بررسی اپلیکیشن طاقچه ؛ هر آنچه که باید در مورد اپلیکیشن کتابخوانی طاقچه بدانید

اپلیکیشن کتاب و کتابخوانی طاقچه یک برنامه بی‌نظیر و کاربردی برای مطالعه کتاب به صورت الکترونیکی است کاربران می‌تواند در گوشی همراه خود به راحتی کتاب‌های دلخواه خود را در اختیار داشته باشد. در ادامه به بررسی اپلیکیشن طاقچه می‌پردازیم.

2 دقیقه، 3 دقیقه و شاید 5 دقیقه ! اینها اعدادی هستند که برای سرانه مطالعه کشور گفته می‌شود! می‌بینید به همین وحشتناکی میانگین مطالعه در کشور پایین است و اوج فاجعه جایی است که بدانیم این مقدار از مطالعه نیز بر دوش تعدادی اندکی از مردم است.

بسیاری از مردم ایران سهم و نقشی در مطالعه کشور ندارند و همین موضوع در مسائل اجتماعی نمود پیدا می‌کند. نمود این آمار وحشتناک جایی است که گفته می‌شود فرهنگ کشور به سمتی پیش می‌رود که گویی انگار هیچ وقت کشورمان دارای فرهنگ غنی نبوده است!

اپلیکیشن طاقچه

اما مهم‌ترین دلیل کم‌کاری مردم کشورمان در زمینه کتاب و کتابخوانی، عدم دسترسی و یا دسترسی نامناسب و بعضا گرانقیمت به کتاب است. این مشکل به معضل بسیاری از افراد کتابخوان بالقوه تبدیل شده است. مشغله‌های فراوان این روزهای مردم باعث شده است که نتوانند وقت جداگانه‌ای برای کتاب و کتابخوانی بگذارند و این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر راهکاری بتواند از وقتهای مرده آنها فرصتی برای مطالعه کتاب ایجاد نماید، می‌توانند به کتابخوانی فکر کنند.

یکی از راهکارهایی که با پیشرفت تکنولوژی و ظهور گوشی‌های هوشمند در اختیار افراد قرار گرفت، این بود که به راحتی از طریق گوشی‌های موبایلشان بتوانند فیلم‌ها، تصاویر و کتاب‌هایی را که دلشان می‌خواهد مشاهده و مطالعه کنند. با گذشت زمان و با ارائه محصولات نو در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و نرم افزارهای بر بستر اندروید و ios و راه‌اندازی استارتاپ‌های مختلف، در زمینه کتاب و کتابخوانی نیز پیشرفتهای خوبی صورت گرفت که توانست فصلی نو در این زمینه را آغاز کند.

پیشرفتهای موجود در زمینه اپلیکیشن‌های کتاب و کتابخوانی به قدری قابل توجه بود که نه تنها دیگر از تبلیغات سو خبری نبود، بلکه باعث شد بسیاری از ناشران و مردم کتابخوان نیز به حمایت از این اپلیکیشن‌ها برآیند و قرص و محکم پشت این کسب و کارهای اینترنتی بر پایه کتاب و کتابخوانی در بیایند.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن تقویم اذان گو بادصبا


مهم‌ترین دغدغه ناشران و اهالی کتاب در زمینه نشر الکترونیکی محصولات فرهنگی این بود که حق مولف و کپی‌رایت ناشران و نویسندگان در این اپلیکیشن‌ها رعایت شود و مشکلی که قبلا در اوایل ظهور گوشی‌های هوشمند با آن مواجه بودند -مشکل سرقت‌های بزرگ در زمینه ادبی و ضررهای سنگین مالی به صنعت نشر کشور- مواجه نشده و حق و حقوق همه اجزای صنعت نشر در این ماجرا دیده شود.

شاید طاقچه که با برنامه تلویزیونی و پرطرفدار خندوانه به بازار عرضه شد، جدا از اینکه از محبوبیت و جوایز میلیاردی خود برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد، ویژگی‌های بی‌نظیر ذاتی و فنی آن نیز دست کمی برای محبوبیت این اپلیکیشن کتابخوانی نداشت و نقش بزرگی را در  رشد و نمو این برنامه داشت. با اپلیکیشن طاقچه به راحتی می‌توان در هر جایی و با کمترین هزینه، کتاب خواند.

اپلیکیشن طاقچه

بررسی اپلیکیشن طاقچه و ویژگی‌های آن

بعد از مطالعه مقدمه‌ای که برای اپلیکیشن طاقچه نوشتیم، اکنون نوبت آن است تا در مورد این اپلیکیشن بیشتر بدانید و از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن با خبر شوید. گفتنی است که ما صرفا به مهم‌ترین مواردی که دز بررسی این اپلیکیشن به آن برخورد کردیم می‌پردازیم و طبیعی است که ویژگی‌های ریز و جزئی این اپلیکیشن در این بررسی نخواهد آمد. (با کلیک بر روی تصاویر آنها را در اندازه واقعی خود ببینید)

کتابخانه‌ای به وسعت یک فروشگاه بزرگ

شاید اصلی‌ترین ویژگی اپلیکیشن طاقچه همین بخش باشد که ما با بررسی کوتاهی که روی کتاب‌های موجود در این اپلیکیشن انجام دادیم، به آن رسیدیم. اپلیکیشن طاقچه یک منبع بسیار خوب برای کتابهای الکترونیک است و تقریبا می‌توان گفت بسیاری از افراد و کاربرانی که به دنبال مطالعه کتاب هستند، با هر سلیقه‌ای که داشته باشند می‌توانند از امکانات اپلیکیشن طاقچه استفاده کنند.

یکی از نکات خوب در اپ طاقچه دسته بندی‌های بسیار جالب و جذابی است که در آن وجود دارد و باعث می‌شود کاربران بدون نیاز به جستجوی زیاد، به بهترین محتواهای موجود در این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. به طور مثال در ابتدای این اپلیکیشن کاربران می‌توانند برگزیده‌های طاقچه را مشاهده کنند. در این بخش کتابهایی به انتخاب مسئولین اپلیکیشن طاقچه نمایش داده شده و کتاب‌هایی در زمینه‌ها و موضوعات مختلف و جذاب دیده می‌شود.

در بخش دیگر صفحه اول اپلیکیشن طاقچه، بخش تازه‌ها وجود دارد که در این بخش کتابهای جدید اضافه شده به اپلیکیشن طاقچه نمایش داده می‌شوند. داغترین‌ها، دیگر بخشی است که در صفحه اول این اپلیکیشن قابل مشاهده است که به کتابهای پر استفاده کاربران تعلق گرفته است. یکی دیگر از بخش‌های بسیار جذاب صفحه اول اپلیکیشن طاقچه، نمایش مناسبتی کتابها است که به مناسبت‌های مختلف کتابهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در آخرین بخش از صفحه اول نیز بخشی وجود دارد که کاربران می‌توانند کتابهای الکترونیکی رایگان را در این بخش مشاهده و مطالعه نمایند که یکی از نقاط قوت اپلیکیشن طاقچه نیز به شمار می‌رود.

نکته جالب دیگری نیز در این برنامه وجود دارد. شما وقتی وارد صفحه مربوط به کتاب می‌شوید، اطلاعاتی جامع و کامل از نویسنده، ناشر، خلاصه کتاب و قیمت آن مشاهده کنید. خلاصه کتابها نکته‌ای بود که به شدت توجه ما را به خود جلب کرد. کاربران می‌توانند قبل از مشاهده و مطالعه کتاب مدنظرشان، کلیتی از کتاب را بدانند.

اگر وقت مطالعه ندارید ، کتاب صوتی گوش دهید!

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن طاقچه، امکان گوش دادن به کتاب‌های صوتی است که با صدای بسیار شنیدنی و جذاب ضبط شده‌اند. این کتابها در دسته بندی‌های مختلف وجود دارد و با هزینه بسیار اندک قابل خریداری بوده و پروسه خاصی برای شنیدن ندارند. کاربر می‌تواند پس از انتخاب کتاب صوتی موردنظرش، هزینه آن را پرداخت کرده و فایل صوتی آن را دانلود و استفاده نماید.


بیشتر بخوانید : بررسی پیام رسان سروش


در بخش جزئیات نمایش کتابهای صوتی اطلاعات کاملی از کتابها به کاربر نمایش داده می‌شود که از جمله آن می‌توان به مدت زمان کتاب صوتی اشاره کرد. کاربر می‌تواند به راحتی برای شنیدن هر کدام از کتاب‌های صوتی برنامه‌ریزی کرده و وقت خود را تنظیم کند. همچنین در بخش فهرست کتابهای صوتی، می‌توانید فصل‌بندی و زمان‌بندی هر فصل از کتاب را مشاهده کنید و طبق فصل‌بندی موردنظرتان فایل صوتی را گوش دهید.

بروزرسانی عناوین؛ مستمر بی‌وقفه و روبه جلو

مسئولین اپلیکیشن طاقچه می‌گویند که به صورت روزانه در حال اضافه کردن کتابهای الکترونیکی و صوتی به مجموعه خود هستند. این امکان باعث می‌شود که گنجینه کتابهای این اپلیکیشن بسیار غنی‌تر شده و کاربران بتوانند هر چه بیشتر از قبل به کتابها مدنظرشان دسترسی داشته باشند.

با توجه به تجربه قبلی استفاده از این اپلیکیشن در زمانی که برنامه خندوانه پخش می‌شد، می‌توانیم این موضوع را تایید کنیم که این اپلیکیشن پیشرفت قابل توجهی داشته و کتابهای این اپلیکیشن به شدت غنی‌تر شده و بسیاری از کتابهایی که موردنیازمان بود و در آن زمان وجود نداشت، اکنون در این اپلیکیشن قابل مشاهده است.

قبل از خرید کتاب، نمونه آن را بخوانید!

یکی از لذت‌های خرید کتاب به صورت فیزیکی امکان مشاهده چند صفحه از کتاب و مشاهده آن است که باعث می‌شود بسیاری از افراد، خرید فیزیکی کتاب را به مطالعه الکترونیکی آن ترجیح بدهند. این تفاوت فاحش مخصوصا در اوایل حضور گوشی‌های هوشمند بسیار مشهود بود و دلیلی برای عدم موفقیت کسب و کارهای اینترنتی حوزه کتاب به شمار می‌رفت.

اما در حال حاضر اپلیکیشن‌های کتابخوانی، علی‌الخصوص اپلیکیشن طاقچه این امکان را فراهم کرده‌اند که کاربران همانند ورود به فروشگاههای بزرگ کتاب بتوانند هر موردی را که دوست دارند، انتخاب کرده، ورق بزنند و در صورت تمایل اقدام به خرید نمایند. البته گفتنی است که نمونه‌های در دسترس کاربران به انتخاب مسئولین اپلیکیشن طاقچه بوده که اغلب نیاز کاربران برای مشاهده نمونه نوشته‌های کتاب را میسر می‌کند.

قیمت کتاب در اپلیکیشن طاقچه ، چیزی شبیه یک شوخی بچگانه !

برای اینکه بدانید تیتر ما تیتر اغراق‌آمیزی نبوده و متوجه شوید که قیمت کتاب در کشورمان به شدت افزایش یافته است و بسیاری از اهالی کتابخوان، قدرت خرید کتابهای جدید را نداشته و نخواهند داشت کافیست سری به باغ کتاب تهران بزنید و از هر بخشی که دوست دارید یک کتاب را برگزینید و قیمتش را مشاهده کنید!

تجربه ما که نشان می‌دهد فقر فرهنگی نیز به فقر اقتصادیمان افزوده شده و اصلا نمی‌توان سمت خرید کتاب‌های خوب روز رفت؛ ولی اگر شما هم رفتید و با ما هم نظر شدید، باید یک مژده به شما بدهیم. قیمت کتابهای الکترونیکی طاقچه بسیار عالی و ارزان است و چیزی که ما در بررسی‌ اپلیکیشن طاقچه متوجه شدیم، این است که بیشترین قیمت کتاب در این اپلیکیشن حدود 20 هزار تومان است!

بسیاری از کتابهای اپلیکیشن طاقچه قیمتی در حدود 1000 تا 7000 تومان دارند که درصد بسیار بالایی از کتابهای طاقچه را تشکیل می‌دهند. این رقم وقتی ارزشمند می‌شود که بدانید که رقم کتابهای چاپی همین موارد بعضا بالای 50 هزار تومان در باغ کتاب به فروش می‌رسد! فوق‌العاده است که بتوانید از طریق این اپلیکیشن به کتابهایی دسترسی داشته باشید که با بودجه یک کتاب چاپی، بتوانید تمام آن‌چیزی که نیاز دارید را از طریق موبایلتان در اختیار داشته باشید.

برای مطالعه کتابهایتان نیاز به اینترنت ندارید

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اپلیکیشن طاقچه امکان مطالعه کتابهای خریداری شده بدون استفاده از اینترنت است که به کاربران امکان می‌دهد بدون اینکه نیاز به اینترنت داشته باشند، در هر جایی و مکانی که هستند بتوانند کتابهای موردعلاقه‌شان را مطالعه کنند.

به طور مثال شما می‌توانید در تهران یا هر شهر دیگر کتابهای مورد نیازتان را دانلود کنید، به سواحل دریا بروید یا در بیابان و کویر و زیر تلالو ستارگان بنشینید و کتابها را بخوانید و لذت دنیا را ببرید. همچنین بسیاری از کاربران به دلایل مختلف دسترسی زیادی به اینترنت ندارند و می‌خواهند از امکانات گوشی خود بدون اتصال به اینترنت استفاده کنند.

تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر اپلیکیشن طاقچه می‌توان به امکان تنظیمات اختصاصی برای نوع و اندازه قلم اشاره کرد. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند با توجه به بینایی خود و همچنین نور محیط اطراف، نوع قلم و اندازه قلم را انتخاب نمایند. بدیهی است که کاربران با استفاده از قلم مورد علاقه و سایز مورد نیاز خود مطالعه بهتر و لذت بخش‌تری را می‌توانند تجربه کنند.

شما همچنین می‌توانید در این اپلیکیشن همانند کتابخوانی واقعی در گوشه کتاب یادداشتی را بگذارید و برای مطالعات بعدی از آن استفاده کنید. قطعا برایتان پیش آمده که هنگام مطالعه یک کتاب به بخش مهمی از کتاب می‌رسید یا بخشی از آن را بیشتر از جاهای دیگرش دوست دارید و زیر آن خط می‌کشید؛ اگر فکر می‌کنید در محیط الکترونیکی این امکان وجود ندارد سخت در اشتباهید! اپلیکیشن طاقچه گویا تمام هدفش را برای کوچ بزرگ کتابخوان‌های کتابهای چاپی به کتاب الکترونیکی گذاشته و عزمش را برای این موضوع جزم کرده است.

بریده کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از بخش‌هایی که نظر ما را به خود جلب کرد، بخش بریده کتاب بود که در این بخش کاربران می‌توانند بریده‌ای از کتاب را به اشتراک بگذارند و در مورد آن بحث و تبادل نظر کنند. این امکان یک ویژگی فوق‌العاده است و باعث می‌شود کتابخوان‌های ایرانی را بیش از پیش در کنار هم بنشاند و یا اشتراک گذاری بخش‌های بیشتری از کتاب را فراهم آورد.

در اپلیکیشن طاقچه می‌توانید کتاب هدیه دهید!

یکی از عادات ما ایرانی‌ها در بحث فرهنگسازی این است که به مناسبت‌های مختلف به عزیزان و دوستانمان کتاب هدیه می‌دهیم و مسئولین اپلیکیشن طاقچه به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند و برای این نیاز راهکار مناسبی تدارک دیده‌اند. در این برنامه کتابخوانی به خوبی به موضوع هدیه پرداخته شده است.

کاربران طاقچه می‌توانند به هر کسی که دوست دارند کتاب هدیه دهند و این فرهنگ پسندیده را از دنیای واقعی کتابخوانی به دنیای مجازی و الکترونیکی منتقل کنند. برای این منظور کافیست که به دوستتان یا عزیزتان بگویید این نرم افزار کتابخوانی را نصب کرده و شما با خرید کتاب مدنظرتان از اپلیکیشن طاقچه، گزینه هدیه را انتخاب می‌کنید، مشخصات فرد گیرنده را وارد کرده و کتاب را به او هدیه می‌دهید.

رابط کاربری طاقچه چیزی فراتز از تصور

یکی از نکاتی که لحظه شماری می‌کردیم به آن بپردازیم، همین موضوع رابط کاربری بود. به طرز بسیار غیرقابل باوری در اولین مواجهه با نسخه جدید اپلیکیشن طاقچه سورپرایز شدیم. رابط کاربری طاقچه همان چیزی است که باید باشد. این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران را در یک محیط آرام و بدور از هر تشویشی دعوت به کتابخوانی می‌کند.

شما وقتی وارد محیط کاربری طاقچه می‌شوید با یک محیط بسیار زیبا و آرامش‌دهنده مواجه می‌شوید که هر کاربری را در هر سطحی از دانش فنی می‌تواند راضی نگه دارد.

محیط طاقچه به گونه‌ای طراحی شده است که پس از ورود به این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید مستقیما کتاب دلخواهتان را مطالعه کنید. همچنین برای ثبت نام در آن، امکان ورود با اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربر نیز وجود دارد و بدین ترتیب نیاز نیست زمان زیادی برای ثبت نام اختصاص دهید. در بخش کتابخانه این اپلیکیشن کاربران می‌توانند کتابهای موردنیازشان را نگه‌داری کنند و در دفعات بعدی مراجعه به راحتی بتوانند ادامه مطالعه خود را انجام دهند.

همه چیز در اپلیکیشن طاقچه از رابط کاربری تا امکانات برای کاربران کتابخوان به گونه‌ای طراحی شده است که انگیزه و علاقه آنها را به این کار خوب مضاعف می‌کند. در بخش جستجو نیز با توجه به فیلدهای مختلف نام ناشر و نویسندگان و هر چیزی که فکر می‌کنید، می‌توانید نسبت به جستجوی کتاب دلخواه خود اقدام کنید و به کتاب مدنظر خود دسترسی داشته باشید.

در برنامه طاقچه مجله و روزنامه بخوانید

آخرین ویژگی از ویژگی‌های قابل ذکر برای اپلیکیشن طاقچه امکان مشاهده و مطالعه مجلات روز و روزنامه‌های مختلف است که کاربران به راحتی می‌توانند به صورت روزانه به آخرین نسخه مجلات و روزنامه‌های کشور دسترسی داشته باشند. در این بخش بسیاری از مجلات و روزنامه‌های کشور حضور دارند و اگر فردی روزنامه خوان یا مجله خوان باشید، قطعا با استفاده از این بخش اپلیکیشن طاقچه بسیاری از نیازهایتان در زمینه دلخواهتان برطرف خواهد شد.

اپلیکیشن طاقچه چه ضعف‌هایی دارد؟

شاید بگویید بعد از این همه تعریف، این اپلیکیشن هیچ نقطه ضعفی ندارد؛ ولی به هر حال در بعضی از اپلیکیشن‌ها مثل همین اپلیکیشن کتاب و کتابخوانی نیز نقاط ضعفی دیده می‌شود که البته بیشتر از اینکه به مسائل فنی مرتبط باشند، به مسائل محتوایی و خدماتی آنها مرتبط است. در ادامه به ضعف‌های مشاهده شده در این اپلیکیشن کتابخوانی اشاره می‌کنیم و امیدواریم مانند مسئولین اپلیکیشن هف هشتاد که درست چند روز بعد از بررسی اپلیکیشن توسط ما و مطرح کردن ایراد نبود امکان خرید بسته‌های اینترنتی اپراتورها، این امکان را به اپلیکیشن اضافه کردند، مسئولین اپلیکیشن طاقچه نیز این موارد را رفع کنند. البته اشکالاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم مشکلات حادی نیستند.


بیشتر بخوانید: بررسی اپلیکیشن هف هشتاد


عدم پوشش مناسب ناشران و کتب

درست است که در قسمت ویژگی‌ها از تعداد زیاد کتابهای موجود در این اپلیکیشن گفتیم؛ ولی برای اپلیکیشنی که بیش از 3 سال از فعالیتش می‌گذرد، کمبود کتب در بعضی از بخش‌ها مثل بخش مذهبی، تاریخی و اقتصادی، نکته جالبی نخواهد بود. البته شاید در نگاه اول تعداد زیادی از کتب در این بخش قابل مشاهده باشد؛ ولی وقتی کمی کنکاش بیشتری در عناوین کتب انجام بدهید متوجه کمبودهایی در این بخش می‌شوید. شاید راه‌اندازی یا اضافه کردن بخشی برای پیشنهاد کتاب برای هر بخش از موضوعات اپلیکیشن طاقچه راهکار مناسبی باشد.

عدم وجود امکان دعوت از دوستان برای کسب اعتبار رایگان

یکی از امکانات خوب فیدیبو که یکی از اپلیکیشن‌های معروف کتاب و کتابخوانی است و البته قدمت طاقچه را ندارد، امکان دعوت از کاربران برای ثبت نام در این اپلیکیشن است. در فیدیبو کاربر دعوت کننده می‌تواند اعتبار رایگان دریافت کند و با آن اعتبار به راحتی کتابهای دلخواهش را خریداری کند.

عدم وجود تخفیف های مناسب

یکی از کمبودهایی که در بررسی اپلیکیشن طاقچه شاهد آن بودیم، عدم وجود تخفیف‌هایی است که در فیدبیو و با همکاری دیجی کالا خودنمایی زیادی می‌کند. البته قیمتهای طاقچه به قدری پایین است که نیازی به این تخفیف‌ها نیست، ولی وجود تخفیف‌های جذاب در این اپلیکیشن می‌تواند به جذب کاربرن بیشتر کمک کند.

اپلیکیشن طاقچه

جمع بندی

به طور کلی و با بررسی اپلیکیشن طاقچه می‌توان گفت که این اپلیکیش یکی از برنامه‌های بسیار کاربردی و مفید در بین نرم افزارهای اندرویدی ایرانی است که به دور از حواشی و تبلیغاتی که معمولا برای جذاب کردن آنها انجام می‌شود، بالقوه یک نرم‌افزار جذاب است.

این اپ علاوه بر اینکه یک نرم‌افزار تجاری محسوب می‌شود، یکی از اپلیکیشن‌های خوبی است که برای پیشرفت و ارتقا فرهنگ کشور می‌بایست هر روز بیش از قبل تبلیغ شده و برای آن کاربران مختلف جذب شوند. اگر فکر می‌کنید برای کتابخوانی نیاز به انگیزه و یک محیط جذاب دارید، اپلیکیشن طاقچه محیط بسیاری خوبی است تا بتوانید زمان کتاب خواندن خود را بیشتر کنید و یا به جمع کتابخوانان اضافه شوید.

دانلود اپلیکیشن طاقچه

در ادامه با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید اپلیکیشن کتابخوانی طاقچه را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن از کافه بازار

دانلود اپلیکیشن

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام، من جدا دلیل این همه تعریف شما رو متوجه نشدم این اپ به شدت دچار نقص های رابط کاربری و تجربه ی کاربری هست که باید رفع بشه، من اصلا با این اپ حس خوبی نمیگیرم، رقیب های اپ طاقه خیلی بهتر عمل کردند توی این زمینه

    پاسخ

    سلام اگر اسم وراهای ارتباطی با طراحان این اپ رو درج کنید ممنون میشم
    خیلی خوبه که با این طراحان بیشتر اشنا بشیم
    ممنون از شما و سایت خوبتون

    پاسخ